Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi Luitjes,

 

ik had nog wat zaadjes liggen (Swazi x Skunk van high quality) waar ik vorig jaar wat mee wilde gaan doen, maar niet aan toe gekomen was.

 

Ik heb 10 zaadjes in een bakje met water gedaan en deze in het donker (keuken) gehouden totdat ze na een dag of 5 open gingen (in totaal zijn er 7 uitgekomen) en de penwortel eruit kwam. Daarna heb ik ze met ze allen in een klein bakje gedaan (pen wortel naar beneden, en met wortel stimulator) en in de vensterbank gezet totdat ze een cm of 6-8 waren. Toen overgepot in kleine potjes en nog een paar weken in de vensterbank gehouden. Toen ze een cm of 15 waren heb ik er wat kunstmest korrels op de aarde gegooit. Toen je ze flink begon te ruiken heb ik er 3 buiten gezet, in een combinatie van 2 zakken aarde met voeding, en 3 zakken gewone aarde, en daar heb ik nog hand of 10/12 kunstmest korrels doorheen geroert. Daar werden de planten erg vrolijk van (op de fotos zijn dit de achterste planten, bij het hek) en na 1.5 week heb ik er nog 3 bijgezet en in gewoon in de (klei) grond zonde bemesting om de verschillen te testen. De laaste staat nog steeds in de vensterbank maar die heeft een 10l emmer gekregen.

 

 

Fotos zeggen meer ;)

 

 

030600039da.jpg

het plantje binnen

 

030600045pj.jpg

het plantje binnen

 

030600059ri.jpg

de plantjes buiten, je kan het verschil tussen de toegevoegde aarde en de kleigrond goed zien. ook kan je het verschil in hoogte zien van de eerste 3 en die van een tijdje later

 

030600066hc.jpg

Het plantje wat apart is gezet in de normale kleigrond die ik in mijn tuin heb

 

030600098fi.jpg

een plantje buiten (2e lichting) vanaf boven gezien

 

030600105lq.jpg

planten buiten vanuit een andere hoek

 

030600127ha.jpg

nog een keer de apart gezette

 

030600131bf.jpg

buiten vanaf boven gezien

 

030600141wg.jpg

overzichts plaatje buiten met de apartgezette erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het vervolg...

 

030600157xc.jpg

buiten wat dichterbij

 

030600187jd.jpg

het plantje binnen

 

030600197ig.jpg

closeup van het plantje binnen

 

030600239bp.jpg

het apartgezette plantje buiten van wat dichterbij

 

030600248ku.jpg

nog een keer buiten

 

030600257il.jpg

closup van een buiten plantje

 

030600293ey.jpg

overzicht van buiten met de bewaker erbij ;)

 

030600319lw.jpg

en de laaste vanaf de andere kant

 

alle planten hebben nu 9 vingers aan de bovenkant dus als het aantal vingers zegt hoe blij ze zijn dan zit dat wel goed :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

héhé dit ga ik zeker volgen... kheb nl zelfde soort buitengezet net...

 

 

wel een pak kleiner (nog niet zo oud)... maar ik ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze staan elkaar wel erg in de weg straks als ze groter worden.

Dacht ik ook aan ja, maar d'r zullen er nog wel een aantal weg vallen (mannetjes), of heb je feminized zaad gebruikt of iets dergelijks ?

 

Ze zien er verders mooi groen uit.. ik ben benieuwd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze staan elkaar wel erg in de weg straks als ze groter worden.

Dacht ik ook aan ja, maar d'r zullen er nog wel een aantal weg vallen (mannetjes), of heb je feminized zaad gebruikt of iets dergelijks ?

 

Ze zien er verders mooi groen uit.. ik ben benieuwd ;)

Het is gewoon zaad, niet feminized. Maar het is nu te laat om ze nog te verplaatsen, weer wat geleerd voor de volgende lading :rofl

 

Maar ik neem aan dat de natuur daar zelf ook wel een oplossing voor vind :D

 

Ik vraag me alleen nog af welke ik zou toppen?

 

Ik zal binnenkort wel een paar nieuwe fotos posten, de achterste hebben nu een dikke stam gekregen +- 1cm, meschien omdat het hier lekker waait aan zee :P

 

Ook geef ik ze 2 keer paar dag een gietertje water en vraag me af of dat nog wel nodig is, zal is een paar dagen niks geven en kijken of ze gaan hangen

 

word vervolgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan in een bak met oneindig veel (klei)grond ,dus water geven zal alleen nodig zijn als het grondwaterpeil echt ver zakt (net als 2 zomers geleden ) . Geef maar eens een week geen water ,je zal zien dat het gewoon kan .

 

Al het onkruid dat buiten groeit krijgt tenslotte ook geen extra water !

