Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

the-choca

10 + 4 Bio Grow

Recommended Posts

Ben het met dilago eens dat ook het gebruiken van rovers geen ultieme oplossing is maar het is toch vaak een beetje afwegen wat het beste is per situatie. preventief handelen is het beste. Als je de planten vanaf het begin af aan iets preventiefs (neem, rogis) meegeeft gaat het over het algemeen goed bij mij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

overdrijven is ook kunst  @dilago :likken:

ik knip alles toch in me ton off terror weinig kans dat die rovers op me toppen blijven plakken hij schraap ze er wel van af 

en zo veel spint zat er niet in die anderen tent had ik hier en daar 1 gezien het is preventief  dat ik ze daar heb gestrooid .

ton off terror

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/12/2022 at 9:33 AM, the-choca said:

eind week 7 bloei 

ik wacht nog ff met spuiten .

Neem is niet geschikt om laat in de bloei nog te spuiten.
Bittere stof heeft 7wk nodig om afgebroken te worden.
Ik begon over Neem als alternatief voor gif als je alleen nog stekkies hebt in de groei.

22 hours ago, dilago said:

Ja in 2016 vond ik het een goed middel maar sindsdien ben ik van mening veranderd. Ik probeer dingen en vorm er vervolgens een mening over. Dat jou dat ergert betekent dat jij een mening vormt zonder iets te proberen.

Jij begon over geur waarom Neem niks was (maar knoflooksap wel) en dan kom je met dit terug.
Pure Neem olie ruikt 'stinkt' een beetje naar oude knoflook maar na aanlengen en spuiten is het in 1 dag weg en zo ook jouw hele geur argument, misschien moet je wat vaker iets proberen voordat je zulke stellige meningen aan het vormen gaat.

:lol:^_^:tu:wave:

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien ik nooit neem geprobeerd had hoe zou ik dan kunnen weten dat het stinkt? :wacko:

En het knoflookextract gebruik ik niet meer, daar begon je zelf immers nog over te zeiken dat ik van mening veranderd was. Het stinkt bijna net zo erg als neemolie.

@the-choca wellicht zijn de aantalen wat sterk aangezet, maar feit is wel dat zowel spint als roofmijten in je toppen kakken en blijven plakken en ik rook liever geen zaagsel. Dus beestjes met beestjes bestrijden betekent meer beestjes in je wiet en meer kak.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, lostchild said:

Ik begon over Neem als alternatief voor gif als je alleen nog stekkies hebt in de groei.

Neem laat een vieze coating na over je planten waardoor de spintmijten ook blijven plakken. Verder doet het niks en doodt de mijten evenmin. Kortom, je kan je planten evengoed insmeren met olijfolie dat ruikt nog lekker tenminste.

@the-choca mijn advies: neem geen neemolie maar pak pyrethrum in de groei zodra de planten sterk genoeg zijn. Daarmee krijg je de beestjes helemaal weg en het laat geen coating na.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ik weet niet of je wel had gelezen  @lostchild .dat spuiten doe ik op stekken niet op planten die in de bloei staan .

ik ben niet helemaal gek :) ik heb roofertje s overal gegooid. ook op me stekje s daarom zeg ik ik wacht nog ff met spuiten .

ik heb gisteren me neemolie en dat anderen spul binnen gehad. dat leg klaar voor als ik me nieuwe planten weer neerzet .

dan geef ik ze spuit beurten en gooi ik ook nog wat aaltje s in de grond .

ik heb net gekeken met me vergrootglas op me toppen. nou ik zie nergens roofdiertje s vast geplakt zitten .

dus dat zit wel goed .het zaagsel is ook niet echt probleem .het is alleen zo fijn spul dat het blijft plakken 

ik heb ze altijd van brimex gehad daar zat wat groffer zaagsel in .

zo nou ik ga ff asprine in me donder gooien. weer bank hangen heb voorhoofdholt ondstekking. 

vrijdag ff weer langs kno arts :verryangry: dus als jullie me missen dan ben ik vissen :tu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the-choca

hopen dat je er snel vanaf bent, met dat mooie weer op komst is dat geen pretje, een voorhoofdsholte ontsteking

in de zin zoals gequote lijkt het net of je bij die 7wk nog even gaat wachten met spuiten, vandaar mijn opmerking.

