Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
timko

Bubbleator

Recommended Posts

aangezien ik er nog geen topic over heb gelezen/gezien bij deze.

 

op de website van http://www.pollinator.nl staat een beschrijving van hoe het allemaal gedaan moet worden met de bubbleator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aangezien ik er nog geen topic over heb gelezen/gezien bij deze.

 

op de website van http://www.pollinator.nl staat een beschrijving van hoe het allemaal gedaan moet worden met de bubbleator.

Ik heb die machine besteld en krijg hem de 16e.. 3 weken later heb ik weer 4kg knipafval en ga ik weer ice-o-latoren met die machine!

gekut met mixers e.d is me te veel werk!

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het klinkt mij ook lekker makkelijk in de oren, water erin ijs erin knipafval erin en draaien maar.

alleen de prijs viel me nog wat tegen maar die zal in de loop der tijd wel zakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem al :D

Het werkt iid een heel stuk makkelijker.

De opbrengst is wel een stuk minder verontreinigd op deze manier.

Opbrengst is natuurlijk ook iets minder dan met de mixer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb hem al :D

Het werkt iid een heel stuk makkelijker.

De opbrengst is wel een stuk minder verontreinigd op deze manier.

Opbrengst is natuurlijk ook iets minder dan met de mixer.

het scheelt je wel tering veel werk man.. met de mixer is ook niet alles hehe..

 

'k had hier btw 40 gr overgehouden van 4kg knipafval

2x 10 min met 2x 5 min pauze om te laten bezinken...

met de mixert...

 

over 4 weken weer 4kg erdoor draaien maar dan met de bubbler :D

 

'k zal het verschil qua gewicht wel zien ;)

 

gr mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...over 4 weken weer 4kg erdoor draaien maar dan met de bubbler :P

 

'k zal het verschil qua gewicht wel zien :)...

We zijn nu 4 weken verder Mike hoe zit dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...over 4 weken weer 4kg erdoor draaien maar dan met de bubbler :P

 

'k zal het verschil qua gewicht wel zien :)...

We zijn nu 4 weken verder Mike hoe zit dat?

Het struikgewas moet nog een weekje of 2 a 3 bloeien.. (langbloeiers)

'k had geen benul ervan hoe lang ze moesten (14 weken dus)

Er zal zeker wel een verslag van komen!

 

Gr Mike.

 

(net terug van 3 wkn vakantie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe veel is het geworden mike???

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net gisteren ook vers ingevroren bladafval,zo'n 2 kg maar dan wel vers ingevroren bladafval er mee verwerkt,het werkt dus ook zo wat veel voordelen kan scheppen,in 4 draaibeurten van 15 minuten verzamelde ik ruim 22 gram blonde hasj natgewicht wel,tip:droog het nooit op een a4 tje zoals in de handleiding staat,maar op cellofaan,de hasj plakt in je papier en dan kun je het er af gaan schrapen,na 1 dag kan je het al goed gaan kneden,dan in de diepvries en de volgende dag terug gaan kneden,de geur is nu al zeer goed,de kleur is na het kneden zwart,binnenin bruin,ga deze nu dagenlijks nog verder kneden,als al het vocht er uit is(kan je merken als je even je aansteker op een stukje gebruikt,te nat zal gaan sissen en of bellen,droog gaat het roken)dan bewaar je hem nog een hele tijd,ik doe op de bodem van een pot droge rijstkorreltjes,daarop de hasj,het vocht zal zo sneller ontrokken worden

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi verslag!Aanvullend mag dus best verteld worden dat het zowel met bevroren knipafval gaat dat vers is of gedroogd ingevroren,wat is nu het beste?Je kan het ook dagelijks persen met de hand of na een week drogen in de pers,geeft heerlijke hasj!Net zoals wiet moet ook hasj kunnen ''curen'',proef het verschil eens na een paar maanden...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites
M'n verslag ervan (WEL ERG LAAT !!)