Het is zelfs beter om het niet te doen op klei-grond,alleen in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je last gaat krijgen van Toprot enzovoorts in de nazomer !!!

Je planten staan echt te dicht op elkaar zet ze nu uit elkaar !! want over een paar weken zitten alle wortels in elkaar !

 

Ltr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless
Ik denk dat je last gaat krijgen van Toprot enzovoorts in de nazomer !!!

Je planten staan echt te dicht op elkaar zet ze nu uit elkaar !! want over een paar weken zitten alle wortels in elkaar !

 

Ltr :rofl

ik zou ze nu niet meer uitelkaar halen, maar onthoud t wel voor de volgende keer idd :D

zal minstens ook nog wel een van t mannelijke gslacht tusse zitten.

 

suc6 verder! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je last gaat krijgen van Toprot enzovoorts in de nazomer !!!

Je planten staan echt te dicht op elkaar zet ze nu uit elkaar !! want over een paar weken zitten alle wortels in elkaar !

 

Ltr :rofl

ik zou ze nu niet meer uitelkaar halen, maar onthoud t wel voor de volgende keer idd :D

zal minstens ook nog wel een van t mannelijke gslacht tusse zitten.

 

suc6 verder! ;)

Er zullen ongetwijfeld mannetjes tussenzitten en de fotos vertekenen ook een beetje, de achterste zijn wat schuin gegroeit naar de zon en door de wind, ik zal binnekort is een paar stokkies ernaast zetten dat ze vast kunnen wennen.

 

Wat ik me eigenlijk afvroeg (meschien maar een topic over maken in vragen) is er niet iets (chemisch?) waarmee je ze eerder in de bloei kan zetten ipv verduisteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze staan in een bak met oneindig veel (klei)grond ,dus water geven zal alleen nodig zijn als het grondwaterpeil echt ver zakt (net als 2 zomers geleden ) . Geef maar eens een week geen water ,je zal zien dat het gewoon kan .

 

Al het onkruid dat buiten groeit krijgt tenslotte ook geen extra water !

Het is zelfs beter om het niet te doen op klei-grond,alleen in het begin.

but on the other hand kun je ze ook niet overwateren als ze in de volle grond staan als ik me niet vergis? of je moest serieus gaan overdrijven

 

 

dus met dit weer... en hier ook een aanhoudende droogte (vier weken of meer) en een zandgrond, speel je denk ik beter op zeker....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad overbewatering is bijna niet mogelijk op volle grond . Hoe he top zandgronden werkt weet ik niet goed maar ik denk zeker dat je eerder zal moeten bijwateren dan op klei.

 

Boeren in de zandgrond gebieden van Nederland sproeien dacht ik ook veel eerder water dan de boeren die op zware klei verbouwen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het warme weer doet ze goed ;)

 

kleine update:

 

031500012se.jpg

Het plantje binnen

 

031500028nc.jpg

overzichts plaatje buiten

 

031500034fw.jpg

het apart gezette plantje buiten, deze is ietsjes kleiner en lichter van kleur

 

031500043cw.jpg

closeup van de middelste plant uit de achterste rij

 

031500051ui.jpg

nog een overzichts plaatje maar dan van opzij voor de hoogte, ook is dit keer weer de bewaker erbij :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het niet zo heel goed zien maar het zou natuurlijk ook een zijtakje kunnen worden.

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer nog eens een foto te maken van die oksels ,want deze is precies op de plaats waar je moet kijken niet scherp .

 

Je ziet trouwens dat de binnenplant een stuk dunner en gestrekter is als de buitenplanten. Hoe oud zijn je planten trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm volgens mij ben ik begonnen met ontkiemen eind maart/begin april.

 

Het valt ook op dat de buitenplanten veel meer extra vertakkingen/takken hebben met blaadjes.

 

hier nog wat closeups van de binnen plant, ik hoop dat deze beter (duidelijker) zijn

 

031600012uy.jpg

 

031600029yj.jpg

 

031600035bn.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nog geen geslachts kenmerken .

 

Je buiten planten worden veel beter geventileerd en krijgen meer en intenser licht dan je binnenplant . Vandaar dat verschil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine foto update, ze zijn lekker gegroeit door het goede weer, meschien moet ik ze maar gaan toppen voordat ze boven de schutting uitgroeien ;)

 

031900015kk.jpg

plantje binnen

 

031900035lf.jpg

 

031900049qg.jpg

 

031900051ep.jpg

plant links achter van boven af gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heet iemand enig idee hoe hoog mijn planten zullen worden, zullen ze boven de schutting uit komen (2 meter hoog). Ik ben van plan ze vanaf 2 of 3 juli te gaan verduisteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat geval worden ze zo hoog niet . Ik vind ze wel wat te licht van kleur , waarschijnlijk het gevolg van te natte kleigrond , en/of een te hoge ph .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...