Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Rataplan

Update Begin Week 8 In Grote Aardebak

Recommended Posts

Guest Rataplan

ja,de stekken kwamen van zaailingen voort die juist volwassen waren(vertakken)jammer genoeg zijn die plantjes dan kaalgestekt,waarbij ik duidelijk het verschil zag in het stekmateriaal,zo had ik zowat alle delen van de plant,het genetisch materiaal was wel in orde

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Update week 5 dag 5:

Vandaag heb ik voor de eerste maal enkele foto's gemaakt toen het licht uit was,deze week zijn de planten serieus in transformatie gegaan,de toppen zwellen nu dag per dag aan,ze hebben vandaag een lichte wijziging in ec en ph waarde van de voeding gekregen,ook geef ik nu 3 gietbeurten met pk 13/14 mee,de ec waarde ligt nu vanaf vandaag op 1.5,de ph waarde op 6.2,geef nu ook co2 tabs mee in het voedingswater om de 2 dagen,en de watergiften zijn nu toch aan het oplopen

week5dag40053cm.th.jpg

week5dag40019hr.th.jpg

week5dag40041nh.th.jpg

De toppen worden nu ook harder en zijn nog vollop aan het uitzetten

week5dag40029vh.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat bedoel ik! Dat zijn goede toppen verklaar mijn vorige post maar ongeldig gaat lekker zo zeg! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Kijk dat bedoel ik! Dat zijn goede toppen verklaar mijn vorige post maar ongeldig gaat lekker zo zeg! :P

jazeker,een foto onder hps licht geeft geen mooie foto,het hangt ook van de hoek af natuurlijk,maar het gaat goed hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij daar, maar waarom verhoog je de EC nou? Kzie namelijk dat je plantjes al wat verbrande puntjes hebben, of is dat gewoon onder controle?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

de ec waarde is licht verhoogd door de toevoeging van pk 13/14,de puntjes,alsook enkele bladeren waren al verkleurd toen de plantjes over 14 dagen enkele dagen in het donker hebben gestaan,de oorzaak kan hier mischien ontstaan zijn,de ec waarde van de grond is echter laag,ik denk dat er van in het begin een beetje te veel guanokorrels in de bak zijn gemengd,doordat deze meststof traagwerkend is ,zou het kunnen wijzen op een lichte overvoeding die heeft plaatsgevonden,voor het moment is aan de rest van de bladeren af te lezen dat deze lichte verhoging geen nadelig effect heeft op de verdere ontwikkeling der toppen,er is ook nergens enigzins sprake van exra vergeling,en dat stelt me volkomen gerust,dit wordt ook de hoogste ec waarde in deze ronde,nog verhogen heeft geen enkele zin,vanaf de 7e week ga ik volledig stoppen met voeding geven,de aarde gaat hergebruikt worden,daarom ga ik nog bacterial toevoegen vanaf die week

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

update:

Bij deze foto's onder hps licht kan je duidelijk zien wat er op 7 dagen verandert is,de toppen zwellen nog steeds verder,en het is nog niet gedaan,er blijft maar nieuwe uitgroei ontstaan in de toppen,de plantjes worden echt zwaar,opvallend is dat ook onderin er stevige toppen ontwikkeld zijn,bijna allemaal zijn het topfakkeltjes aan het worden,de toppen worden ook alsmaar harder,had nooit gedacht bij deze opstelling met 25 stekken per vierkante meter onder een 400 watter,dat er zo veel topvorming kon plaatsvinden,ben er dan nu al bijna zeker van dat ik toch in de buurt ga komen van 1 gr/wattweek6dag10026og.th.jpg

week6dag10034lb.th.jpg

week6dag10040ps.th.jpg

week6dag10051ek.th.jpg

 

Ik zal proberen om nog foto's te posten met flitser genomen,dat geeft een veel mooier beeld namenlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Ziet er erg lekker uit al. De toppen beginnen mooi

vol te worden  :P  :)

thanks lola,

deze week na het verminderen van de lv constateerde ik het begin van spint!!!Onmiddelijk toen actie ondernomen en een paar dagen verder nu niets meer te zien...Planten staan er goed bij,de toppen blijven nog uitzetten,en er is nog steeds nieuwe uitgroei

ph waarde ligt op 6.1,ec waarde op 1.5

eindweek60033qj.th.jpg

eindweek60010bq.th.jpg

eindweek60051ac.th.jpg

En in het donker...

eindweek60178zn.th.jpg

eindweek60127lw.th.jpg

eindweek60082sw.th.jpg

Het is duidelijk dat de topvorming tot in de diepte is ontwikkeld met toch 25 stekken op 1 vierkante meter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Die hoeven niet eens zo lang meer .    De ph waarde van wat heb je gemeten?