@dilago

Nu heb je het over spint en we hadden het over trips.
Mijn 1e ervaring met Neem?
All het blad wat ik bespoten had na een dag pimpelpaars en opkrullend van de necrose omdat er letterlijk een laagje olie (jouw coating) op het blad achterbleef nadat het water verdampt was omdat ik de Neem niet goed had gemengd.
Lijkt mij dat jij een soortgelijke ervaring met Neem hebt gehad en jammer dat je dan Neem af gaat kraken en het niet bij je eigen onbekendheid met het juist toepassen van een middel zoekt en dan dingen gaat roepen zoals stank en niet werken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo daar ben ik weer me hoofd pijn is een klein beetje gezakt. :) nu kan ik ff een nieuwe update maken .

ik heb de 10 planten verlede week zondag geknipt. en de anderen 4 GG4 planten heb ik door de week 1 gepakt .

ik moet alles nog wegen de GG4 is nog niet helemaal droog. als alles klaar is gooi ik het gewicht nog even neer.

voor de rest heb ik gistren al de planten. die ik had staan de afval bak in gegooid .

op 1 moeder na die heb ik gistren helemaal gestript ik zag een spint kruipen ik heb  een beurd gegeven met neemolie .

ik ga op me gemak alles opruimen en goed schoon maken .en dan ga ik is kijken wat ik voor nieuwe soortje s ik ga kweken .

small_01.jpg.641d2737ded156745021121278e

small_02.JPG.0408af6b6f099bbaeca99707775

small_03.JPG.25f297d6371b8824de385be1a87

small_04.JPG.92a0a6a0af2675cbdb1e8734c70

small_05.JPG.421a5dd73da908d1eea11f05470

small_06.JPG.76da8daf770b71483568b77d497

small_07.JPG.f72f31aa391d623dc2977d5324d

small_08.JPG.c79ed38ab1461bcca08eac9d194

small_09.JPG.77c6c9d50cc99a505b207017653

LaterSss :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/4/2022 at 9:38 PM, the-choca said:

ik ga  maar ff wat Vertimec Gold regelen.

Dus nu ook spint, ik zou echt wat meer middeltjes in gaan zetten als enkel neemolie.

Al een idee wat voor nieuwe soortjes je gaat zetten? Nog niks voorgegroeid, is dat door die beestjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen man.. 

Waar is dat kleine penseeltje voor op de laatste foto in de schaal van de pot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alles weg gegooid @Limbic. dus ik heb daar geen last meer van beesjes.
die plant die ik helemaal gestript heb. had ik 5 spintje s op gezien in de hele planten en gelukkig geen trips.
ik hou deze moeder plant apart. ze gaat over 2 weken alleen in een ander tentje daar heb ik een anderen plan mee.
om er wat S1 zaden van te maken .

en ja ik heb al zaden op het oog die ik wil ga zetten.

purple city genetics - blue print S1
exotic seeds             - melasana gelato
paradise seeds        - original cheese
en nog een soortje maar daar ben ik nog niet over uit :)

3.jpg

in de maand julie augustus  kweek ik nooit in me grote tent. omdat het bloed heet kan worden hier.
dus dan heb ik nu mooi 2 maanden te tijd om een paar moeders weer op te groeien. 
dat ik mooi kan starten. als weer aangenamen tempratuur buiten is .
in me kleinen tent gaan me laatste stekken. in daar gooi ik nog een buisje roof dieren in .
ik hou alles goed geschijden. dat ik geen besmetting krijg. naar anderen planten. ;) 

@HolyHerbs dat penseeltje gebruik in normaal voor me planten te bevruchten. met wat stuifmeel.  
het lag toevallig daar in de buurd. nu heb ik het ff neer gelegt op die pot kan ik het niet kwijt raken  :) 

ik had ook het gewicht van de 10 planten daar kwam 395.06 van af toch zo bijna  40 gram gemideld per plant .

gistren me kennis wat verkocht die was aangenaam verrast van de aroma het smaak echt heerlijk :) 

de GG4 moet nog even wat meer drogen gewicht komt later.

small.1.JPG.a60bc59be7ef581c7df45924916a

small.2.JPG.f0464df17855072356ba735ee085

small.3.JPG.be251dae65a8a6a3db5fbf9e757d

small.4.JPG.118e57f83c26a17776354c1d755e

small.5.JPG.3db8c5d74a6e735d2f5531da74ee

small.6.JPG.cc0c45c2c4c98888b3e02988940d

Laterss :) 

 

 

Edited by the-choca
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/13/2022 at 1:58 PM, lostchild said:

@the-choca

hopen dat je er snel vanaf bent, met dat mooie weer op komst is dat geen pretje, een voorhoofdsholte ontsteking

in de zin zoals gequote lijkt het net of je bij die 7wk nog even gaat wachten met spuiten, vandaar mijn opmerking.

