Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ze doet het goed alleen moet ik het goed in de gaten houden i.v.m bladluis die vreten ieder jaar mijn planten op 

F374BD17-B00A-45FB-8E8B-B737B460EC0B.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen bladluis. 

Beetje dreft in een speetbus met water én op die bladluizen speten... 

Dan gaan die dood én je plantje kan er wel tegen... 

Derna as de bladluizen weg zijn es terug water geven... 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, DeSimpeleDuif said:

Tegen bladluis. 

Beetje dreft in een speetbus met water én op die bladluizen speten... 

Dan gaan die dood én je plantje kan er wel tegen... 

Derna as de bladluizen weg zijn es terug water geven... 

Lijkt mij het proberen waard ,maar voor nu kan ik ze dood drukken ,want zijn er niet zo heel veel ,maar straks als ze groter is word het wel moeilijker

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, billyboybennie said:

Ze doet het goed alleen moet ik het goed in de gaten houden i.v.m bladluis die vreten ieder jaar mijn planten op 

Check ook eens of je mieren in die planten ziet..
Die hebben een samenwerking met de (blad)luis waardoor je ze vaak terug krijgt en geen idee hebt waarom nu juist die plant (of boom) steeds onder zit.

Doe ook een beetje spiritus in het water als je ze wil bestrijden.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lostchild said:

Doe ook een beetje spiritus in het water als je ze wil bestrijden.

Gemakshalve neem ik aan dat je sproeiwater bedoelt want als je spiritus aan de planten geeft krijg je licht ontvlambare wiet. :evil:

Echter is spiritus geen insecticide evenmin als tabak en groene zeep. Door de groene zeep blijft het achter op de planten, wat in de brandende zon verre van ideaal is.

@billyboybennie ga liever even naar een tuincentrum en vraag eens wat ze daar hebben tegen bladluis.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dilago said:

Gemakshalve neem ik aan dat je sproeiwater bedoelt want als je spiritus aan de planten geeft krijg je licht ontvlambare wiet. :evil:

Echter is spiritus geen insecticide evenmin als tabak en groene zeep. Door de groene zeep blijft het achter op de planten, wat in de brandende zon verre van ideaal is.

@billyboybennie ga liever even naar een tuincentrum en vraag eens wat ze daar hebben tegen bladluis.

Mijn ervaring is dat als ik iets koop tegen bladluis dat dit allemaal chemische rotzooi is ik heb hier eens onderzoek naar gedaan en dan werken de oude middeltjes het beste maar toch zitten ze rond de bloei echt de toppen op te vreten dus ik wil deze keer de plant schoon houden maar weet alleen nog niet hoe .. en klopt wij bedoelen om te sproeien niet om te geven aan de plant als ik het zou geven dan word het echte knalwiet ja 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, lostchild said:

Check ook eens of je mieren in die planten ziet..
Die hebben een samenwerking met de (blad)luis waardoor je ze vaak terug krijgt en geen idee hebt waarom nu juist die plant (of boom) steeds onder zit.

Doe ook een beetje spiritus in het water als je ze wil bestrijden.

Er zitten geen mieren bij ,ik ben op de hoogte van de samenwerking. de bladluizen geven suikers aan de mieren in ruil voor verzorging ,in princiepe een mooi verhaal maar gelieve niet in mijn planten

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf maar kleine groepjes bladluis vinden vooral na de hele warme dagen ik blijf ze dooddrukken maar eigenlijk hoort deze dame is een soort van kas buiten 

image.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje ziet er schoon uit @billyboybennie...

Goed bezig zou ik zeggen... 

Groetjes DeSimpeleDuif 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant en inderdaad, een liter water met een scheut zeep en een scheut spiritus werkt goed. Om de vier dagen de planten ondersauzen. De planten kunnen daar goed tegen.

Spiritus vervliegt en zeep is voeding. Je moet het dus niet te gek maken met die zeep.

On 6/13/2022 at 10:00 AM, dilago said:

Echter is spiritus geen insecticide evenmin als tabak en groene zeep.

Jawel; zeep is een insecticide. Het chitinepantser lost op in kaliumzeep.

Edited by Zwemvis
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er goed bij man

Maar waarom zit er zo weinig aarde in die pot?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, 420man010 said:

Staat er goed bij man

Maar waarom zit er zo weinig aarde in die pot?

Omdat ik wel had gedacht dat ie zou gaan strekken dan kon ik er potgrond bijdoen zodat ie niet zou omvallen maar daar had deze dus geen last van . Toch maar eens overpotten dan 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...