Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

turtle420

45 amnees onder led

Recommended Posts

1 hour ago, dilago said:

Mooie neesjes maar de lamp had er wel dichter op gemogen. Dat heeft nu geen zin meer, maar de volgende ronde is dat het proberen zeker waard!

Op hoeveel Watt draaien zijn leds nu dan? en welke afstand houdt hij nu aan? Dat lees ik nergens.....dus een dergelijk advies zou ik niet geven zonder dat ik meer info heb. Of weet jij al op hoeveel µmol hij zit

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, al green said:

Op hoeveel Watt draaien zijn leds nu dan? en welke afstand houdt hij nu aan? Dat lees ik nergens.....dus een dergelijk advies zou ik niet geven zonder dat ik meer info heb. Of weet jij al op hoeveel µmol hij zit

Ik zie de afstand van de lampen t.o.v. het gewas en een Ammie die nog slechts drie weken te gaan heeft mag wel wat dikkere toppen hebben. Dat kan aan andere factoren liggen. Doch van te weinig water en/of een te hoge ec zie ik geen tekenen. Zodra er sprake is van een overkill aan licht uit zich dat gauw genoeg.

Hoe hoger de lamp, hoe meer fluff onderin en hoe minder het oplevert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegenwoordig heb je lampen die op een halve meter op 75% staan en al op 1100µmol zitten.

TS moet even een app op zijn telefoon zetten waarmee hij ppfd-meting kan doen. Dat is een goed advies ipv lamp lager.

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed advies van iemand die nog nooit Amnees heeft gekweekt en nimmer wat laat zien is uiteraard onmisbaar!  :D

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mars geeft voor deze lamp 12" aan als afstand tot het gewas om tussen de 1000-1400 umol op je planten te kwakken.
Daar vermelden ze dan wel bij dat je co2 toe dient te voegen om de hoge umol's die deze lampen uit braken te kunnen benutten-_-
Wil je zonder poespas kweken dan heb je aan 7-900 umol genoeg :withstupid:

Deze planten liggen op schema, de laatste 3+ weken zijn pas de weken waarin Amnesia aan gaat dikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lostchild said:

Mars geeft voor deze lamp 12" aan als afstand tot het gewas om tussen de 1000-1400 umol op je planten te kwakken.
Daar vermelden ze dan wel bij dat je co2 toe dient te voegen om de hoge umol's die deze lampen uit braken te kunnen benutten-_-
Wil je zonder poespas kweken dan heb je aan 7-900 umol genoeg :withstupid:

Deze planten liggen op schema, de laatste 3+ weken zijn pas de weken waarin Amnesia aan gaat dikken.

Hét gewas bestaat niet, de ene plant kan meer hebben dan de andere. En als je de uitschieters als referentie neemt, dan zal je meer fluff oogsten dan wanneer je die offert en de lamp lager hangt. Nog beter is het gewas op een hoogte hebben en dan de ideale lampafstand zoeken.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, dilago said:

Hét gewas bestaat niet, de ene plant kan meer hebben dan de andere.

Wat een dom gelul zeg, als je woorden niet snapt kan je ook de Van Dale een keer checken?

1. alles wat er groeit aan planten
2. bepaalde soort van planten

Nog meer uit die duim van je?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, al green said:

Maar hoe zoek je die ideale lampafstand dan?

Kijken naar je gewas.

Niet zo lang geleden schreef @Xaim dat hij de lamp toch weer wat lager ging hangen. Volgens mij heb ik jouw reactie op dat bericht gemist. Maar dat was dus een slecht idee concludeer ik dan maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou best weleens kunnen Dilago......(dat idee om lager te hangen, tenzij hij gemeten heeft))

Ik heb nu een apparaat aangeschaft welke nagenoeg gelijkwaardig is aan de Appogee vwb meet resultaat.

Tot een paar dagen geleden werkte ik met de Android app PPFD-meter. Ik haalde bijn 500W uit het stopcontact en de meting gaf rond 1000µmol. Oh wel netjes dacht ik.......

Ik ben vandaag gaan meten met dat nieuwe apparaat getest door Migro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

schrikbarend verschil tussen Android app en het betreffende geteste apparaat.

Concreet: Ik draai nu op 300W uit het stopcontact het heb een meting van gemiddeld rond de 1000µmol !

Dus wtf....niks lager die lamp. Eerst meten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steek je toch maar mooi ff 200W aan stroom in je zak met een simpele meting B)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, lostchild said:

Steek je toch maar mooi ff 200W aan stroom in je zak met een simpele meting B)
 

en t.o.v. hps bijna 400W:verrygood

Ik ga bijna geloven in 1.5/1.6

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, al green said:

schrikbarend verschil tussen Android app en het betreffende geteste apparaat.

Concreet: Ik draai nu op 300W uit het stopcontact het heb een meting van gemiddeld rond de 1000µmol !

Dus wtf....niks lager die lamp. Eerst meten

Meten deed ik met hps ook niet en stroom kost het toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, per plant is het verschillend wat ze kunnen hebben qua licht. Er zijn planten bij die behoorlijk gevoelig zijn en andere hebben er minder last van. 

Maar mijn ervaring is toch een hoger wattage aan te houden, tenzij de hoeveelheid stroom je bottleneck is. Want met 300w kan je misschien wel 1 op 1,5 halen en heb je 450g, maar met 500 watt heb je misschien 600, heb je wel geen 1 op 1,5 maat wel 1/4 meer aan grammen. 