@dilago

Nu heb je het over spint en we hadden het over trips.
Mijn 1e ervaring met Neem?
All het blad wat ik bespoten had na een dag pimpelpaars en opkrullend van de necrose omdat er letterlijk een laagje olie (jouw coating) op het blad achterbleef nadat het water verdampt was omdat ik de Neem niet goed had gemengd.
Lijkt mij dat jij een soortgelijke ervaring met Neem hebt gehad en jammer dat je dan Neem af gaat kraken en het niet bij je eigen onbekendheid met het juist toepassen van een middel zoekt en dan dingen gaat roepen zoals stank en niet werken.

 

Wou je zeggen dat Neem lekker ruikt? Doe toch even normaal kerel! Op een of andere manier moet jij overal altijd tegenin gaan, niet eenvoudig toegeven dat het inderdaad een coating nalaat, maar nee dat noem jij dan een laagje olie maar het betekent gewoon hetzelfde pik. Je neemt jezelf veel te serieus en of je die zooi een coating noemt of een laagje olie, ik wil het niet op mijn planten.

En spint en trips zijn veelvoorkomende plagen dus zoek ik graag een middel dat ze beide aanpakt. Ik heb geen zin om de hele dag beestjes te bestrijden.

@the-choca mooie toppen heb je daar maar zeg nou eerlijk, het blijft zonde dat zaagsel er overheen strooien dat meegeleverd wordt met die roofmijten. Toen ik het een paar jaar geleden probeerde wist ik wel: eens en nooit weer. Hopelijk is je hoofdpijn weer wat afgezakt, beterschap gewenst!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx @dilago ja ach het is niet echt een ramp hoor dat zaagsel. ik dacht er pas aan toen ik alles had gestrooid. :D

dacht ik van fuck shit zooi spul. normaal is het bij een ander merk wat grover dat zaagsel. maar ja we zijn mensen.

die maken ook wel is foutje. en me kop sta al paar weken op springen. :) hehe  het kan altijd erger.

ik had het beter in kleinen hoopje s op me grote fan blad moeten strooien. of de dag voor je in de bloei gaat .

ik vind die neem olie ook niet lekker ruiken. maar om te zegen dat het verschrikkelijk meur dat ook niet.

ik vind vismix erger stinken. maar ik heb een flesje etherische olie besteld als ik zondag weer spuit 

doe ik wat druppels er bij kijken of dat de geur wat aangenamer maakt :) 

etherische olie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, dilago said:

Wou je zeggen dat Neem lekker ruikt? Doe toch even normaal kerel!  niet eenvoudig toegeven dat het inderdaad een coating nalaat, maar nee dat noem jij dan een laagje olie maar het betekent gewoon hetzelfde pik. Je neemt jezelf veel te serieus en of je die zooi een coating noemt of een laagje olie, ik wil het niet op mijn planten.

En spint en trips zijn veelvoorkomende plagen dus zoek ik graag een middel dat ze beide aanpakt. Ik heb geen zin om de hele dag beestjes te bestrijden.

Je wist dat de werking van Pyrethrum ook berust op een coating die om blad gelegd wordt meneer de super bestrijder?
Wat zou er nu gebeuren als je dat niet volgens voorschrift toepast zoals jij deed met de Neem olie?
Waarom zou ik toe moeten geven dat Neem een coating achterlaat als dat de manier is waarop de stof Azadirachtine uit Neem door de plant opgenomen wordt?

