Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bezorgdebelg

kweekkast: deze producten aan te raden? Eerste indoor avontuur

Recommended Posts

Beste,

 

Na de topics doorgenomen te hebben ben ik al heel wat wijzer geworden maar ik zou me toch beter voelen moest er een veteraan (of eender wie met ervaring) mij het groen licht geven om volgende producten te bestellen ^_^:

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opmerkingen:

 

ik heb recentelijk een verloren hoekje in huis ontdekt (zie fotos) en besloten om 1-2 planten te zetten.

Ik heb al enkele grows ervaring met autoflowers buiten,  maar dit is mijn eerste echte binnenkweek. 

Aangezien dit eerder een testkweek is (en ik momenteel vrij blut ben), zou ik liefst zo weinig mogelijk geld uitgeven aan deze groeikast, maar ik wil ook geen gebrekkig product dat kortsluitingen etc kan veroorzaken.

Beschikbare ruimte is 65cm breed, 62cm diep, en de hoogte maakt niet uit, maar 120-140 lijk mij perfect zodat het niet de hele muur inneemt (zie foto)(zou dus langst alle kanten maar weinig marge hebben tss tent en muur, probleem?)

Ik zou er 2 planten zetten in 10l potten, met zaadjes van RQS

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

lamp ; mars hydro ts600

+

tent:  mars hydro kweektent 60x60x140

https://marshydro.eu/products/ts-600-led-grow-light-60x60x140cm-grow-tent/

 

OF

 

tent Mammoth lite 60

https://www.ledgrowshop.eu/mammoth-lite/mammoth-lite--60--60x60x140cm/

lamp mars hydro ts600

https://marshydro.eu/products/mars-hydro-ts-600-led-grow-light/

 

 

ventilator + filter : 

https://kwekenmetled.nl/buisventilator-met-filter-185m3?gclid=Cj0KCQjwmuiTBhDoARIsAPiv6L9xPpybp_Mk7uLEMhOQwiiLJ4pGUTqEw7OT0Oh8l8ZVq_3FnDCYVoQaAly_EALw_wcB

OF 

https://kwekenmetled.nl/ghp-buisafzuiger-met-filter-200m3?gclid=Cj0KCQjwmuiTBhDoARIsAPiv6L8udf7n_JU7kE1xnH1ir5fR8a6UTa6UOWvF8FTLV3JKFxyjqJ405DoaAmSMEALw_wcB

 

PH meter: 

https://www.bol.com/be/nl/p/gluxury-digitale-ph-meter-2021-ph-meter-digitaal-zuurstofgraad-meten-2-batterijen-nl-gebruikshandleiding-ph-test-inc-3-kalibratiepoeders-inc-2-batterijen-tds-meter-voor-zwembad-aquarium-drinkwater/9300000045835394/?bltgh=iws-pVVfJYEGZBLgiddKXw.2_42.44.ProductImage

 

hygrometer:

https://kwekenmetled.nl/garden-highpro-hygrothermo-medium

 

self timer:

in bezit

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

zijne deze merken aan te raden? Hebben jullie betere/veiligere alternatieven?

Mis ik nog zaken totaal over het hoofd of heb ik hiermee alle benodigdheden?

 

 

Alle hulp is zeeeer  welkom! :jump:

 

 

ps, Ik ga vanzelfsprekend deze ruimte nog heel grondig kuisen , don't mind the dirt  =-) 

 

 

bezorgdebelg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ffffffff.jpg

fhfffh.jpg

vbsdfgs.jpg

Edited by bezorgdebelg
extra info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of je wel eens kachel onderhoud hebt en/of dat er iemand anders de mechanische ventilatie onderhoud?
Overwegingen om mee te nemen qua plek, plan je grows goed of zet alles ergens anders neer wat niet op valt.

Genoeg ruimte als je de tent met 1 kant strak tegen de muur zet en qua spullen ook ok wat je aan wil schaffen.

Buisafzuiger is veel te groot (200m3), je kunt toe met een badkamer afzuigertje die 110m3 doet en een filtertje van maximaal 150m3 voor jouw tentje en lamp.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, dit is persoonlijk eigendom! :)

 

Ondertussen tent en lamp geinstalleerd, staat er prachtig :wub: (fotos volgen)

edit: zou dit iets kunnen zijn?

