Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

the-choca

10 + 4 Bio Grow

Recommended Posts

4 minutes ago, Limbic said:

Alles helpt, als je maar afwisselt. Nog geen vertimec gekocht of plant vitality plus gebruikt?

Ik lees dat wanneer je vertimec gebruikt je ook Sugarbait moet gebruiken t.b.v. sterk verbeterde werking

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee @Limbic ik ga toch geen gif kopen :) en dat pvp heb ik nooit gebruikt en eigelijk ook nooit iets over gehoord .

maar ik ga nu niet domplen of spuiten als alles weer klaar is ga ik maar weer moeder s op hydro zetten 

sinds ik moeder op aarden heb is het feest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kijk je niet goed @the-choca ik heb het eerder al geadviseerd en werking door ander lid werd bevestigd.

Is dat beter, moeders op hydro?

Edited by Limbic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hydro is schooner @Limbic ik heb nog nooit een beest gehad met hydro moeders.

ik zeg niet dat je het niet zou kunnen krijgen .maar als je ruimte schoon is. 

en je doet je zaden op wol of klei korrels groeien. heb je al zoveel minder kans dat je een beesje heb. 

ik moet nog aarden halen ik ga ook maar ff naar een anderen winkel vertouw het niet zo waar ik laatst heb gehaald. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de aaltjes net binnen gehad. ik heb ze in de koelkast gelegt dan kan ik ze morgen meegeven met het voeding water .

10.jpg

en dit zijn de 2 auto s.  rond 12 uur in de midag gaan ze naar balkon .en om 7 uur als de zon weg is weer de tent in .

09.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een mogelijke (her)besmetting met trips binnen wil voorkomen laat die auto's dan lekker op het balkon staan en haal ze niet naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij deden die aaltjes helemaal niks en heb daarna rogis knoflook gebruikt wat wel meteen werkte. Ik ben erg benieuwd wat jou ervaring gaat zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee @lostchild die auto komt helemaal niet in de buurd bij mijn anderen planten deze plant ga in een anderen tentje in een anderen kamer ;)

@Limbic had jij ook na 2 weken nog een keer een herhaaling gedaan ? of gewoon 1 keer mee gegeven ?

ze vertelden mij dat ik na 2 weken nog een keer moest herhalen voor goede bestijding .

en waren ze ook van dit zelfde merk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze maar 1x ingezet. Ik zie nu ook dat na 2 weken ze nogmaals geadviseerd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaltjes alleen in je pot gooien gaat ook niet werken waarschijnlijk. Je kunt die aaltjes ook over de planten spuiten als enige middel, anders in combi met roofwantsen en mijten. 

 

Ik heb zelf al een jaar lang trips en idd met die garlic blijven nagenoeg van mn planten af. Volgens mij kunnen ze er ook niet resistent tegen worden omdat de plant zich eigenlijk zelf versterkt ipv een gif dat direct tegen de plaag gebruikt wordt. 

Edited by HolyHerbs

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een update 
de planten waren bijna dood.na dat ik de aaltje s had mee gegeven. ik heb ze een tijd met rust gelaten. 
ik zag vandaag dat ze weer begonnen terug te komen. ik wou ze eerst weg gooien maar ik kan ze nu gewoon afbloeien .
ik heb ze allemaal van hun fan blad verlost.voor meer licht in val ik zit nog te denken of ik stekjes van de planten ga halen .
omdat ik overal trips in heb. de anderen plantje s flikker ik ook allemaal weg.helaas. het zit in de aarden die ik laatst heb gekocht.
dus binnen kort maar ff ergens anders nieuwe grond kopen. en maar weer op nieuw beginen .

ik gooi ze zondag op 12/12

kk1.jpg

Laters weer ^_^


 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij komen ze ook altijd uit de aarde

Daarom begin elke ronde sproei ik een beetje pvp over de plantjes en de aarde en het is afgelopen

Gebruik je toevallig plagron?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the-choca gingen je planten bijna dood van de aaltjes? Mooi dat ze weer opgeknapt zijn!

Bij mijn aardekweek heb ik ook tripsen, RHP gecertificeerde potgrond uit het tuincentrum. Die kuttrips zitten kennelijk standaard in de aarde?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilagoIk heb aarde van n tuincentrum en een growshop gehad en bij allebei kreeg ik meteen weer trips.

