Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rakkertje

Fucking Infaroodkijkers

Recommended Posts

Hoi allemaal.

 

Leafman Treading verkoopt volgens mij een één of ander koelapparaat (nevelapparaat) dat werkt met behulp van water.

Voor zover ik mij kan herinneren is dit rond de €100,-

 

En mischien moeten jullie met z'n allen eens zo'n aparaat huren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het bovenstaande bericht bedoelde ik natuurlijk zo'n warmte detectie apparaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo,n apparaat kun je huren bij de betere growshop, maar!!!!! Dan moet er een gast mee van hun om het apparaat te bedienen. Slecht plan lijkt me :D

Moet je niet raar staan te kijken als je hok dadelijk opeens leeg is :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ook gewoon je hele plafond bedekken met lood, is wel prijzig maar dan zien ze helemaal niks meer !!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

GELUL................ :P

 

waar je je warme lucht uitblaast word direct door de infraroodkijker gedetecteerd

 

 

dus plaffond met lood bedekken hahahaha onzin.............

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

als je nou gewoon je warme lucht ergens het huis inblaast en dan een raampje opendoet, dan verspreidt de lucht beter door de ruimtes en krijg je een mindere concentratie warme lucht.

zorg dat je vsa niet in dezelfde ruimte hangen waar je kast zich bevind.

kom je al een heel eind.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier heb ik in het afgelopen half jaar 2x een helicopter boven ons dorp gezien

 

2x de zelfde

 

maar dit was overdag

 

en kunnen ze me planten in de achtertuin zien?

 

wel is hier een binnenkweker opgerold maar dat was volgens mij omdat ie stroom had afgetapt en daar was essent achter gekomen

ah als er een hellicopter boven je huistuin vlieg dan waait het erg dat de wietplanten hard tekeer bewegen dat helicopters van bovenuit je wietplanten als struiken zien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
GELUL................ :lol:

 

waar je je warme lucht uitblaast word direct door de infraroodkijker gedetecteerd

dus plaffond met lood bedekken hahahaha onzin.............

de lucht niet gewoon via het raam naar buiten blazen. maar met de afvoer van je huis mee

Pcoxdry.jpg

je kunt een y splitsing buiz kopen en erin proppen lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kunt ook gewoon je hele plafond bedekken met lood, is wel prijzig maar dan zien ze helemaal niks meer !!! :nerd

 

 

infra rood werkt op temperatuurs verschillen, heeft dus schijt aan lood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een thermometer die werkt op infrarood. Misschien wel handig om lekken in je hokje op te sporen.

 

ah als er een hellicopter boven je huistuin vlieg dan waait het erg dat de wietplanten hard tekeer bewegen dat helicopters van bovenuit je wietplanten als struiken zien whistling.gif

Wat? B)

 

edit: Ik zie nu pas dat BigButtBram de topic gekickt heeft. Excuses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit, waar moet ik nu met de afvoer van m`n WasDroger heen?

 

Ik denk dat stoneycity wel een Biertje heeft verdiend! :specool

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Wat ik ook denk, is dat het hier vaak gaat om tips, Nederlandse gezinnen hebben steeds vaker saunas, whirlpools, etc.etc. in huis en een warmte bron ter grootte van een sauna zullen ze echt geen huiszoekingsbevel voor krijgen....denken jullie wel? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

water gekoelde airco in je hok en ze zien nop :specool nadeel vreet stroom maakt wat lawaai en kost ook nog eens veel water en is erg duur :) en dan je uitblaas door de schoorsteen,dan moet het wel lukken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oude vriezer en dan 2 gaten inzagen eentjee voor je uitlaat en dan vanaf de vriezer eentje richting buiten moet ook werken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
oude vriezer en dan 2 gaten inzagen eentjee voor je uitlaat en dan vanaf de vriezer eentje richting buiten moet ook werken B)

 

 

Gaat niet lukken, een vriezer kan nooit zulke hoeveelheden lucht op tijd koelen, het idee was leuk.

