Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Rataplan

Update Nlx Week 8

Recommended Posts

Guest Rataplan

Hallo Forumleden,even een update van verleden week

voor de rest ziet alles er prima uit,voorgroei was 5 dagen,en ze zijn nu gemiddelt 85 cm en gestopt met groeien,hoofdtoppen zijn nu aan het ontwikkelen,en de thc productie is volop bezig nu,er is veel kopvorming,ook onderin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Vanaf nu zal ik elke week hier verder het verloop posten,had te laat gezien dat ik ook de titel van het topic kan veranderen,mijn oprechte excuses aan de moderators hiervoor :rofl :D :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Ja,geen probleem,zal in het vervolg enkel de link plaatsen,alleen jammer dat mijn vraag onbeantwoord bleef betreffende de bruine puntjes,het kan niet van de warmte zijn daar de dagtemperatuur al weken rond de 28 a 30 graden is,en de nachttemperatuur ca 22 graden :unsure:

My Webpage

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kushboertje

zijn dese plantjes afkomstig van atmo??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Neen,zijn van growshop en het spijtige was dat ruim 1/5 niet beworteld waren,en nog een deel genetisch misvormd waren heb ze er echter alle 50 doorgekregen,alles gaat goed,je ziet duidelijk dagelijks de koppen zwellen nu,

Zondag post ik de nieuwe pics :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja,geen probleem,zal in het vervolg enkel de link plaatsen,alleen jammer dat mijn vraag onbeantwoord bleef betreffende de bruine puntjes,het kan niet van de warmte zijn daar de dagtemperatuur al weken rond de 28 a 30 graden is,en de nachttemperatuur ca 22 graden :unsure:

My Webpage

Waar vroeg je dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt zelf wsschijnlijk ook al iets van 50 keer op et topic geklikt, verder is er niet zo veel te zeggen omdat het er gewoon goed uitziet daar..

 

Je vraag over de bruine puntjes heeft niemand gezien omdat die hier ook helemaal niet tussen staat. Als je de verbrande puntjes van de uiteindes van de bladeren bedoelt, ik zie bar weinig, denk dat je je daar niet zo druk om hoeft te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

My Webpage

Zoals jullie kunnen zien gaat alles zeer goed,toppen worden steeds maar dikker,aanstaande woensdag bij begin week 6 ga ik pk 13/14 toevoegen,heb ook al moeten toppen buigen daar er meerdere planten te hoger waren dan andere,zo krijgt alles veel meer licht,verwijder nu dagelijks al enkele bladeren die over grote onderliggende toppen hangen,de hoofdtoppen zetten goed uit,temp overdag 30 gr,nacht 22 gr lv is overdag nu 52 procent,s'nachts 61 procent,ventilatie staat overdag helemaal open ,s'nachts 1/4 snelheid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Nogmaals sorry voor de grote foto,verkeerde thumbnail gebruikt :D ;) :D

nlxdag360021gi.jpg]My Webpage[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie vangen de energie op voor het aanmaken van toppen ? juist de bladeren , die zou ik dus niet verwijderen, zij vangen licht en CO2 . er hoeft niet eens licht op het topje zelf te schijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Hello,

dag atmo,das waar,het is zeker niet de bedoeling om meerdere bladeren te gaan verwijderen,heb er in totaal slecht 8 verwijdert van in totaak 50 planten,en dit van de hoofdstam omdat deze grote bladeren helemaal hingen voor grote toppen,heb nog geprobeert om ze wat weg te plooien,maar de volgende dag weeral hetzelfde liedje,ga je raad wel opvolgen en de rest nu met rust laten,heb nog een vraagske:Is het normaal dat nu al enkele onderliggende topjes beginnen met de puntjes van de haartjes licht bruin te worden?Al de bovenliggende toppen groeien goed door en zijn mooi wit,of is dit normaal bijna aan week 6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad volkomen normaal , meestal blijft de hoogst gelegen top het langst wit .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Hier ben ik dan weer,zoals je op de foto's kan zien zwellen de toppen steeds meer en meer op,morgen staan ze precies 6 weken in bloei,en heb daarjuist het voedingsvat aangemaakt met als extra de pk 13/14 van Canna als supplement,net voldoende voor 6 dagen extra power,ook Cannazym geef ik nu constant mee met de voeding gedurende een week al,had wel een probleem dat ik vandaag heb kunnen oplossen,namenlijk de lv was s'nachts opgelopen tot 72%,als de lampen branden dan zit ik rond de 52%,daarom heb ik een volautomatische luchtontvochtiger gekocht,deze kan je instellen zodra de lv boven de 50%komt,dan treed hij in werking,kan ruim 10l op 24h uit de lucht halen,echt een aanrader tegen het gevreesde toprot :D