 

 

 

https://www.eugardencenter.com/nl/g-tools-mini-fan-pk2600-mini.html

 

 

Filterhttps://www.eugardencenter.com/nl/can-lite-koolstoffilter.html    150m3

OF 

https://www.eugardencenter.com/nl/prima-klima-koolstoffilter.html 160m3

OF

https://www.eugardencenter.com/nl/garden-highpro-proactiv-250m3-100mm.html

 

Fan: 

https://www.eugardencenter.com/nl/garden-highpro-profan-inline-fan.html?id=247786014&quantity=1 (geen stekker)?

of

https://kwekenmetled.nl/winflex-buisafzuiger-163m3

 

Bedankt voor de reactie! :)

Edited by bezorgdebelg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De garden highpro fan met een can lite filtertje van 150m3 waar je dan een 100mm flens bij neemt en 110mm slang moet zat zijn voor 100W aan led licht.
Veel andere keuze heb je niet in klein m3 afzuiging :rolleyes:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top dan ga ik deze bestellen, ontzettend bedankt!

 

kleine vraag nog voor de fan: "deze wordt zonder kabel geleverd" , is dit gemakkelijk om zelf te monteren dan of zou dat een miskoop zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit type fans (ook wel badkamer ventilator) worden altijd zonder kabeltje geleverd.
Alleen bij sommige setjes zoals van Gtools is het kabeltje voorgemonteerd.

Zie laatste foto van die fan op die site, door dat witte ringetje haal je een stuk 2 aderig draad met stekker wat je dan in een kroonsteentje kunt bevestigen waar je bij kunt door het schroefje van het kapje wat je boven de fan uit ziet komen op de laatste foto op die site, los te draaien.

Zit vast ook een beschrijving in de doos;)

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2022 at 10:44 AM, lostchild said:

Dit type fans (ook wel badkamer ventilator) worden altijd zonder kabeltje geleverd.
Alleen bij sommige setjes zoals van Gtools is het kabeltje voorgemonteerd.

Zie laatste foto van die fan op die site, door dat witte ringetje haal je een stuk 2 aderig draad met stekker wat je dan in een kroonsteentje kunt bevestigen waar je bij kunt door het schroefje van het kapje wat je boven de fan uit ziet komen op de laatste foto op die site, los te draaien.

Zit vast ook een beschrijving in de doos;)

Succes.

Topper! :) bedankt man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

update;

 

-thermo/hygro is onderweg

-vanbinnen komt er nog een mini ventilator

-lamp staat momenteel op 50cm, is dit oke? (foto van lampproducent hieronder)

-moet ik nog een fan fixen die verse lucht aanzuigt of komt er genoeg via de luchtopeningen ad zijkant? (niet meer dan 2-3cm marge met muur)

-is het veilig om mijn lamptimer hier gewoon op aan te sluiten? 

IMG_0954.JPG

IMG_0959.JPG

mars-hydro-ts-600-full-sepctrum-led-grow-light-for-veg-flower-ppfd-map-1536x1536.jpg

IMG_0960.JPG

IMG_0953.JPG

IMG_0955.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/24/2022 at 8:27 PM, bezorgdebelg said:

 

-vanbinnen komt er nog een mini ventilator

-lamp staat momenteel op 50cm, is dit oke? (foto van lampproducent hieronder)

-moet ik nog een fan fixen die verse lucht aanzuigt of komt er genoeg via de luchtopeningen ad zijkant? (niet meer dan 2-3cm marge met muur)

-is het veilig om mijn lamptimer hier gewoon op aan te sluiten? 

 

Plantje ziet er blij uit. trekken de vlekjes weg of blijft dit zoals een bonte mutatie? Ik heb zelf een bonte plant gehad en deze was een stuk minder potent.

Voor een mini ventilator kun je denken aan een pc fan of een aantal van deze voor mooie circulatie. Super stil (wanneer je de juiste koopt) en goedkoop in stroom. Ook kun je zo met minder stroom meer luchtstroom creëren door ze op verschillende hoogtes of in verschillende hoeken te hangen.

Meestal is in een kleine ruimte een passieve inlaat genoeg maar met dit warme weer is het soms fijn om toch een actieve inlaat te hebben. Wel moet je er dan aan denken dat je onderdruk behoud in de bloei zodat geur wel door de filter worden gezogen.

Ik snap de par map die je hebt gegeven niet. Normaal hoe hoger je de lamp hangt hoe minder het licht wordt, duh.. maar hoe kan het dan dat het middelste getal in de map op 48cm op 1100 par ofzo komt? 

Je plant maakt het iig goed dus waarschijnlijk is je hoeveelheid licht prima! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi holy! Thx voor de tijd te nemen om even te checken! ^_^
 

vlekjes waren (volgens mij) het gevolg van te hoge lichtintensiteit, heb de lamp gewoon veeeel te dicht gehangen toen ze nog klein waren, die vlekjes van in het begin zijn allemaal weg denk ik.. 