 

http://www.kweekruimte.nl/review-bubbleator.htm

 

Tnx mikeh. Heb er sinds september vorig jaar ook eentje, foto's in mijn album. Denk er aan dat je één lading afval meerdere keren kunt draaien! Stop ermee tot je denkt dat er niet voldoende meer afkomt. Ik heb nu meer dan een kilo afval gedraaid en ik hield er ruim 18 gram droog aan over en ik had er veel meer uit kunnen halen want (tip nummer 2) voor buitenwiet heb je ook een fijnere zak nog nodig. Verschillende soorten hebben verschillende grootte trichs. Dus je kunt bij Mila een extra fijnere zak bestellen. Tip 3: als je de zak uit het water haalt, wat er over blijft in het midden van de zeef héél goed droogdeppen (met best wel veel kracht) (aan de buitenkant dus) met filterpapier. Je haalt alles er veel makkelijker uit. Daarna eventueel door de zeef halen en laten drogen. Het is in 2 dagen droog.

 

Ik heb er nog ergens een topic van staan op overgrow maar ben effe kwijt waar. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup,droog jij eerst je afval en daarna in de vriezer of vries jij je afval vers in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vries m'n knipafval meteen in na het knippen, het lijkt mij namelijk dat als ze droog zijn dat ze sneller verkruimelen en je dus bladgroen in je hash krijgt.

 

Mja.. binnenkort heb ik weer een lading dus zal kijken of ik nog wat meer foto's kan schieten.

 

en hoeveel gr/plant aan hash ik overhou.

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt,leek mij toch ook het vanzelfsprekendste,bij een pollinator moet het droog zijn,ook normaal,maar het verschil in smaak is toch groot,pollinatorhasj is niet zo zuiver als de water met ijsmethode,het is al bij al een goed toestel deze bubbelator...

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Whazzup,droog jij eerst je afval en daarna in de vriezer of vries jij je afval vers in?

 

Het gaat direct de vriezer in rataplan! Ik heb er zo'n klein seal/vacumeer machientje voor dan wordt het lekker compact (zie foto's in album).

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi album,zoals ik al zei vindt ik de bubbelator stukken beter dan een pollinator,veel zuiverder eindproduct,wel moet je de fijnste zeef regelmatig na een 3 tal draaibeurten schoonmaken,anders slibt deze volledig dicht en moet je al dat watergewicht maar omhoog houden,thanks <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu meer dan een kilo afval gedraaid en ik hield er ruim 18 gram droog aan over ...

 

is dat niet tamelijk weinig aanggezien je rond de 7 tot 10 % zou moeten overhouden

 

 

is het dan misschien zo dat je toch beter de ice o lator ken gebruiken inplaats van de bubbleator ??

 

 

greetz wierdo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je eindgewicht is afhankelijk van hoe lang je draait per draai (ik hou zelf 3 min. aan voor de 1e draai, 2e draai ook 3 min., 3e draai ook 3 min.) de soort plant (hoeveelheid harsen) hoe lang ze gestaan heeft... stress..... iig een hoop factoren!!

 

'k had laatst iets van 2.5 ons van bijna 1k planten (3 draaien samen)

Ice-o-lator / bubblelator is hetzelfde!

Of je het met dat wasmachientje doet of met de mixer.. weinig verschil.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een hoop tijd en gedraai heb ik de eerste opbrengst die gelukkig niet tegen valt :rofl

 

tn_gallery_7108_204_67529.jpg

alles bij elkaar

tn_gallery_7108_204_19881.jpg

het gewicht van de bak in de min

med_gallery_7108_204_35869.jpg

het normale gewicht van de ice

 

 

binnekort nieuwe opbrengst ben alweer druk bezig.

 

 

greetz w13rd0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je eindgewicht is afhankelijk van hoe lang je draait per draai (ik hou zelf 3 min. aan voor de 1e draai, 2e draai ook 3 min., 3e draai ook 3 min.) de soort plant (hoeveelheid harsen) hoe lang ze gestaan heeft... stress..... iig een hoop factoren!!

 

'k had laatst iets van 2.5 ons van bijna 1k planten (3 draaien samen)

Ice-o-lator / bubblelator is hetzelfde!

Of je het met dat wasmachientje doet of met de mixer.. weinig verschil.

 

Gr.

Hmm.. moet het toch erg met je oneens zijn mikeh. 9 minuten totaal draaien is wel erg kort. Mila draait zelf 8 minuten de eerste keer, dat hou ik ook aan en dat geeft de beste resultaten: geen vervuiling en de meeste opbrangst in de eerste run, en nog zeker een redelijke 2e en 3e run.

