Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dAblap

Wiet Op Stenaline Naar Londen?

Recommended Posts

Oke, ik hoop dat ik hiet in het goede subforum zit, want ik ben nieuw hier :D

Ik ga morgen met de Stenaline (zo'n snelle catamaran) vanuit Hoek van holland naar Harwich. Kan ik kan gewoon wiet meenemen? Wordt daar streng gecontroleerd of kan ik het gewoon in m'n portomonnee stoppen? Het gaat maar om een zakje 12 ofzo dus veel is het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kut er zit een fout in m'n username :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D niet doen :D

hmm oke...

en precies waarom niet? hoe controleren ze daar dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

ik weet niet van welke planeet je komt skatespear, maar in GB zijn ze net iets minder soepeltjes dan bij ons :D

 

 

en met 12, bedoel je dan zakjes of gram ?

 

het is echt een hele stomme aktie als je dat doet.

de kans dat je gepakt wordt is mischien niet erg groot, maar het gevolg als je gepakt wordt wel.

 

en denk eraan, daar kun je genoeg krijgen, veiliger dan zelf meenemen.

voor meenemen wordt je aangeklaagd voor smokkel met doel voor verkoop of eigen en/of eigen gebruik.

dat is minimaal twee overtredingen.

kan je een hele vette boete kosten of zelfs detentie.

 

ik weet dit omdat ik..laat ik het zo zeggen......, nogal eens wat heb gehoord op de wandelgangen..... :D

 

doe ermee wat je wilt, maar een gewaarchuwd mens.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

ligt ook aan waar je het stopt

Als je bijv. een reddingsvest opensnijd onder een strap en je propt daar een zakje in...dan is de kans heel erg klein dat ze het zullen vinden...

 

behalve als ze natuurlijk met hondjes op je bootje komen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet niet van welke planeet je komt skatespear, maar in GB zijn ze net iets minder soepeltjes dan bij ons  :D

 

 

en met 12, bedoel je dan zakjes of gram ?

 

het is echt een hele stomme aktie als je dat doet.

de kans dat je gepakt wordt is mischien niet erg groot, maar het gevolg als je gepakt wordt wel.

 

en denk eraan, daar kun je genoeg krijgen, veiliger dan zelf meenemen.

voor meenemen wordt je aangeklaagd voor smokkel met doel voor verkoop of eigen en/of eigen gebruik.

dat is minimaal twee overtredingen.

kan je een hele vette boete kosten of zelfs detentie.

 

ik weet dit omdat ik..laat ik het zo zeggen......, nogal eens wat heb gehoord op de wandelgangen..... :D

 

doe ermee wat je wilt, maar een gewaarchuwd mens.......

mmm bedankt voor je advies... niet waarop ik hoopte natuurlijk maargoed ;)

 

Wat Icarus ook zegt, op een goede plek stoppen.

Dus stel, ik kom aan boord van die ferry... gaan ze dan bijvoorbeeld mijn portomonnee doorzoeken?

Ik vermoed van niet en ik verwacht ook geen honden, maar je hebt natuurlijk wel gelijk: het is link.

Het gaat me ook niet over het softdrugsbeleid in de UK, maar eigenlijk alleen over de overtocht. Hoe de stenaline omgaat met controle en douna etc.

Ik had het over een zakje van 12 euro trouwens. Maar volgens jou is dat daar niet moeilijk te krijgen op straat. Misschien kunnen we beter daar even rondkijken dan... iig bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

12 euro, oftewel 2 gram is niezo onveilig hoor. Ze nemen het hooguit in beslag en je moet even meekomen naar een verhoorkamertje.

 

Gewoon in je broekzak houden zodat je het eventueel snel kan dumpen als je een hondje of veel groene pakkies ziet.

 

Anders ff lekker het zakje verraggen, erop gaan zitten en ondering het smalste vakje van je rugzak proppen en doen alsof je er niks van wist: een vergeten zakje van MAAR 2 gram.....

