Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Rataplan

Update Nlx Week 8

Recommended Posts

Guest Rataplan

Vandaag weer een update,we zijn nu 7 1/2 week ver in de bloei,ook de hoofdtoppen zwellen steeds meer op,en krijgen nu ook volop bruine haartjes,de harspareltjes zijn nog steeds helder,toppen blijven maar nieuwe blaadjes ontwikkelen,hoop dat ik ze nog een 10 tal dagen kan laten staan,want dan moet ik stilletjesaan gaan oogsten,daar we de 2e week van Augustus op vakantie gaan

nlxdag490041hk.th.jpg

 

nlxdag490053zr.th.jpg

De Ec waarde blijft op 2.0,en de ph waarde van de voeding op 6.1,dit is de laatste week dat ik zal voeden,daarna enkel nog zuiver putwater op 23graden,heb de indruk dat die co2 tabs echt wel helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het afbloeien zo snel mogelijk te laten plaats vinden is het goed om te stoppen met het geven van stikstof. Dat heeft de plant in z'n laatste fase toch bijna niet nodig .

 

Vraagje : Heb je echt gespoeld met cannazym? dat het water uit je potten loopt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

dag atmo,neen heb niet gespoeld met cannazym,zoals ik zei ben ik van plan om binnen een dag of 5,tot een week te stoppen met voeding te geven,mijn intenties waren om de dag nadien de planten grondig te spoelen met enzymen,en daarna de planten terug droog te zetten,en dan nog beetje bij beetje water te geven,adviseer je om nu al te stoppen met voeding geven?Cannazym gaf ik constant mee en beviel me prima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen stop de voeding maar, en niet meer spoelen je hebt tenslotte al canazym gebruikt de hele tijd . En de hoeveelheid water behoorlijk afbouwen .

 

Zelf stop ik met voeding al ruim 2 weken voor de oogst .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

@rataplan: amai jong da ziet er goed vet uit.

krijg het water al in mijn mond

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ja,gaat lekker,moet nog een beetje vetter worden,binnen een paar weekjes kan ik eindelijk :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

hier nog een update net voor begin week 8 bloei,ben sinds Zondag gestopt met voeding geven,toppen zwellen nog steeds op,begin meerdere gele bladeren te krijgen nu,en ze nemen minder water op nu,is duidelijk dat ze de laatste fase ingaan nu,denk dat ze zeker binnen een goede week zullen klaar zijn

temp dag +- 28gr

nacht+-16 a 19 gr

lv+-dag 42

nacht+-51

de toppen worden nu ook duidelijk harder

nlxdag510019lu.th.jpg

nlxdag510024ox.th.jpg

 

en nu nog een fotoke van de eerste dag :D

nlx0024jq.th.jpg

zoals jullie kunnen zien waren het geen fameuze stekjes,1/5 was echt slecht

vanaf nu nog enkel....ZAAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dit was dan nog een foto van zowat de beste uit de reeks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

sinds ik zondag gestopt ben met voeding geven,en enkel nog water geef vindt ik dat de planten snel achteruit beginnen te gaan nu,het is vandaag de 8e week bloei,de onderste toppen zijn al zeker voor de helft van de haartjes bruin,de bovenste toppen voor 1/3e,wel zijn de harskristallen allemaal wit geworden,net zoals poedersuiker,krijg in snel tempo meer en meer gele bladeren,ook in de toppen,ze drinken niet veel meer nu,ik denk echt dat ik deze week zal moeten gaan oogsten,wat denken jullie ervan?

nlxdag1xeek80014ub.th.jpg

nlxdag1xeek80027zl.th.jpg

nlxdag1xeek80052jh.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

toen ik vanmorgen in mijn hokje kwam stelde ik met zekerheid wel vast dat de aarde nog steeds vochtig is,de bloemzakjes staan allemaal rond en heb heel veel bruine haartjes,zeker 3 planten gaan eruit vandaag,ze vergelen steeds meer en meer,die zitten op het einde,als ze geknipt zijn zal ik er foto's van posten,de mooiste ga ik voor mijzelf houden en zeker 20 dagen laten drogen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Heb reeds 8 planten kunnen oogsten,het waren de kleinste van de hoop die het eerst klaar waren,nat heb ik van deze 8 planten 904 gr,wat heel goed meevalt al

nlxweek8dag20012sc.th.jpg

en dit zijn nog enkele exemplaren die zo goed als klaar zijn

nlxweek8dag20034qw.th.jpg,je kan hierbij goed zien dat de verkleuring van de haartjes heel snel doorzet

nlxweek8dag20027yy.th.jpg,als je achteraan ziet,zie je een stekje dat over 4 weken mee de ruimte inging,en was geknakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die 904 gram hou je zo'n 225 gram over .

 

Heel vaak kijken mensen naar de kleur van de haartjes als ze de oogsttijd willen bepalen . Ik vind dit zelf gee goede methode , soms komt er immers nog een tweede of 3e internode bloei overheen. Als de grootste baderen vanaf onder beginnen te vergelen wacht ik nog met oogsten tot die vergeling ook op de helft van de plant begint . Of j eneemt natuurlijk de harsen onder de loep.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ik kijk vooral naar de harsen,in dit geval waren ze bijna allemaal melkachtig,het was een poederachtige blik,ze namen geen water meer op en vooral,ze vergeelden in snel tempo,moet nu nog 11 planten knippen en dan zal ik het droge gewicht nog eens posten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ok,zal ik zeker doen,vermits 2/3 (ruim) voor de verkoop is,heb ik deze al moeten knippen,omdat deze snel droog moet zijn,mijn eigen wietje hangt nog niet omhoog,daarvoor kies ik de mooiste uit,ze zijn nog wel levend,maar echt op hun einde hoor,de paar planten dat er nu nog staan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Atmo,je had redelijk gelijk wat die eerste 8 planten betreft,heb het eerste gedeelte,dus die 8 planten nu droog gewogen, 217,82 gr,dus bijna 218 gr,verduiveld goede gok,als ik een gemiddelde neem,dit gewicht x6,dan kom ik toch uit op een 1306 gr wat toch heel mooi moet zijn met maar 50 planten,binnen een 3 tal dagen zal ik het totaal gewicht nog eens posten,het waren 4 volle droogrekjes zoals op de foto,maar dan volledig gevuld tot aan de randjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

48 planten zijn nu volledig droog,de andere zijn ongeknipt gebleven

wel een magere buit slechts 889gr wat veel te weinig is

volgende keer beter ;) :P :) :D :) :D :D :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...