Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest boedha

Nl/haze 5week Bloei

Recommended Posts

Guest boedha

er staat ook een masterkushje in (de' niet getopte)

 

groepsfoto: masterkush staat vooraan in midden (mag in 2tal weken omver :D )

http://img301.imageshack.us/img301/200/dsc0785custom6nj.jpg

 

NL/Haze topjes

http://img301.imageshack.us/img301/646/dsc0786custom6od.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/9524/dsc0794custom4fq.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/1195/dsc0808custom8pd.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/3382/dsc0811custom2kp.jpg

 

masterkush staat er al mooi bij vind ik

http://img301.imageshack.us/img301/7361/dsc0788custom6qy.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/1073/dsc0789custom1wc.jpg

 

hier zijn ze dan hoop dat de kwaliteit wat ok is... :D

 

volgende week opnieuw een update

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou hem pas oogsten als de trichomes(die draadjes op de toppen) grotendeels bruin zijn volgens mij duurt dat nog een week of 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

ze zijn al wat meer bruin (om kwaliteit van foto's goed te krijgen werk ik met enkele witfilters die het felle geel licht wegwerken maar die werken ook een beetje bruin weg..., ze staat nu al 5 weken en is goed aan het vetten

Share this post


Link to post
Share on other sites
masterkush staat vooraan in midden (mag in 2tal weken omver  )

 

2 weken ?? moeten echt wel langer als je het mij vraagt.

 

Het percentage bruine haren is ook geen goede manier voor het bepalen van de oogst tijd. Zo heb ik nu toevallig een plant met bijna alleen bruine haren , toch is die plant nog niet klaar want dat zou ze ook veel geel blad hebben. De harsen onder de loep nemen is ook een manier om de oogstijd te bepalen.

 

Een haze variant lijkt me ook niet bepaald een kortbloeier trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

moet dan ook nog minstens 5 weken staan de haze/nl (10-12 weken)

:D

 

de masterkush haar hars word ook al goed aangemaakt... foto's zijn ondertussen 3 dagen oud en het aantal hars is met helft vermeerdert... ook zijn die 2 weken op zijn kortst gereken... en ik ga gewoon af op wat er op het zakje zaden stond Masterkush B 7-8 weken NL/Haze 10-12

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga jij lekker op het zakkie af :D

 

dan lach je misschien als laatst als je weet dat, hoe langer je je planten laat staan

hoe meer gewicht er in/ aan / op komt en dus meer geld opbrengt of iig meer

wiet om te roken je er af haalt

 

vage.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

mooie planten!Die nlx varianten hebben bijna allemaal de eigenschap dat ze slank blijven,het is net of ze sprieten,maar dat is niet zo,de toppen zetten na 6 weken nog enorm uit,en dan die hoofdtop,als je genoeg geduld hebt,dan zal je een leuke oogst draaien,heb al eens gezien dat nlx na 11 weken bloei pas geen water meer opnam,en dan pas vergeling optrad,hij wou zijn planten op 9 weken oogsten,en was toen blij met gewacht te hebben tot de 12e week,kwam toen droog circa 28 gr per plant af,was nlx-haze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

jammergenoeg MOETEN ze ten laatste 05 sept omver... dat is nog 8? weken :D dat wordt nog wel een goede oogst denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan aan mij liggen maar ik vind de planten er niet goed uit zien. De topjes zijn miniscuul en ik betwijfel of ze in die 2 weken nog wel dikker zullen worden. Bovendien zijn je bladeren al helemaal geel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha
Het kan aan mij liggen maar ik vind de planten er niet goed uit zien. De topjes zijn miniscuul en ik betwijfel of ze in die 2 weken nog wel dikker zullen worden. Bovendien zijn je bladeren al helemaal geel.

euh nog ene die maar 1 zin leest en dan foto's bekijkt...

lees geheel de tekst...

de NL/Haze moet zeker nog 5-6 weken

op zijn minst

Share this post


Link to post
Share on other sites

De haze zou ikzelf nog jouw maximum, dus 8 weken laten staan. De topjes die je nu hebt zijn wel erg klein maar die ritsen mooi dicht na een paar weken denk ik. De masterkush moet zeker nog 4-5 weken.

 

Verder ziet het er netjes uit maar wat voor licht is het? HPS?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

3 weken voorgegroeid onder 6*18W tl

bloeien onder 400 W HPS

zelf ben ik supertevreden van het groeien onder tl maar toch denk ik om volgende keer ook nog er een 200W HPS bij te hangen voor het groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ja,en heeft ook het voordeel dat ze al gewend zijn aan de hogere temperatuur

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie planten!Die nlx varianten hebben bijna allemaal de eigenschap dat ze slank blijven,het is net of ze sprieten,maar dat is niet zo,de toppen zetten na 6 weken nog enorm uit,en dan die hoofdtop,als je genoeg geduld hebt,dan zal je een leuke oogst draaien,heb al eens gezien dat nlx na 11 weken bloei pas geen water meer opnam,en dan pas vergeling optrad,hij wou zijn planten op 9 weken oogsten,en was toen blij met gewacht te hebben tot de 12e week,kwam toen droog circa 28 gr per plant af,was nlx-haze :D

Die ervaring heb ik niet met NLX , ik heb er nu zelfs zeer korte en compacte bij zitten.

 

Boedha: Er is toch ergens iets goed fout gegaan in je kweek,want je bladeren bovenin hebben te weinig vingers maar vooral ook de de blad kleur, donkere nerf op vergeeld blad . Het is te zien op de gehele planten dus niet alleen bovenin of onderin . Een warmte probleem is het dus zeker niet geweest

Het probleem zit ondergronds .

Heb jezelf enig idee waar je de fout bent ingegaan?

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

ergens iets mis met ph (heb daar helemaal geen metertje ofzo voor dus heb ik die helemaal niet onder controle...)

daar zal een groot deel te verklaren zijn...

 

luchtvochtigheid ligt rond de 50%, tempratuur op warmere dagen 31, anders 28-29°C

in begin ook veel te veel bladeren gesnoeid omdat ik dacht dat ze meer ruimte moesten

 

voeding geef ik van canna flores :overvoeding? ben vrij vroeg voeding beginnen geven...

ik geef om de 2 dagen 1L voeding (verdund 3Ml per L ;op de fles staat 4ml per l maar ik geef iets minder omdat het in mijn kast nogal aan de warme kant soms oploopt)

 

maar het komt toch nog wel in orde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je minder voeding geeft is prima ,daar ligt het niet aan .

Om de oorzaak te achterhalen moeten we ook even weten op hoeveel grond die plant staat ,en op wat voor grond . De plant krijgt dus 1 liter water in 2 dagen ?(voeding doet er hier ff niet toe )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

nee krijgt 1 dag water (1.5L) en 1 dag voeding (1L)

 

 

staat op mengeling aarde 50L uit growshop voorbemest

120L uit tuincentra (ph 5.5-6.5) paar handjes perliet

 

maar in die bak staan dus 6 planten...

als je even narekent: 120+50=170/6=28.33333...

elke plant heeft dus kleine 28.5 L grond

 

ook geef ik voeding en water via 6 buisjes die in de aarde lopen van +-1.40cm met kleine gaatjes in en een dopje aan het uiteinde... zo hoef ik niet water te gieten over de aarde maar "direct" erin...

 

 

Heb ondertussen een topic in voeding gestart om niet te veel door elkaar te zetten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...