 

Een maat vamme neemt met regelmaat 20-50 gram mee naar London, gewoon met wat tape om zijn borst heen geplakt. (eigen gebruik) Meestal vliegend als ik zijn verhalen goed herinner :unsure: easyjetteh!

 

Ik zou het niet nog eens doen maar in de zomer van 2001 had ik 5 gram in me schoen richting New york niks gebeurd, maar wel DOM DOM DOM DOM :D ;) :P :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

nu moet je soms bij het inchecken je schoenen uitdoen als je naar amerika gaat, heb ik al een paar keer gehad

na 9/11 is natuurlijk de beveiliging ongelooflijk omhoog gegaan... ik zou het nu inderdaad ook niet meer proberen :D

 

 

Maar in je eerste post had je het over een catamaran en nu over een ferry...

 

als het een ferry is dan is het natuurlijk moeilijk om het aan boord te verstoppen, en inderdaad handiger het bij je te houden.

 

Ik dacht dat je met je eigen boot ging...dan kan je gewoon de wiet aan boord houden namelijk.

 

als het zo weinig is weten ze dat het is voor eigen gebruik en niet om te dealen, dat maakt het al een stuk minder erg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

niet legaal, GEDOOGD, dat is iets anders...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vtmuis

Ik krijg het niet vermeld op mijn medicijnpaspoort als ik naar het buitenland wil!

Ben een paar weken geleden naar Frankrijk geweest (ik moest wel) en heb op advies van mijn arts een aantal hele fijne slaappillen meegenomen/gekregen,

het risico was me veel te groot :D

Gelukkig ging het slapen erg goed en na een halve (bijna dan) fles sambuca voel je niet zoveel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless
Ik krijg het niet vermeld op mijn medicijnpaspoort als ik naar het buitenland wil!

Ben een paar weken geleden naar Frankrijk geweest (ik moest wel) en heb op advies van mijn arts een aantal hele fijne slaappillen meegenomen/gekregen,

het risico was me veel te groot :D

Gelukkig ging het slapen erg goed en na een halve (bijna dan) fles sambuca voel je niet zoveel :D

@ vt muis;

 

zou ik mogen vragen watje pziez hebt, datje cannabis voorgeschreven krijgt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vtmuis
Ik krijg het niet vermeld op mijn medicijnpaspoort als ik naar het buitenland wil!

Ben een paar weken geleden naar Frankrijk geweest (ik moest wel) en heb op advies van mijn arts een aantal hele fijne slaappillen meegenomen/gekregen,

het risico was me veel te groot ;)

Gelukkig ging het slapen erg goed en na een halve (bijna dan) fles sambuca voel je niet zoveel :D

@ vt muis;

 

zou ik mogen vragen watje pziez hebt, datje cannabis voorgeschreven krijgt?

Ja hoor dat mag :P

Ik heb een behoorlijke rugoperatie ondergaan (2 titanium staven in mijn rug en 12 wervels zitten met schroeven vast)

Er is iets niet helemaal goed gegaan waardoor de zenuwen klem zitten waardoor er veel extra pijn in de rug is en kan me alleen met een rollator of met krukken voort bewegen omdat het gevoel in mijn benen (de kracht) geregeld weg valt.

Ik heb al morfine tegen de pijn (en nog een aantal andere pillen) en omdat ik van heeel vroeger nog wist dat ik absoluut niet tegen een blowtje kan, heeft de huisarts het voor geschreven inplaats van weer een medicijn.

Als ik 3 of 4 trekjes neem (shag 80% / wiet 20% in een gewoon vloeitje) val ik binnen een minuut of 5 in slaap en ben dan zeker een uur of 4 onder zijl :D

Ik gebruik dus echt heel erg weinig :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

wooow dude :D

das niet zo mooi :D

 

nouja, sterkte ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ TS kun je ff vertellen als je het togh hebt mee genomen hoe je het hebt meegenomen en hoe de controle was (of heb ik ergens overheen gelezen?)

