Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jocke

Eerste kweek: snoeien of niet?

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

 

Ik heb voor de eerste keer een kweekje opgestart en ben super benieuwd naar het resultaat. Volgens mij ziet alles er goed uit, maar ik vroeg me af of ik er niet beter wat grote bladeren tussen uit zou knippen? 
 

Ik heb ze een kleine week geleden naar 12/12 gezet, dus het is ongeveer de moment om het te doen dan denk ik en daarna ze in een scrog te steken.

Heb 4 plantjes staan onder een 600W HPS lamp die op 80 cm hangt, in de hydroshoot120. Ongelooflijk hoe snel die groeien, heb op dezelfde moment een "controle" zaadje buiten gezet en die is net 10cm groot, deze zitten al rond de 40cm. Ben ook alles organisch aan het doen met BioTabs.

 

Zouden jullie iets snoeien, toppen, ander dingen mee doen? Alle tips zijn meer dan welkom. Ik lees ook verschillende dingen dat je niet zomaar een snoeischaar mag gebruiken (iets met leeglopen van de plant?), kan iemand me iets aanraden wat ik best wel gebruik dan? 

Foto is de grootste van de 4 plantjes.

 

groetjes!

20220531_165505.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de HPS lamp van 600W op de aanbevolen hoogte van 55-60cm proberen te hangen.
Met de lamp op 80cm verlies je aan licht en krijg je ook meer strek in je planten.

Er zit amper wat aan de plant(en), nu al gaan snoeien heeft niet veel zin.
Het snoeien kan met elke schaar die jij goed kunt hanteren en die scherp is.

Her en der staan de bladeren wat bol, hoe doe je dat met verse lucht aan- en oude lucht afvoeren in dit tentje?
 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! Ik had de indruk dat dat in het begin wat te warm of intens ofzo was van die op die hoogte te hangen, ze groeiden bijna enkel in de breedte uit. Ben ze toen ook wel wat meer water beginnen geven, dus misschien was dat eerder de oplossing.. Zal ze wat lager hangen en ook sowieso wachten met snoeien dan! 

Er blaast een monkeyfan tussen het bladerdak en de lamp en heb zo'n afzuiging met koolstoffilter aangesloten (de exacte afmetingen ervan ken ik niet maar zat allemaal in zo'n kit dus denk dat het wel het juiste formaat moet zijn). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...