Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jelte

Mijn Eerste Kweek 5 X Sneeuwwitje

Recommended Posts

Goed stuk : Veel problemen ontstaan door overbewatering ! roep ik al jaren .

 

Met een tensiometer kun je precies bepalen wanneer je moet wateren , lijkt me wel leuk om er eens één te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ik zoek me met de tijd ook een tensiometer aan te schaffen omdat ik graag een bak met drainageslang wil bouwen zoals ''Cees '' voorschrijft in zij geweldig artikel,alleen jammer dat zo'n meter echt wel veel centjes kost,ik gebruik mijn vinger nu,is de aarde nog vochtig ok,nat,dan heb je te veel gegeven,gaat zo ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wer ff een update.

 

De planten staan nu 9 dagen in de bloei en de eerste topjes begin je al te zien.

 

Ik heb het een en ander uitgezocht en heb ook iemand met enig verstand over de vloer gehad. Mijn planten hebben aboluut niet te veel water gehad. Het probleem dat de bladeren zo licht van kleur zijn en de plant zo uitgestrekt is komt door ondervoeding. Ik geef nu het voorgeschreven aantal en je ziet langzaam de plantjes enigszins bijkleuren(planten in de hoeken zijn al eingszinds weer bij kleur). Omdat ze uitgestrekt zijn denk ik niet eht dat er veel vanaf zal komen, maarja van fouten ken ik alleen maar leren. Vandaar dat ik deze kweek wel afmaak.

 

Hier wat foto's(de kwaliteit is wat minder maar van de week krijg ik een goed digicam en hoop dan wat mooiere foto's te plaatsen.

 

http://img348.imageshack.us/my.php?image=bloeidag915qb.jpg

 

http://img348.imageshack.us/my.php?image=bloeidag924wl.jpg

 

http://img348.imageshack.us/my.php?image=bloeidag943pr.jpg

 

Reacties zijn natuurlijk weer van harte welkom.

 

PS Heeft er hier iemand ervaring met het Blumat systeem?

www.blumat.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt voorbemeste grond gebruikt maar hoeveel per plant ? dit maakt veel uit in verband met het voeding geven , want die 2 a 3 weken gaan niet op als je per plant 100 liter van die grond gebruikt ,om het maar eens te overdrijven.

De ec van die grond is behoorlijk hoog dus loop je echt niet snel tegen een tekort aan .

 

Laat je niet gek maken door die hele voedingsindustrie ,zij proberen je te doen geloven dat een succesvolle kweek alleen kan met de door hun voorgeschreven voeding .

 

Ik denk dat de oorzaak van de problemen niet de ondervoeding zijn, maar iets anders . Dat je blad nu groener wordt zegt niks ,dat kan meerdere oorzaken hebben. Hoeveel water heb je steeds gegeven ? De juiste hoeveelheden water geven is gewoon verdomd lastig omdat de behoeftes van de plant steeds veranderen en ook de temperatuur en luchtvochtigheid ( door weersveranderingen buiten )

 

Meerdere keren heb ik gekweekt op grond waarbij ik zeer weinig voeding gaf , en er kwam daardoor geen gram minder van de planten af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de planten in 5 ltr. potten staan en deze zijn dan ook geheel gevuld met voorbemeste grond(ik weet dit is erg weinig maar volgende kweek komen de dames ook in grotere potten te staan). In de growshop zeiden ze tegen me dat dit voldoende is voor 3 weken. Wat ze wel zijn vergeten te zeggen is zodra de bladeren lichter van kleur waren dat ik met mest kon beginnen. Dit is dan ook niet gebeurd.

 

Wat betreft het water geven dat is op de vingermethode gegaan. Voelde de aade erg vochtig gaf ik een 1 bekertje(50ml) was ie erg droog dan max 4 bekertjes. Ik kan daarom ook bijna niet geloven dat ze te nat hebben gestaan.

 

Ik heb me ook niet gek laten maken door de voedingindustrie(ok voor aanvang van deze kweek wel), ben erinmiddels achter dat al die voeding leuk is en vooral duur, maar wat er in de meeste groei/bloeding zitten kan je ook bij tuinders halen en dan vele malen goedkoper. Degene die is komen kijken werkt in de kassen en geeft al ruim 8 jaar die planten daar water/voeding en heeft ook ervaring in tuintjes. Hij kwam met deze conclusie(zie vorige reactie) en zei ook dat als ik meer voeding zou geven dat de kleur terug zou moeten komen. Maar wat zou volgens jou nog meer de oorzaak kunnen zijn?

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...