 

ice-o-lator en bubbleator zijn zeker niet hetzelfde! Waar je met de ice-o-lator de planten bijna tot moes draait en het in één keer doet, is het proces van de bubbleator zachter voor de planten doordat het met waterkracht gebeurt, en wordt er veel troep in de pyramidezak al tegengehouden. De bubbleator maakt echt veel schonere ice.

 

2,5 ons van 1 kg droog neem ik aan... 25% thc in verse planten lijkt me wel heel erg veel. Maar dan nog is het een perfect resultaat! Mijn neef haalde met mijn bubbleator van gedroogde witte wiet popcorn (geen blaadjes!) zo'n 20%.

 

De opbrengst van knipafval is met name afhankelijk van de verhouding popcorn/blad. Uiteraard geeft popcorn of gedroogde wiet (die tenslotte maar 25% van het originele gewicht is) per gewicht het meeste opbrengst.

 

Een ander verschil is de consistentie van de bubble. Van gedroogde wiet worden het harde korreltjes die je echt moet openpersen om hem zacht te maken, van verse wiet wordt de bubble niet hard maar blijft zacht, je moet hem zelfs bijna koelen om normaal te kunnen verwerken zo sticky is het. Ik vind het persoolnijk allebei wel lekker, heeft zo allebei een andere kick, de bubble van gedroogde wiet is wat stoneder, geeft een hardere klap.

 

over de foto's: hmm.. kijk eens op de voorpagina (..) naar het bijzonder informatieve artikel van JD:

 

hier dus :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola,

 

1k planten oftewel 1000 stuks.

 

250/1000= 0.25gr/pl.

 

In het verleden heb ik ook geexperimenteerd met die 8 min draai, maar na 2 draaien is het de moeite niet waard om nog een 3e of 4e draai te doen!

 

Mijn 1e draai(3min) zal schoner zijn dan die van mila (8min)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah lol.. ik dacht al! Hoeveel bladmateriaal had je?

 

wat betreft die 3 minuten: schoner wellicht wel, maar wel een mindere opbrengst mikeh.. Ik had zelf van 1,8 kg knipafval zo'n 60 gram bubble (droog!) in totaal. Daarvan is ongeveer 40% eerste run op 8 minuten. En die eerste run is echt heel schoon (onder microscoop bekeken) - wel van nat materiaal natuurlijk!

 

0,25 per plant vind ik, zelfs van bladafval, toch wel heel erg weinig. Hoeveel afval draaide je per keer? Een derde draai is ook afhankelijk van het basismateriaal wat je gebruikt. Met popcorn of gedroogde wiet gaat dat nog best.

 

nog een tip voor het schoonmaken van de zeven: Flesje sterke wodka paraat houden!

 

1. Zeef verstopt? Schenk de wodka in een diepe schaal

2. Spoel de zeef daarin uit, alleen de buitenkant spoelen, anders krijg je te veel troep mee, de thc die de zeef verstopt lost snel op

3. Wodka TERUG IN DE FLES anders verdampt er te veel alcohol

4. Zal uitspoelen - eventueel met een beetje methyls alcohol schoenspoelen en goeds afspoelen daarna.

 

Proces iedere keer herhalen als de zeef vol zit. Er komt ook wel wat troep mee, maar dat laat je netjes een weekje of zo bezinken en dan schenk je de schone wodka af, eventueel door een klein koffiefilter.

 

Voorzichtig hiermee het is een zéér verradelijk goedje! Echte creeper!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe ook elke draai 3 minuten. ik weet niet precies hoeveel % ik overhou, eigenlijk nooit gewogen. Hebben jullie trouwens een groot verschil gemerkt als je het knipafval invriest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje laat jopie, deze reactie maar kwam dit topic toevallig weer tegen ivm priesters eerste bubble pogingen.

 

ja, het verschil is echt heel groot. Heb een test-run gedraaid met twee keer hetzelfde soort materiaal. Als de wiet uit de vriezer komt (zo laat mogelijk er uit halen!!) zijn de trichs zo hard als glas. Het breekt volgens mij ook makkelijker af van bevroren plantmateriaal. Reeds gedroogde wiet heb ik ook eerst ingevroren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...