Er bestaan echter wel luchtkoelers die dat kunnen, maar wordt een beetje duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bierkrat, de temp in je hok gaat dat ook omlaag en dat vinden je plantjes weer niet leuk. Moet je weer bij gaan verwarmen en zit je weer met hetzelfde probleem B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal in de winter hebben ze niet eens zo een infrarood-ding nodig.. als het heb gesneeuwd en je hebt je wiet op de zolder staan dan zie je op jouw huis geen sneeuw op het dak liggen door de isolatie, de mercedes voor de deur doet ook al een vermoeden meneer agent belt aan stelt zich netjes voor met een hand (hmm, wat is die hand plakkerig B) ) en vraagt beleefd waarom er geen sneeuw op het dak licht.. word verblindt door de glinstering van de witgouden ketting om zijn nek en je weet genoeg :)

 

(tis maar ff om de cleu duidelijk te maken natuurlijk)

 

Greets Canna :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kan het gaan, maar meestal komt het gewoon door een klacht. De kliklijn = B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als ze willen kunnen ze natuurlijk iedereen wel opsporen.. Als men met een heli voor je huisje op de 8e verdieping hangt met ir. apparatuur aan boort...dan zien ze als ze willen alles. Of jij moet echt goed je best gedaan hebben, maar je blijft met de lucht afvoer zitten. Ik zie ook vaak een helilangzaam voorbij komen en dan zet ik toch ffkes de lampen uit, al hoewel ik weet dat het verspilde moeite is...als ze wat gezien hebben , hadden ze het allang waargenomen. We kunnen alleen maar hopen dat ze ons laten gaan en die kleine ir-bron niet interessant genoeg vinden....als ze willen vinden ze ons allemaal. Ik vraag me echt af hoe je je lampen en if/afvoer kunt afschermen.. het levert altijd een temp verschil aan luchtstromen op, welke gewoon zichtbaar zijn op normale ir beelden.

 

Toch blijf ik erbij dat de meeste mensen gepakt worden, door stankoverlast, wateroverlast en verrading door bekenden.......kijk maar de nieuwsberichten...kzie zelden de ir camera als oorzaak staan. Hopelijk nemen de spaarlampen een vogelvlucht...dan zijn ze niks met hun ir app.

gr.rich

Share this post


Link to post
Share on other sites
meestal in de winter hebben ze niet eens zo een infrarood-ding nodig.. als het heb gesneeuwd en je hebt je wiet op de zolder staan dan zie je op jouw huis geen sneeuw op het dak liggen door de isolatie, de mercedes voor de deur doet ook al een vermoeden meneer agent belt aan stelt zich netjes voor met een hand (hmm, wat is die hand plakkerig B) ) en vraagt beleefd waarom er geen sneeuw op het dak licht.. word verblindt door de glinstering van de witgouden ketting om zijn nek en je weet genoeg :)

 

(tis maar ff om de cleu duidelijk te maken natuurlijk)

 

Greets Canna :specool

 

ik ken eimand die had ook op zolder staan in de winter en, het had gesneeuwd en lag sneeuw genoeg op dak

tis ma hoe je isoleert volgens mij isoleren en de sneeuw probleem is op gelost

Edited by Grower14

Share this post


Link to post
Share on other sites
de lucht niet gewoon via het raam naar buiten blazen. maar met de afvoer van je huis mee

Pcoxdry.jpg

je kunt een y splitsing buiz kopen en erin proppen lijkt me

 

dit is natuurlijk niet echt slim.... je blaast hier lucht in de afvoer van je CV... ja blaast dus ook terug naar de CV... vervolgens bouwt zich een grote hoeveelheid CO en CO2 op in je huis... daar kan je aan sterven.

 

hier even een lijstje wat je kan doen tegen je warmte naar mijn idee.

 

als eerste toch nog even benadrukken dat die IR cams dus gewoon een thermische camera is en niet zoals in Hollywood door muren kijkt. het is gewoon een oppervlakte plaatje.

hier even een filmpje van wat er dus word waargenomen

 

- 1. als je niet al te veel lampen hebt (relatief tot de inhoud van je huis), koop een goed thermostaat voor je verwarming die op tijden in te stellen is. hang je uitlaat je huis in, zorg dat de lucht zich over alle kamers kan versprijden. stel de thermostaat in zodat de CV 30/60 voor je lampen aan gaan, uit slaat en als je lampen uit gaan 30/60 min later aan slaat.

 

Voordeel: goedkoop, korting op je gasrekening, je bent de eerste die het merkt als je filter op is of je fan stuk is.

Nadeel: de afgewerkte lucht kan vocht in je huis brengen. je ramen kunnen sneller beslaan hier door als het koud is.