Quote

Voor een mini ventilator kun je denken aan een pc fan of een aantal van deze voor mooie circulatie. Super stil (wanneer je de juiste koopt) en goedkoop in stroom. Ook kun je zo met minder stroom meer luchtstroom creëren door ze op verschillende hoogtes of in verschillende hoeken te hangen

 

Ik snap de par map die je hebt gegeven niet. Normaal hoe hoger je de lamp hangt hoe minder het licht wordt, duh.. maar hoe kan het dan dat

Heb idd ondertussen 2 kleine pc fans gehangen, (wel niet ronddraaiende, ga ik zeker bijkopen)

en ja de par map, ik snapte het ook totaal niet waarom de intensiteit hoger zou worden op hogere afstand, daarom dacht ik, ik zet het er even bij :))

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, jullie zien waarschijnlijk (als ik het juist heb) tekens van nutrient burn.. ik zie de plantjes helaas de laatste maand maar 1x per week, dus moet ze telkens genoeg geven voor langere periodes..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen tekenen van overvoeding maar een plant als deze heeft eigenlijk ook nog vrijwel niks nodig. Welke potgrond en voeding gebruik je? In de potgrond zit vaak ook al voeding voor een aantal weken dus volstaat alleen watergeven vaak wel in het begin.

 

2 kleine pc fans is denk ik goed genoeg, je zou wanneer de planten groter worden er eentje boven en eentje onder het bladerdak kunnen hangen. Ook kun je zo'n fan als actieve inlaat gebruiken als dat nodig is.

Met een apparaatje als deze kun je de fans voeden en dimmen, ik vind het ideaal!

https://nl.aliexpress.com/item/1005002771120026.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef79d2x98wdy&gatewayAdapt=glo2nld

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/26/2022 at 1:17 PM, HolyHerbs said:

Ik zie geen tekenen van overvoeding maar een plant als deze heeft eigenlijk ook nog vrijwel niks nodig. Welke potgrond en voeding gebruik je? In de potgrond zit vaak ook al voeding voor een aantal weken dus volstaat alleen watergeven vaak wel in het begin.

oh ok, ik heb gewoon basis universele potgrond gebruikt van compo sana volgens mij,  potten zijn wel maar 7-8 liter ofzo, met veeel perliet erin, dus ik dacht dat de voedingsstoffen ondertussen wel bijna allemaal weg zouden zijn.. Begon verbrande puntjes te zien op uiteinde blaadjes... (toch geen overvoeding dan?) 

 

On 7/26/2022 at 1:17 PM, HolyHerbs said:

 

Met een apparaatje als deze kun je de fans voeden en dimmen, ik vind het ideaal!

top! ga ik gelijk kopen :) 

 

 

 

Ik volg zeker nog op met wat foto's wanneer ik terug bij m'n dames ben morgen:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van hoe ver ze tot het uiterste worden gedreven kunnen ze wel 2 tot 4 weken in je potje zonder toegevoegde voeding. Een vrij ruime schatting omdat het altijd verschilt. Wat ik wel weet is dat je plant nu nog niet veel voedingstoffen gebruikt heeft. De wortels zitten nog niet door die 8 liter en daardoor kunnen ook nooit alle voedingstoffen onttrokken zijn. 

Welk soortje kweek je eigenlijk? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, HolyHerbs said:

De wortels zitten nog niet door die 8 liter en daardoor kunnen ook nooit alle voedingstoffen onttrokken zijn.

Vreemde conclusie. Je geeft dagelijks water en het water trekt door de pot en daardoor zijn de voedingsstoffen mobiel.

Maar misschien bedoel je iets anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 verschillende autoflowers, allemaal van RQS

- Blue cheese

- Green Gelato

- Northern Lights

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet de kleinere planten op een verhoging, nu staan ze erg ver van het licht en probeer de volgende keer soortjes te kiezen die wat meer in elkaars verlengde liggen zodat je niet van die uitschieters krijgt waardoor je minder goed kunt belichten.

Gaat verder goed voor een 1e keer:tu

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die rechter plant heeft allemaal dunne antennes. Dat kan volgens mij komen door te veel licht / lamp te laag.

En links zie ik de bladeren naar boven krullen. Dat ligt niet aan overvoeding maar volgens mij aan hittestress. Het blad kan zich niet goed koelen door verdamping en krult daardoor op.

 

Ik heb geen ervaring met knakken. Misschien weten de knakkers hier of de langste planten nog te knakken zijn.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja beetje hitte stress maar ziet er verder goed uit voor de 1e keer inderdaad. Die verbrande puntjes zie ik nu ook, ik dacht dat het om die kleine plantjes ging maar had niet in de gaten dat dat een oudere post was....:rolleyes::oeps

Heb verder ook niet echt ervaring met autoflowers, schijnt toch net allemaal wat anders te zijn qua voedingsbehoefte en technieken.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...