Ph waarde in de aarde is 5.8 op het moment,voedingswater 6.1, het gaat eigenlijk wel wat snel,zouden normaal nog 2 weken moeten staan,maar dat haal ik niet meer,toch zitten ze nog steeds bij te komen,en er blijft maar nieuwe uitgroei komen,vraag me een beetje af hoe het komt dat het nu zo snel gaat,vergeling begingt stilletjesaan,maar ze drinken nog goed door

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

update:

Wat me vooral nu aan het opvallen is,is dat er een 2e bloei in de toppen aan het ontwikkelen is,het lijkt net of de toppen wratten aan het krijgen zijn,ervoor was de vorm egaal,nu misvormen de meeste toppen door deze doorgebroken 2e bloei,geen gezicht maar wel gewicht...

 

week7dag10031kv.th.jpg

 

week7dag1002rood29yw.th.jpg

 

Het zijn kleine scheutjes die uitgroeien uit een top tot terug een apparte top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit Rataplan!

 

Wanneer ga je ze omkappen ?

Beetje overvoed gehad (zo te zien aan het blad), volgende keer beter :verrygood

en ook leuk om een 2e overbloei te zien, ben benieuwd wat het gaat doen met het gewicht!

 

Keep the good work up!

 

Gr M.

Edited by mikeh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ben er achter gekomen dat de aarde een beetje te rijk was bemest,toch is alles gestagneerd en blijven ze rustig voort uitzetten,vooral de 2e bloei is echt interresant,er groeien toppen uit de toppen,zolang deze evolutie blijft doorzetten zal ik niet gaan oogsten,bijna alle kristallen zijn nog helder,afwachten dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Update Week 7 Dag 5:

Het is nog steeds geen oogsttijd,harsen zijn nog niet wazig genoeg,de planten zijn wel stilletjesaan aan het afrijpen,door de zeer korte groei zijn ze compact gebleven,ideaal voor 25 op 1 vierkante meter,het zal een mooie oogst worden...

week7dag50052xg.th.jpg

week7dag50062uh.th.jpg

week7dag50019hb.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi ! die dikke lege zaad-dozen . De tensio meter heeft vast wel bijgedragen aan dit resultaat .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

inderdaad,maar ik denk ook de wormen,guano,co2 tabs,bacterial en de verbeterde luchtinvoer in het hok,de volgende ronde worden het dus voor een deel zaailingen die al aan het groeien zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaailingen kunnen mogelijk nog verassender gaan uitpakken , 20-25 zaailingen op een M² , en dan 25 gram per plant is zeker een realistische schatting denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

zo rataplan,

 

ik ben ff een paar weekjes afwezig en dan heb je wel een verassing zeg,

ziet er top uit.

interesant ook die overbloei, had daar nog nooit van gehoord.

 

toppie hoor, ondanks de tegenslag, zo zie je maar weer,

elk nadeel heb z'n voordeel.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ben zelf wel tevreden met het resultaat,ik ben er zeker van indien je bv maar een kast hebt,en je maakt er een bakje in met een buisbewatering,en je schaft je een tensiometer aan,je veel betere resultaten kan boeken dan met potten!Binnen een paar dagen gaan de eersten onder de schaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad , met zo'n meter kun je overbewatering altijd voorkomen . één bak met veel grond is dan echt beter , het geeft je een stabiel medium op alle fronten . Verschillen in temperatuur en luchtvochtigheid bij de plant zelf zijn eigenlijk niet eens zo'n probleem, maar rond de wortels is dat veel problematischer denk ik .

 

In de natuur heeft de enorme hoeveelheid grond zeer veel stabiliteit in ph en EC en temperatuur, And nothing beats moeder natuur op haar best ,dus da tneem ik als uitgangspunt .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

De knip is begonnen;ik ben eigenlijk blij verrast,toen ik de eerste plant reeds in de hand had,voelde ik onmiddelijk dat deze echt zwaar was,toen ik de afgeknipte toppen op de weegschaal plaatste wist ik direct dat het een goede oogst ging worden,134 gr, nat natuurlijk,de hoofdtop woog alleen al 65 gr,er zijn natuurlijk kleindere exemplaren tussen,maar ook nog grotere,binnenkort post ik het totale gewicht...oogst0026yo.th.jpg

Dit was de eerste hoofdtop,zeer hard en stevig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...