 

- 2. voor de warmte op de muren kan je veel doen. maak in de gehele kweekruimte een gipsen wand. zorg dat je flink dikke raggels gebuikt zodat de gipsplaat flink van de muur/plafond komt (hoe groter het oppervlak is van de muur/plafond, hoe meer deze ruimte tussen het gips en buitenwand moet zijn) bij het neerzetten van de raggels: normaal leg je een raggel op de gond en plafond. dit doe je nu ook, daarna zou je dan van boven tot onder een raggel zetten om de X aantal cm. deze gaan we inkorten. de lengte die hier af gaat is de afstand tussen de raggels. deze verticale raggels gaan vervolgens om en om boven en beneden aansluiten op de horzontale raggels. vervolgens gewoon afgipsen, ja ook afsmeren of kitten!!! moet 100% luchtdicht zijn!!! (je kan voor de zekerheid ook nog een filter na de softbox hangen) aan de einden van de muur een gat maken waar de raggel aan de horizontale raggel vast zit, flens er op, softbox en slang er aan en BEIDE slangen naar buiten.(je kan ook de uitgaande slang samen uit laten blazen met je normale afzuiger om de temperatuur daar van nog wat omlaag te krijgen!!!!! heb jedaar ook weer minder warmte) 1 uur langer laten draaien dan het licht. uiteraard kan je muurvlakken aam elkaar doorlussen als de afzuiger dit haalt. de muur word natuurlijkt een soort van heeel lange slang. de lucht hoeft hier niet met 1000m3 per uur door te gaan. kan hier nog wel een uur over door gaan typen maar als je een beetje nadenkt kan je wel verder denken op deze voorzet...

 

Voordeel: Als je dit goed doet zal je ruimte een verschil van mischien een halver graad geven met de buitenlucht. ook nog je uigaande lucht extra koelen.

Nadeel: kost je wat geld tijd en moeite. begin hier niet aan als je maar een paar lampies hebt.

 

- 3. Voor je luchtuilaat kan je zorgen dat er koude waterdamp mengt met de warme lucht voor de lucht naar buiten gaat, opties: vat twee gaten warme lucht in en een naar buiten. water in het vat tot de helft. je kan dan een vernevelaar met vlotter er in laten drijven. of heel cheap neem een oud ovenrooster en oude thee/handdoeken en hang deze van de tralies van het rooster naar beneden. zorg dat het rooster in het vat goed vast hangt, de doeken ca. 10-25% in het water. als je goede doeken hebt(bv gele vaatdoekjes)zal het water helemaal naar boven kruipen. en klaar, zorg wel dat de doeken in het water blijven staan. je kan hem ook als luchtbevochtiger op de inlaat aansluiten... als je veel of heel warme lucht hebt kan je ook meerder vaten achter elkaar plaatsen, hogere vaten met langere doeken gebruiken. als je een vlotter of afsluiter gebruikt, zorg dat er maar een klein bodempje water in het vat zit. het kan dan niet opwarmen en er is meer ruimte voor verdamping.

 

Voordeel vernevelaar: makkelijk

Nadeel vernevelaar: gebruikt stroom, vaak schoonmaken, kan uitvallen, kan vaak niet 12-18 uu achter elkaar aan staan vaak max 30-60 min. (kan je dus oplossen met twee stuke en een schakel relais)

 

voordeel doekjes: erg goedkoop, redelijk effectief

Nadeel doekjes: water op pijl houden (kan natuurlijk met een vlotter of electrische afsluiter)

 

- 4. hier weet ik niet zeker van of dit effectief is. het idee is om de warmte uit de uigaande lucht te halen en deze in een zeer groot vat/vaten op te slaan. vervolgens als het licht uit gaat deze warmte uit het vat te halen en in de binnenkomende lucht te brengen. HOE ik dat denk te doen. met grote condensors van vries/koelcellen of vergelijkbare radiateurs een voor de inlaat en een voor de uitlaat. de lucht moet hier wel gedwongen door worden geperst. moet dus in een box met flenzen. aan beide condensors komt waterslang en een flinke pomp. (moet druk kunnen maken, hoeft niet grote hoeveelheden te pompen) deze gaan om en om aan. met licht gaat de uitblaaspomp aan. donker gaat de inblaaspomp aan. voor extra koeling bij de uitlaat kan er natuurlijk met een waterspayer over de condensor heen gesprayed worden, zelfde idee als de doekjes in het vat. de condensor heeft natuurlijk een enorm verdampingsoppervalk

 

Voordeel: ja dat moet ik nog testen...