Ik gebruikte eerst beestjes maar ik wilde er sneller van af zijn oftewel meteen. Flesje pvp is maar n paar tientjes en ik doe er nu al n jaar mee, ben net op de helft ofzo.

Ik spuit ook als de plantjes nog klein zijn, scheelt een hoop blad wat je weer moet besproeien van boven en onder <_<

Helemaal als je na n paar dagen toevallig nog wat ziet leven is t nog makkelijk om n 2e x te sproeien, maar tot nu toe is bij mij 1 x genoeg geweest. 

Edited by 420man010
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pvp, wat is dat, dat spul van BAC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb deze keer plagron met die rode paarse zakken heb ik gebruikt @420man010 die hoef ik dus nooit meer. ;)

ja @dilago ze begonen heel vreemd tedoen de koppie s en blad begonen te verbranden blad krom te trekken? vaag allemaal weer .

maar ze zijn weer back on track :) 

P8130585.jpg

 


 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, the-choca said:

ja ik heb deze keer plagron met die rode paarse zakken heb ik gebruikt @420man010 die hoef ik dus nooit meer. ;)

ja @dilago ze begonen heel vreemd tedoen de koppie s en blad begonen te verbranden blad krom te trekken? vaag allemaal weer .

maar ze zijn weer back on track :) 

P8130585.jpg

 


 

Dat is niet goed, terwijl je een plaag aan het bestrijden bent, vermoord je je eigen planten zowat. Het gebeurde mij met m'n S.O.G. planten op aarde die ik nog een late doop in pyrethrum heb gegeven bij ontdekking van spint. Dit was in de tweede week van de groei en de spint was dood maar de planten moesten bij de dood vandaan komen. Dat ik nu dan i.p.v. spint trips heb leert mij dat ze zonder meer uit de grond zijn gekomen, RHP gecertificeerde potgrond van de Welkoop. Zo'n keurmerk is dus ook maar een wassen neus. Dit bederft een flink stuk lol van kweken op aarde, want bij mijn hydrokweekjes zie ik ze niet. En trips zijn lastiger te bestrijden dan spint.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja @dilagodie trips is echt moerlijk te bestrijden graf beesie s  :mellow: 

ik zou die canna aarden wel een keer willen proberen .het kost iets duurder maar als het beest vrij is maak mij niet uit ;) 

CANNA Terra Professional Aarde 50 L 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal graag wat meer mits de aarde ook daadwerkelijk zonder beestjes is, maar ik heb al zoveel trips bij aardekwekers gezien dat ik daar ernstig aan twijfel. Dan toch maar weer op kokos of steenwol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja steenwol of coco is op zeker fijn werken @dilago het is alleen wat meer werk maar het bespaar je hoop kop zorgen .

mits je geen stekken gebruik van een stekken boer met beesje s :)

maar ik wil die canna grond ook nog wel een keer proberen ook omdat ik de canna bio line gebruik raden ze ook hun grond aan .

en ik heb ook meer vertrouwen in canna dan plagron . :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een grote vriezer hebt dat je de zakken er in kunt gooien en weer 2 weken er uit en dan weer in vriezen, dan zullen ze toch wel dood zijn?:innocent:

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, dilago said:

 Zo'n keurmerk is dus ook maar een wassen neus. Dit bederft een flink stuk lol van kweken op aarde

Zo'n keurmerk is precies wat het zegt.  Het wordt gekeurd en daarna naar een winkel gebeurd. Daarna kan er van Alles mee gebeuren.  Liggen de zakken bijvoorbeeld buiten?  Laten liggen! Soms liggen ze er al een jaar ofzo,  ook binnen. 

Als je op aarde een goed systeem hebt,  bio,  dan heb je dus ookal een oplossing voor je probleem.  Met bio kun je ook gewoon je aarde opnieuw gebruiken.  Want bio kweken en elke keer nieuwe aarde pakken,  dat is pas een wassen neus. 

 

Edited by HolyHerbs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje: filteren jullie de inlaten van je ruimte wel goed?
Pantykous of wat anders zodat de fukkers niet makkelijk naar binnen kunnen?
Scheelt al meer dan de helft van het bestrijden omdat er geen nieuwe aanvoer is die vrij in en uit kan lopen/vliegen/waggelen/springen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...