Het is net wat je "probleem" is, te veel ruimte (minder wattage gebruiken over meer tenten/ruimtes) of te weinig ruimte (meer wattage over minder tenten/ruimtes). :innocent:

Gr, X 

Edited by Xaim
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inmiddels een behoorlijk aantal studies gedaan naar de maximale lichtdruk welke een plant kan verwerken zonder CO2 toevoeging

Als jullie daar de ogen voor sluiten en onzin blijven verkopen  dan ben ik wel klaar met deze nonsens.

Draai lekker die lamp op 600W en hang 'm op 20cm. Succes ermee

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Xaim said:

Inderdaad, per plant is het verschillend wat ze kunnen hebben qua licht. Er zijn planten bij die behoorlijk gevoelig zijn en andere hebben er minder last van. 

Maar mijn ervaring is toch een hoger wattage aan te houden, tenzij de hoeveelheid stroom je bottleneck is. Want met 300w kan je misschien wel 1 op 1,5 halen en heb je 450g, maar met 500 watt heb je misschien 600, heb je wel geen 1 op 1,5 maat wel 1/4 meer aan grammen. 

Het is net wat je "probleem" is, te veel ruimte (minder wattage gebruiken over meer tenten/ruimtes) of te weinig ruimte (meer wattage over minder tenten/ruimtes). :innocent:

Gr, X 

En zo is het! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, al green said:

Er zijn inmiddels een behoorlijk aantal studies gedaan naar de maximale lichtdruk welke een plant kan verwerken zonder CO2 toevoeging

Als jullie daar de ogen voor sluiten en onzin blijven verkopen  dan ben ik wel klaar met deze nonsens.

Draai lekker die lamp op 600W en hang 'm op 20cm. Succes ermee

Maak jij je lekker druk over je eigen hok, daar is genoeg progressie te boeken heb ik zo'n vermoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fout vermoeden.

Owww....ik begrijp het probleem nu

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Xaim said:

Inderdaad, per plant is het verschillend wat ze kunnen hebben qua licht. Er zijn planten bij die behoorlijk gevoelig zijn en andere hebben er minder last van. 

Maar mijn ervaring is toch een hoger wattage aan te houden, tenzij de hoeveelheid stroom je bottleneck is. Want met 300w kan je misschien wel 1 op 1,5 halen en heb je 450g, maar met 500 watt heb je misschien 600

 

Gr, X 

Waar baseer je dit nou op? Op dat mxop kweekje? lampie hoger....plantje trok het niet. Lampie lager want anders geeft de weegschaal te weinig......oww lampie hoger want het plantje heeft het moeilijk. Doe nou eens een vergelijkbare test. En kom dan terug op de bewering dat je met 500W led wel 600 kan halen. Zeker niet op m²

Nou ik geef je een beetje gelijk.......Geef mij 2x 1m² en 2x 250W led (met de strips die ik uitzoek) Dan draai ik 650gr.

Dus met 500W makkelijk 600gr

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, al green said:

Als jullie daar de ogen voor sluiten en onzin blijven verkopen  dan ben ik wel klaar met deze nonsens

Ik sluit mijn ogen er niet voor, het is gewoon letterlijk wat ik zie en als de ene nou 800 Umol kan hebben en de andere 900 Umol dan is dat zo toch? 

Ik kijk zelf niet eens hoeveel umols de lamp op mijn planten knalt, ik kijk gewoon naar de plant de ene kan 30cm handelen en de andere vind 40 weer fijner:rolleyes:

Wat jij vind of doet maakt mij echt niks uit, ik ben tevreden met mijn kweekjes:D iets wat ik zeg is geen bindend advies, dus als je het anders doet, vind of wilt ga gerust je gang, mij hoor je niet:tu

Daarbij heb ik wel een test gedaan met LiX onder de zelfde lamp alleen met 420w ipv 465w:P

 

Gr, X

 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amen :D, het resultaat is er naar. Niet alleen met MxOP! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Xaim said:

 

Ik kijk zelf niet eens hoeveel umols de lamp op mijn planten knalt, ik kijk gewoon naar de plant de ene kan 30cm handelen en de andere vind 40 weer fijner:rolleyes:

Daarbij heb ik wel een test gedaan met LiX onder de zelfde lamp alleen met 420w ipv 465w:P

 

Gr, X

 

Er is geen wietplant welke 465W op z'n knar lekker vindt zonder toevoeging CO2. Niet op 20cm en ook niet op 30cm.  Dan ook nog afhankelijk van de efficiëntie van jouw ledlamp. Ik schat in dat wanneer jij 465W op 30cm van je planten zet dat je op 1500µmol komt en dus de fotosynthese niet goed is. Kan zomaar zijn dat je met 400W meer opbrengst hebt dan met 465W. Weet het eigenlijk wel zeker....

Ontving deze van een goede vriend: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://edepot.wur.nl/526138&ved=2ahUKEwidr92rnZz1AhUyg_0HHdl2ApwQFnoECCIQAQ&usg=AOvVaw2MAfr9WOUQHEaQWfWM8M7K 

Veel leesplezier en je wordt wat wijzer

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp niet zo goed waarom je je opwindt. Open gewoon een topic, laat het zien en ik zal de eerste zijn die het met belangstelling volgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...