Nadeel: duur, het vat voor de warmteopslag moet buiten de kweekruimte staan, (het liefst op een zo koel mogelijke plaats). Condensorbox neemt veel ruimte in, vat/vaten ook. niet bewezen

 

willekeurig warmte berekeningetje voor de hoeveelheid water... (rond de herfst)

 

voor het gemak gaan we uit van 10x600watt die 50% omzetten in licht en 50% in warmte. het vat verlies 0% warmte. het water kan nooit meer warmte opnemen dan de maximum temp van de doorgevoerde lucht. naarmate het water warmer word zal er ook steeds minder warmte uit de doorgevoerde lucht worden gehaald. in de berekening gaan we er even van uit dat dit constant maximaal is. laten we zegen dat 50% van de warmte word opgevangen

 

om 1gr. water 1 graad warmer te maken is 4,2 joule nodig

 

de temp buiten is overdag (licht aan) gem. 17 graden, nacht (licht uit) gem. 8 graden

 

 

in het hok komt per seconde 3000 joule warmte vrij 12 uur is dus 12x3600x3000= 129,6 megajoule komt er vrij aan warmte hier willen we de helft van opvangen 64,8 megajoule

het water begint bij de 8 graden van de vorige nacht. en zal dus opwarmen naar 28 graden aan het eind van de dag

het verschil is dus 20 graden, een gram water 20 graden verwarmen verbruikt 4,2x20=84 joule

64800000/84= xxxx /1000 (1000gr water is 1 liter) = 771,4 liter water

 

of het werkt.... geen idee, in theorie is het mogelijk als je maar de goede spullen hebt/kan betalen

 

succes er mee ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier even een lijstje wat je kan doen tegen je warmte naar mijn idee.

 

als eerste toch nog even benadrukken dat die IR cams dus gewoon een thermische camera is en niet zoals in Hollywood door muren kijkt. het is gewoon een oppervlakte plaatje.

hier even een filmpje van wat er dus word waargenomen

 

- 1. als je niet al te veel lampen hebt (relatief tot de inhoud van je huis), koop een goed thermostaat voor je verwarming die op tijden in te stellen is. hang je uitlaat je huis in, zorg dat de lucht zich over alle kamers kan versprijden. stel de thermostaat in zodat de CV 30/60 voor je lampen aan gaan, uit slaat en als je lampen uit gaan 30/60 min later aan slaat.

 

Voordeel: goedkoop, korting op je gasrekening, je bent de eerste die het merkt als je filter op is of je fan stuk is.

Nadeel: de afgewerkte lucht kan vocht in je huis brengen. je ramen kunnen sneller beslaan hier door als het koud is.

 

- 2. voor de warmte op de muren kan je veel doen. maak in de gehele kweekruimte een gipsen wand. zorg dat je flink dikke raggels gebuikt zodat de gipsplaat flink van de muur/plafond komt (hoe groter het oppervlak is van de muur/plafond, hoe meer deze ruimte tussen het gips en buitenwand moet zijn) bij het neerzetten van de raggels: normaal leg je een raggel op de gond en plafond. dit doe je nu ook, daarna zou je dan van boven tot onder een raggel zetten om de X aantal cm. deze gaan we inkorten. de lengte die hier af gaat is de afstand tussen de raggels. deze verticale raggels gaan vervolgens om en om boven en beneden aansluiten op de horzontale raggels. vervolgens gewoon afgipsen, ja ook afsmeren of kitten!!! moet 100% luchtdicht zijn!!! (je kan voor de zekerheid ook nog een filter na de softbox hangen) aan de einden van de muur een gat maken waar de raggel aan de horizontale raggel vast zit, flens er op, softbox en slang er aan en BEIDE slangen naar buiten.(je kan ook de uitgaande slang samen uit laten blazen met je normale afzuiger om de temperatuur daar van nog wat omlaag te krijgen!!!!! heb jedaar ook weer minder warmte) 1 uur langer laten draaien dan het licht. uiteraard kan je muurvlakken aam elkaar doorlussen als de afzuiger dit haalt. de muur word natuurlijkt een soort van heeel lange slang. de lucht hoeft hier niet met 1000m3 per uur door te gaan. kan hier nog wel een uur over door gaan typen maar als je een beetje nadenkt kan je wel verder denken op deze voorzet...

 

Voordeel: Als je dit goed doet zal je ruimte een verschil van mischien een halver graad geven met de buitenlucht. ook nog je uigaande lucht extra koelen.

Nadeel: kost je wat geld tijd en moeite. begin hier niet aan als je maar een paar lampies hebt.

