Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bezorgdebelg

kweekkast: deze producten aan te raden? Eerste indoor avontuur

Recommended Posts

On 7/28/2022 at 11:49 PM, Zwemvis said:

Vreemde conclusie. Je geeft dagelijks water en het water trekt door de pot en daardoor zijn de voedingsstoffen mobiel.

Maar misschien bedoel je iets anders?

Voedingstoffen zijn niet mobiel omdat het water van boven naar beneden door je pot loopt. Jij gaat uit van voedingstoffen in het water, volgens mij gaf hij juist geen voedingsstoffen mee in het water en dus moet het uit de potgrond getrokken worden. Er gaat misschien een klein beetje voeding van bovenin de pot mee naar onder bij het watergeven en wanneer je geluk hebt zit daar een wortel die wat opvangt maar idealiter wil je de hele pot zo goed mogelijk beworteld hebben, geen rootbound, dat is niet voor niets natuurlijk.  

Als iets mobiel is kan het vrij door de pot bewegen, water beweegt niet vrij door de pot. het is alleen zwaartekracht wat voor een enkele "stroom" zorgt. Wortels groeien naar de nattere delen, hoe beter evenwicht in de pot hoe meer van die gezonde nattere delen en dus hoe beter wortelnetwerk. Mulch helpt bijv bij het niet uitdrogen van de toplaag wat je alweer 10% extra nuttige ruimte in je pot kunt hebben. kan resulteren in 10% meer voedingsopname, theoretisch.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/29/2022 at 7:15 PM, lostchild said:

Zet de kleinere planten op een verhoging, nu staan ze erg ver van het licht en probeer de volgende keer soortjes te kiezen die wat meer in elkaars verlengde liggen zodat je niet van die uitschieters krijgt waardoor je minder goed kunt belichten.

Gaat verder goed voor een 1e keer:tu

 

Ah goed idee!

ik was alleen niet zeker of het kleinere plantje misschien net de optimale afstand stond van de lamp, omdat dit geen tekens toont van krullend blad etc..( in tegenstelling tot de rest) ? 

 

 

-ja klopt lamp hangt er duidelijk wat te dicht op.. kan de lamp helaas niet meer hoger hangen.. had voor hogere tent moeten gaan..:)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/30/2022 at 2:03 AM, Zwemvis said:

Die rechter plant heeft allemaal dunne antennes. Dat kan volgens mij komen door te veel licht / lamp te laag.

En links zie ik de bladeren naar boven krullen. Dat ligt niet aan overvoeding maar volgens mij aan hittestress. Het blad kan zich niet goed koelen door verdamping en krult daardoor op.

Ik heb geen ervaring met knakken. Misschien weten de knakkers hier of de langste planten nog te knakken zijn.

Je kunt auto's slechts beperkt trainen: je hebt tov een normale grow geen tijd om de plant daar van te kunnen laten herstellen door haar langer in vegetatieve modus te houden.

@bezorgdebelg
De lamp mag op 30cm als je planten dat aan kunnen en je kunt tot 45cm afstand gaan om toch nog zat licht op je planten te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...