nlxdag360089ev.th.jpg

 

een andere foto:

nlxdag360064dl.th.jpg

persoonlijk denk ik dat ze binnen een 3 tal weken oogstklaar zullen zijn,het moet wel,want binnen 4 weken vertrek ik op vakantie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

hallo,hier weeral een update,staan nu 6 en een halve week in bloei,sommige plantjes krijgen het stillaan moeilijk om de grote toppen te kunnen dragen,heb er al een deel moeten extra ondersteunen,de pk 13/14 is een goed supplement op de voeding,ook bij verschillende hoofdtoppen beginnen er haartjes bruin te worden,zijn nog lang niet klaar aan de nieuwe bladaanmaak in de hoofdtoppen goed te zien ec zit op 2.0 en ph op 6.2

nlxdag430058fs.th.jpg

 

 

nlxdag430025zx.th.jpg

 

indien je de pics groter wil zien,gewoon op klikken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC van 2 , waarom zo hoog ?

 

Waarom vind je de pk 13/14 precies een goede aanvulling?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

gewoon,de planten nemen die voedingswaarde perfect op,mijn kennis zit nu op 2.1 ec een week later dan ik,heeft altijd begonnen in week 1 met 0.8 en geeindigd met 2.3 a 2.4 en heeft altijd goede oogsten gedraaid,deze soort kan een hoge waarde aan vermits de ph waarde ook in orde is,ik weet dat het een hoge waarde is,maar observeer de planten ook dagelijks,en ze krijgen ook enzymen bij,mijn grond ph waarde lag gisteren op 6.1 wat ik toch ook goed vindt?verder kan pk 13/14 toch een mooie aanvulling zijn,alleen moet je de flores die week dan ook sterk verminderen in dosis,doe je dat niet,en geef je zoals de verpakking voorschrijft,dan zit je met een ec waarde van 2.8!!! Ik volg de Canna voedingslijn,en ben er heel tevreden over maar.....je mag gewoon niet de verhoudingen klakkeloos volgen,stilletjesaan opbouwen is hier de boodsxhap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk alleen dat ze er met een ec van 1,8 als hoogste waarde net zo goed zouden bijstaan , scheelt weer voeding .

 

De ph van je voedingswater kun je precies bepalen ,maar de ph rond de wortels in je medium niet terwijl het daar eigenlijk om draait , dus vooral op grond is het best lastig met die ph . Er kan makkelijk verzuring of verzilting optreden in de grond omdat er geen uitspoeling plaatsvind .

 

Minder gewone voeding wanneer je pk 13/14 gebruikt is inderdaad de bedoeling ,want met die PK ben je de N-P-K verhouding aan het finetunen . De hoeveelheid N moet steeds minder worden simpelweg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

dat ga ik de volgende kweek dan zeker eens proberen om de ec waarde op 1.8 als hoogste waarde te handhaven,zo kan ik in de praktijk de verschillen zien,geen verschil is inderdaad voedingsbesparing,ik spoel de aarde nu 1 keer om de 14 dagen met Cannazym,300ml,daarna krijgen ze 1 dag geen voeding,en daarna terug weer dagelijks +- 200ml water,is ruim genoeg daar de aarde vochtig is voor elke nieuwe gietbeurt,plantjes staan goed,ben blij met mijn eerste binnenkweek,heb al veel gezien bij andere mensen,heb enkele foutjes gemaakt in het begin,al doende leert men,en met zo'n tof forum als dit,en de juiste raad van enkele moderators kan je een goed kweekschema opstellen,thanks :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...