 

- 3. Voor je luchtuilaat kan je zorgen dat er koude waterdamp mengt met de warme lucht voor de lucht naar buiten gaat, opties: vat twee gaten warme lucht in en een naar buiten. water in het vat tot de helft. je kan dan een vernevelaar met vlotter er in laten drijven. of heel cheap neem een oud ovenrooster en oude thee/handdoeken en hang deze van de tralies van het rooster naar beneden. zorg dat het rooster in het vat goed vast hangt, de doeken ca. 10-25% in het water. als je goede doeken hebt(bv gele vaatdoekjes)zal het water helemaal naar boven kruipen. en klaar, zorg wel dat de doeken in het water blijven staan. je kan hem ook als luchtbevochtiger op de inlaat aansluiten... als je veel of heel warme lucht hebt kan je ook meerder vaten achter elkaar plaatsen, hogere vaten met langere doeken gebruiken. als je een vlotter of afsluiter gebruikt, zorg dat er maar een klein bodempje water in het vat zit. het kan dan niet opwarmen en er is meer ruimte voor verdamping.

 

Voordeel vernevelaar: makkelijk

Nadeel vernevelaar: gebruikt stroom, vaak schoonmaken, kan uitvallen, kan vaak niet 12-18 uu achter elkaar aan staan vaak max 30-60 min.

 

voordeel doekjes: erg goedkoop, redelijk effectief

Nadeel doekjes: water op pijl houden (kan natuurlijk met een vlotter of electrische afsluiter)

 

- 4. hier weet ik niet zeker van of dit effectief is. het idee is om de warmte uit de uigaande lucht te halen en deze in een zeer groot vat/vaten op te slaan. vervolgens als het licht uit gaat deze warmte uit het vat te halen en in de binnenkomende lucht te brengen. HOE ik dat denk te doen. met grote condensors van vries/koelcellen of vergelijkbare radiateurs een voor de inlaat en een voor de uitlaat. de lucht moet hier wel gedwongen door worden geperst. moet dus in een box met flenzen. aan beide condensors komt waterslang en een flinke pomp. (moet druk kunnen maken, hoeft niet grote hoeveelheden te pompen) deze gaan om en om aan. met licht gaat de uitblaaspomp aan. donker gaat de inblaaspomp aan. voor extra koeling bij de uitlaat kan er natuurlijk met een waterspayer over de condensor heen gesprayed worden, zelfde idee als de doekjes in het vat. de condensor heeft natuurlijk een enorm verdampingsoppervalk

 

Voordeel: ja dat moet ik nog testen...

Nadeel: duur, het vat voor de warmteopslag moet buiten de kweekruimte staan, (het liefst op een zo koel mogelijke plaats). Condensorbox neemt veel ruimte in, vat/vaten ook. niet bewezen

 

willekeurig warmte berekeningetje voor de hoeveelheid water... (rond de herfst)

 

voor het gemak gaan we uit van 10x600watt die 50% omzetten in licht en 50% in warmte. het vat verlies 0% warmte. het water kan nooit meer warmte opnemen dan de maximum temp van de doorgevoerde lucht. naarmate het water warmer word zal er ook steeds minder warmte uit de doorgevoerde lucht worden gehaald. in de berekening gaan we er even van uit dat dit constant maximaal is. laten we zegen dat 50% van de warmte word opgevangen

 

om 1gr. water 1 graad warmer te maken is 4,2 joule nodig

 

de temp buiten is overdag (licht aan) gem. 17 graden, nacht (licht uit) gem. 8 graden

 

 

in het hok komt per seconde 3000 joule warmte vrij 12 uur is dus 12x3600x3000= 129,6 megajoule komt er vrij aan warmte hier willen we de helft van opvangen 64,8 megajoule

het water begint bij de 8 graden van de vorige nacht. en zal dus opwarmen naar 28 graden aan het eind van de dag

het verschil is dus 20 graden, een gram water 20 graden verwarmen verbruikt 4,2x20=84 joule

64800000/84= xxxx /1000 (1000gr water is 1 liter) = 771,4 liter water

 

of het werkt.... geen idee, in theorie is het mogelijk als je maar de goede spullen hebt/kan betalen

 

succes er mee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wekelijks helicopters boven je wijk hebt hangen zou ik snel verhuizen naar een betere buurt :D aggenibbes zooi verlaten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach VSA's apart,anti-detectie folie,afgezogen lucht in de huis blazen en overdag draaien.

 

En vooral niet paranoia worden denk ik en't komt wel goe... :D

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat als je nou gewoon je afgevoerde lucht door een schouw blaast nie niet meer in gebruik is?

 

Niet iedereen heeft zo'n schouw, maar kan toch nooit opvallen dat het een verwarmingskachel is of een kweekruimte? Ok, de temperatuur zal een pak lager liggen dan bij een kachel, maar zullen ze hier echt naar kijken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry om even de bitch te spelen, maar we hebben hier een topic dat al sinds 2005 "Fucking" in de titel heeft staan.

 

Ik weet niet of meer mensen in zien wat ik denk ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...