Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Damper

Northern Light autoflower - achter glas

Recommended Posts

Hoi ik ben weer begonnen aan een kweek. Deze keer northern light, schijnt wel wat meer te ruiken maar goed ik vind het niet vies en mijn vrouw gedoogd het. 

Wederom begonnen met zaad (lag al een jaar in de koelkast, moeder natuur is fucking geweldig) in nat (5,5 - 6 PH) koffiefilter, na 1 dag was er al een worteltje. 

Geplant in pokon (mediterrane)moestuingrond + dosis easy boost van royal queen seeds. 

Moest wel met pincet de zaadhuls weer handmatig verwijderen, denk dat de luchtvochtigheid te laag is (30-40%) voor een kiemplantje. Misschien volgende keer een koepeltje eromheen zetten.

Vorig jaar gebruikte ik nog light mix + de easy boost, dus nu iets meer voeding in de grond. 

Ik had wel het vermoeden dat de vorige plant wat meer (bloei) voeding nodig had gehad achteraf.

Water (5,5 - 6 PH) wordt druppelend toegediend middels blumat, dan kan ik ook nog eens een paar dagen weg als ik wil. 

Ze staat op een perfecte zonhoek, de hele dag in de zon als die er is. Klimaatcontrole; Het wordt niet warmer dan 26 - 27 graden max. 

Paar keer per week een paar uurtjes lang een licht briesje indirect van de ventilator. 

Eerste foto is van 5 mei, laatste van vandaag. 

 

 

IMG_20220505_175420.jpg

IMG_20220508_075322.jpg

IMG_20220508_121709.jpg

IMG_20220508_164605.jpg

IMG_20220508_192614.jpg

IMG_20220509_070536.jpg

IMG_20220509_070809.jpg

IMG_20220509_070817.jpg

IMG_20220510_192818.jpg

IMG_20220512_155035.jpg

IMG_20220514_173605.jpg

IMG_20220517_193612.jpg

IMG_20220518_191707.jpg

IMG_20220522_170910.jpg

IMG_20220524_192753.jpg

IMG_20220524_192759.jpg

IMG_20220528_112904.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Northern Light is nagenoeg geurloos, zeg dat maar tegen de bazin! :P

Succes met je kweek!

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor het zo goed beginnen van de draad, net zoals je met je plant deed - uitstekend, bro! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Yoyneh said:

Heel erg bedankt voor het zo goed beginnen van de draad, net zoals je met je plant deed - uitstekend, bro! 

Jij typt echt als een trekpop. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de positieve reacties.

Ik heb inmiddels wel wat bloeivoeding besteld, hopelijk op tijd binnen want er ontstaan al bloeiharen.

 

IMG_20220529_100153.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant is nog mooi groen dus prima op tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de voeding die je kocht Blumat proof?
Omdat het drupt kan de voeding het druppelaartje gaan verstoppen, goed in de gaten houden.

Autoflowers hebben niet zo veel voeding nodig en een light mix is voor de 1e weken ruim voldoende.

Succes.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/31/2022 at 10:32 AM, lostchild said:

Is de voeding die je kocht Blumat proof?
Omdat het drupt kan de voeding het druppelaartje gaan verstoppen, goed in de gaten houden.

Autoflowers hebben niet zo veel voeding nodig en een light mix is voor de 1e weken ruim voldoende.

Succes.

Dat is een hele goede tip! Bedankt.

Echter had ik daar al over gelezen, dus ik had het voornemen de voeding apart erbij te geven, met de hand, als extra.

De blumat zal toch geen water geven als de kluit vochtig genoeg is, dus geen over bewatering. 

Ik heb de voeding van Royal Queen Seeds (tablets) gekozen, oplossen in water en maximaal 10 dagen houdbaar, dus sowieso niet geschikt voor een (grote) watervoorraad. 

Hierbij nog even update; Wat groeit het toch snel zeg!

Wel (weer) last van rouwvarenmuggen, vorige keer waren de gele plak vallen zeer effectief, dus nu herhaald. 

 

 

IMG_20220601_163218.jpg

IMG_20220601_163225.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is zorgt de keramische kegel van de Blumat na wat afstellen nadat de kegel geweekt is in water en in de bevochtigde aarde is geplaatst voor niet te veel of te weinig water.
Die gele plak strips helpen inderdaad goed om de muggen af te vangen en je kunt er ook nog wat aan verbeteren door niet te nat te kweken.

edit: Ik keek nog eens naar de foto, werkt dat met het vat onder de Blumat of heb je hem op een kraan aangesloten?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben even een paar dagen weggeweest en zie dit nu ik thuis kom. 

