Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lola

Uitblazen Door Koolstoffilter

Recommended Posts

Hier heb ik wel eens wat over gelezen. Deze

methode zou mij nu goed uitkomen omdat dat

de aanschaf van een tweede filter bespaart.

 

Dus wie weet of je de geur goed kunt zuiveren

wanneer je door het filter uitblaast?

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

um het schijnt wel te kunnen maar een van de problemen die je tegenkomt is de stofopbouw aan de binnekant van de koolstof filter omdat de lucht niet eerst door een stofdoek gefilterd wordt voordat ze de filter ingaat.

 

Het andere probleem is dat een afzuiger beter zuigt door een filter dan dat ze blaast. Het IS dus wel mogelijk maar het is niet echt een goed idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan dat stofprobleem had ik nog niet gedacht.

Bedankt voor je reactie. Tja, ik ben aan het

overwegen of ik in een klerenkast 80cm x 40cm x 200cm

alleen in het bloeigedeelte een koostoffilter zal

plaatsen of dat dat geen zin heeft.

 

Het is natuurlijk een hele kleine ruimte met bloei

en groei. Wat ik dus van plan ben is om via een

broekstuk met een 400m3 afzuiger de kast af te

zuigen in beide ruimtes. Alleen in het bloeigedeelte

dus een filter. Is dit een goed idee? Of zou je van

een paar groeiende plantjes al veel geur krijgen?

 

bedankt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeiende wietplantjes geven maar heel weinig geur af, daar heb je absoluut nog geen koolstof filter voor nodig. Wat je afzuig-idee betreft snap ik het nog niet helemaal. Je wilt je kast in 2 stukken verdelen (groei en bloei?) en in de bloeiruimte afzuigen met een koolstof filter?

 

Als je aan 1 kant van een broekstuk een filter monteert krijg je wel het probleem dat de meeste lucht wordt afgezogen aan de kant waar geen filter geplaatst is omdat die weg voor de lucht minder weerstand ondervindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het andere probleem is dat een afzuiger beter zuigt door een filter dan dat ze blaast
Kun je dat uitleggen?

 

Ik heb zelf een koolfilter dat uitblaast , werkt voor de geur net zo goed . Je moet alleen een stoffilter op je luchtinlaat hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het andere probleem is dat een afzuiger beter zuigt door een filter dan dat ze blaast
Kun je dat uitleggen?

 

Ik heb zelf een koolfilter dat uitblaast , werkt voor de geur net zo goed . Je moet alleen een stoffilter op je luchtinlaat hebben.

nou ik daar zat ik ook pas aan te denken en volgens mij is het uitblaaz geluid dan ook minder hard of heb ik dat fout?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je wilt je kast in 2 stukken verdelen (groei en bloei?) en in de bloeiruimte afzuigen met een koolstof filter?

Precies dat is wat ik wil, maar ik denk dat je gelijk

hebt dat er dan verhoudingsgewijs meer lucht wordt

afgezogen uit de ruimte zonder filter :D Shit

 

Maar zou je dat effect ook krijgen als ik met twee

slangen uitblaas door een filter (met broekstuk)? Het is

wel een leuke manier om de groei en bloeiruimte

afzonderlijk af te zuigen met 1 afzuiger en filter. Maar

heb ik dan genoeg afzuiging in beide ruimtes?

 

Grappig om te horen dat jij uitblaast door een afzuiger.

Atmosphere :D Ja... de inlaat dus filteren.... ok.. dat is te

doen he!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het andere probleem is dat een afzuiger beter zuigt door een filter dan dat ze blaast
Kun je dat uitleggen?

 

Ik heb zelf een koolfilter dat uitblaast , werkt voor de geur net zo goed . Je moet alleen een stoffilter op je luchtinlaat hebben.

 

Ik ben geen afzuiger-deskundige maar wat ik wel weet is dat de vinnen op de trommel in de afzuiger zo ontworpen zijn dat de kracht van een afzuiger minder snel inzakt bij afzuigen dan bij uitblazen. Tenminste, dit is mij ooit verteld in de growshop.