 

offtopic:

@vtmuis dat is zwaar klote, zo als ik dat lees is dat een fout van de dokters geweest? of zeg je van beter zo leven dan voor de operatie

veel sterkte ermee en respect dat je zo kunt leven

toen ik me been gebroken had en in rolstoel zat werd ik al helemaal gek omdat je bijv snel naar de wc wil maar je kunt opeens niet opstaan en dat is zwaar irritant als je dat wel gewend bent

 

maar je went er op een duur wel aan maar togh blijft het zwaar klote

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest toer

eeeej

 

 

ik woon zelf in hoek van holland

 

 

had zelf een hele meegenome 12 eurie ennuh niks aan de washand

:D :D

 

 

 

dus als ik jou was doe je het gewoon wel maar dan op een verborgen manier

 

 

later ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vtmuis
offtopic:

@vtmuis dat is zwaar klote, zo als ik dat lees is dat een fout van de dokters geweest? of zeg je van beter zo leven dan voor de operatie

veel sterkte ermee en respect dat je zo kunt leven

toen ik me been gebroken had en in rolstoel zat werd ik al helemaal gek omdat je bijv snel naar de wc wil maar je kunt opeens niet opstaan en dat is zwaar irritant als je dat wel gewend bent

 

maar je went er op een duur wel aan maar togh blijft het zwaar klote

Of het een fout van de artsen was is niet helemaal duidelijk, maakt ook niet zoveel uit omdat er van te voren bekend was dat het een operatie met veel risico zou zijn en mijn vrouw en ik er voor hebben moeten tekenen om de artsen niet aan te klagen bij eventueel minder resultaat. Dit is iets anders dan echte grove fouten maken maar dat is niet gebeurd want dat heb ik in een Duitse prive kliniek laten onderzoeken.

 

Zonder deze operatie zou mijn rug binnen een jaar (of misschien 2) uit zichzelf zijn gebroken en zou ik in een rolstoel terecht komen, er was dus weinig keus.

 

Nu kan ik me nog verplaatsen en als ik rondkijk in Heliomare (revalidatiecentrum)

kan ik nog erg tevreden zijn, er zijn daar mensen die doormiddel van een rietje in de mond de rolstoel moeten laten bewegen :) Kortom, het kan altijd erger :P

 

Dat van die rolstoel kan ik me heel goed voorstellen, heb ik ook een tijd gehad maar na mijn operatie heb ik 4 maanden op bed moeten blijven en kon niets, je mocht alleen onder begeleiding naar het toilet, ben je 35 jaar en moet je door je vrouw je kont laten afvegen :D Samen onder de douche was (is) wel erg leuk :D :D

 

Gelukkig zijn mijn vrouw en ik erg positief ingesteld, we hebben nog steeds veel vrienden en kennisen dus eens in de maand is het zaterdagavond hier een kroegavond/nacht en dat is erg gezellig, gelukkig zijn onze buren er dan ook bij dus nooit problemen :P :P

Aangezien mijn vrouw wel werkt, hebben we 2x in de week een hulp in de huishouding en ook mijn moeder en schoonmoeder doen nog veel hier.

We zijn toch erg blij met het leven zoals we nu leven, er zijn beperkingen maar daar wen je aan en we hebben dus een heel erg aardige huisarts die er niet moeilijk over doet om wat wiet voor te schrijven ;)

(aangezien het een wiet forum is moest ik dat wel even vermelden anders lijkt het wel een medisch forum :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vtmuis
wooow dude :D

das niet zo mooi :D

 

nouja, sterkte ermee!

Dat gaat zeker lukken, lees het lange verhaal hierboven maar :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

keb t gelezen! :D

 

keb respect voorje man!

maar altijd positief blijven denken idd :D

 

"don't worry, every little thing its gonna be allright!"

 

Jah bless you

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...