Wellicht toch teveel voeding? Of de PH waarde van het voedingswater is teveel afgeweken van de 6. 

Moet zeggen dat ik het niet meer heb gecontroleerd na toevoegen van de voedingstablets, wellicht een beginnersfout. 

IMG_20220610_170132.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel graag jullie advies, mocht iemand dit probleem herkennen.....

Ik twijfel tussen te veel voeding of verkeerde PH (of combi van die twee) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calcium tekort.
Kan pH gerelateerd zijn maar ik denk eerder dat ze door de calcium buffer van de aarde heen zijn.
Te veel voeding ziet er anders uit.
Kalk vd tuin is een oplossing en anders een calcium oplossing (calgel of calmag, geen mononutrient calcium zoals van Canna) in het water mee geven.

Wel wat lastig met een vat en de Blumats en houdbaarheid van wat je aangemaakt hebt.

Topdressen met Mearl of tuinkalk en dan vanaf boven water geven om het in te wateren is misschien handiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze ging het echt niet meer redden....werd na een paar dagen helemaal drama.

 

Gisteren weer een nieuw (in koffiefilter uitgekomen) zaadje geplant. 

Ook (semi) professionele PH meter aangeschaft, PH klopte ook niet van het vorige water. 

Nu met (veel) betere grond. Hier zit ook al veel meer kalk in, duidelijk zichtbaar. 

IMG_20220702_162830.jpg

Edited by Damper

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Damper said:

Hier zit ook al veel meer kalk in, duidelijk zichtbaar. 

IMG_20220702_162830.jpg

Ik zie dat er perliet in die grond zit. Dat is zichtbaar, niet de kalk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een plant van dat formaat in die hoeveelheid grond zou ik helemaal niet gaan bij voeden.    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het zaadje direct in de grond stoppen.

Waarom in godsnaam een koffiefilter gebruiken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze keer weer Janeco lightmix met wat vaste voeding van royal queen seeds er doorheen.

Werkte bij de vorige twee planten prima. Dus dat maar weer gedaan. 

Het ontkiemen in een koffiefilter is tot nu toe 100% goed gegaan, waarom zou ik daar van af stappen?

En wat de voeding betreft; Ik wilde dikkere toppen, dus ik dacht tijdens bloei extra te voeden, maar is waarschijnlijk niet nodig nee. 

Maar je probeert eens wat.

 

Edited by Damper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er mensen hier die een autoflower wél bijvoeden tijdens bloei? 

Ook als deze in zo'n grote pot staat?

Ik had namelijk, vooral bij de Royal Jack, het idee dat ze wat miste...of kan dat niet?

Edited by Damper

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Damper ,

ik geef mijn autoflowers groei, en bloeivoeding, .... .

Ik zorg dat ik 1cm wortel heb... 

Bepaalde hebben iets langere wortel... 

Eerste week enkel Bacterial... 

2e week gewoon...... . 

... momenteel, staan ze er schoon bij, ... .

Je moet maar eens zoeken, op mijn topics ;)

enneuhm, om zaadhelmpje makkelijker af te laten gaan, plant je de zaadjens, volgende keer, met de wortel naar boven, in de aarde, .... .

Putje maken, 1 vingerkootjen diep, ... .

... zaadjen, erin, met het koppeke naar beneden, en het wortelke naar boven, ... .

afdekken met aarde, ... .

Die draaien zich wél ;)

zij gerust ;)

Groetjes DeSimpeleDuif, ... .

Edited by DeSimpeleDuif
Add info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb naar je posts gekeken, ze staan er goed bij!

Welke bloeivoeding geef jij? Vind het lastig om te vinden in je posts.

Ik denk dat het doseren vooral belangrijk is.

Edited by Damper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo staat de tweede Northern Light er nu bij, nu met het oude recept zoals vorig jaar.

En een betere PH meter.

 

IMG_20220714_172626.jpg

IMG_20220715_154759.jpg

IMG_20220716_071326.jpg

IMG_20220716_071331.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat ie een beetje nat staat, maar ik ben soms ineens een paar dagen weg, zo krijgt ze tenminste altijd (voldoende) water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n klein plantje verbruikt bijna geen water. Er zit nu voor minstens twee weken genoeg water in die pot.

 

Alhoewel, er zit een kier tussen de grond en de pot dus de zijkanten zijn droog.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...