 

Wat je wilt is denk ik wel mogelijk lola. Het ligt er een beetje aan of je de temperatuur beheersbaar kan houden in zo'n kleine ruimte. Dat is een van de grootste problemen die ik tot nu toe tegen ben gekomen bij het kweken in kleine ruimtes. En je moet eigenlijk zorgen dat de lucht eerst door een stoffilter gaat voordat ze de koolstof filter ingaat. Anders zit in no-time je hele koolfilter vol met stof waardoor je afzuiger (in jouw geval uitblazer) het nog moeilijker gaat krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn weten heeft Wietkoning gelijk. Buisventilators zijn meestal ontworpen om aan te zuigen en daarna met relatief weinig weerstand de lucht af te voeren. Vandaar dat er ook altijd wordt aangeraden om het afvoerkanaal zo kort mogelijk en bochtenvrij te houden. Zodra je de situatie gaat omkeren en je de ventilator vooral druk laat opbouwen aan de uitlaatkant zal dit ten koste gaan van de hoeveelheid verplaatste lucht. Dit heeft met de stand van de schoepen/vanen te maken en omdat de ventilator dit ook meer moeite kost kan het misschien ten koste gaan van de levensduur. Op zich is er met uitblazen door het filter niks mis, maar eigenlijk zou je hiervoor dus beter een ander type ventilator kunnen gebruiken. Maar goed, zolang je nog genoeg lucht kunt verversen en je ventilator er niet mee ophoudt is er niks aan de hand. Besef alleen dat de ventilator zo niet het meest optimaal werkt... :D

 

Edit: Ah... de koning heeft inmiddels zelf al gereageerd zie ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

Ik heb het ook op die manier

ik heb geen problemen met stank overlast nog nooit iets geroken

en het stof probleem wat ik in een eerdere reply las heb ik ook geen last van want je zuigt toch het lucht uit je hok dus er zit geen stof in , als je een beetje knap hok heb ,

 

ik heb ook wel eens gehoord dat de politie gaat kijken naar hoe smerig de filters zijn aan de buitenkant door tegen het doek aangezogen stof , maar als je er door blaas word dat doek ook niet smerig

 

het kan dus perfeckt

Share this post


Link to post
Share on other sites

We moeten onderscheidt maken tussen buis ventilatoren en slakken of ufo's .

Wat betreft de buisfan kan ik me voorstellen dat het slecht werkt , maar zeker voor een UFO zie ik niet in waarom het tegenwerkt als de kool filter aan de andere kant zit . De schijf met vinnen is daar volledig symetrisch ,het gaat dan steeds om de totale luchtweerstand . Waarom zou uitblazen door je koolstof filter meer energie vergen dan aanzuigen ?

 

M'n filter draait al meerdere kweken op die manier. en stof zat er niet in omdat ik dat aan de inlaat filter . Ik heb de koolfilter een keer helemaal uit elkaar gehaald om de actieve koolstof weer op te warderen (carboniseren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blaas ook door mijn filter heen, omdat ik niet zo;n hoog hokje heb (1.60 m). Ik heb er zelf nooit enige geurhinder of temperatuurverschil mee gezien toen ik hem er wel in had hangen en erdoor heen zoog. Ik gebruik een ufo ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, nou dan kan ik het wel proberen dus :D Mooi.

Tja het gaat dan idd. met name nog om de warmte.

 

Een verdieping TL. Een verdieping SL lampen. Laat

ik hopen dat het voldoende is :D. We gaan het merken.

 

Maar echt tegek al dat advies hoor Wietkoning, Pietje en

Scientist! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Okay, nou dan kan ik het wel proberen dus :D Mooi.

Tja het gaat dan idd. met name nog om de warmte.

 

Een verdieping TL. Een verdieping SL lampen. Laat

ik hopen dat het voldoende is :D. We gaan het merken.

 

Maar echt tegek al dat advies hoor Wietkoning, Pietje en

Scientist! ;)

Plaats je voorschakel apparaten gewoon buiten je ruimte , ben je al van veel warmte af .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ooooh je gaat helemaal niet onder natriumlampen kweken? 

 

Dan zal hitte absoluut geen probleem zijn! 

Plaats je voorschakel apparaten gewoon buiten je ruimte , ben je al van veel warmte af .

 

Idd, al je VSA's BUITEN de kast monteren anders wordt het echt wel te warm..geloof me

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep dat heb ik gedaan gelukkig :D. Als het af is

laat ik wel een paar foto's zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...