Hier de grote man uit komen hangen en op basis van een niet goed toepassen van een middel van alles gaan roepen 'vanuit ervaring' en nog steeds niet in staat om het ongedierte waar je zelf al jaren last van hebt kwijt te raken :lol::withstupid: :wave:

@choca

Je zou om de geur, als die je echt zo tegenstaat, wat te verbloemen ook een deel van de emulgator door Groene Zeep kunnen vervangen. Dat is wat lastiger emulgeren maar voor wat hoort wat. Beetje van die vast flink ruikende Eucalyptus olie er bij in is ook een goed plan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja @lostchildik heb die Eucalyptus vandaag binnen gehad. ik dacht ook zo dat insecten ook niet van die mentol geur houden.

vroeger heb ik wel is wat druppels in zo water ding gedaan dat verdamp dan het water met de mentol olie in de ruimte als we aan het knippen waren  

maar dat spul sla op je strot heel je bakkeus ga mentol smaken. na paar uurtje s toen heb we die verdamper op de gang gezet . :)

maar ik zal wel laten weten hoe het ruik met wat mentol olie er bij  .

dat was zo soort ding    <<<<

 

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, lostchild said:

Hier de grote man uit komen hangen en op basis van een niet goed toepassen van een middel van alles gaan roepen 'vanuit ervaring' en nog steeds niet in staat om het ongedierte waar je zelf al jaren last van hebt kwijt te raken :lol::withstupid: :wave:

Aangezien je zo vol van neem bent, zijn je eigen planten al bont van de spint en projecteer je dat maar op anderen. :head_hurts_kr:

Feit is dat spint en trips al net zo lang bestaan als de planten waar ze zo dol op zijn en om je ronden schoon te volbrengen is het raadzaam om steeds preventief te werk te gaan. Dan kun je beter effectieve middelen inzetten zoals pyrethrum i.p.v. je planten in te smeren met die zeer onwelriekende neem-olie waar de beestjes niet dood van gaan. Nou ja, misschien van de stank!  :jump:

En als jij het punt ooit nog eens voorbij kan komen van stoerdoenerij om een beetje hennep kweken, misschien besef je dan ook dat het geen hoofdzonde is als je een keer wat spint hebt. Je hebt het vast wel eens gerookt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, the-choca said:

maar dat spul sla op je strot heel je bakkeus ga mentol smaken. na paar uurtje s toen heb we die verdamper op de gang gezet . :)

maar ik zal wel laten weten hoe het ruik met wat mentol olie er bij  .

dat was zo soort ding    <<<<

Jeugdtrauma's van die dingen.

@Dilago

Je mistte dat wat jij kreeg met Neem berust op verkeerd toe passen?

Dat je nu een heel circus aan het maken bent zodat je dat maar niet toe hoeft te geven: een mooi kijkje in de keuken van Dilago.

De werkzame stoffen in Neem zoals Azadirachtine zijn wetenschappelijk bewezen maar met jouw ervaring weet jij dat het helemaal niet werkt en dat het alleen maar stinkt en je planten onder de olie komen te zitten.

Ga een blokje om ipv te reageren met domme dingen omdat je mijn nick ziet staan en je weer niet kan beheersen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook neem en had hier al jarenlang allerlei horrorverhalen gelezen over stank maar de stank "viel tegen" want het stonk helemaal niet ^_^

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Zwemvis said:

Ik gebruik ook neem en had hier al jarenlang allerlei horrorverhalen gelezen over stank maar de stank "viel tegen" want het stonk helemaal niet ^_^

Tja, sommige mensen vinden Maggi ook niet stinken, maar zelf werk ik liever met middeltjes die zowel de spint als de eitjes doden.  ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/29/2022 at 10:09 PM, dilago said:

Aangezien je zo vol van neem bent, zijn je eigen planten al bont van de spint en projecteer je dat maar op anderen. :head_hurts_kr:

En als jij het punt ooit nog eens voorbij kan komen van stoerdoenerij om een beetje hennep kweken, misschien besef je dan ook dat het geen hoofdzonde is als je een keer wat spint hebt. Je hebt het vast wel eens gerookt. ;)

Projecteren doe je met emoties en gevoelens, ik weet niet wat jij voelt bij spint en trips maar bij mij komt er niet meer op als een kriebel.

Stoer doen als je wiet kweekt om in je medicinaal gebruik te kunnen voorzien of vooral toch weer wat stoere taal uit jouw hoek nu je je voor de zoveelste keer weer volledig aan het vastlullen bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, lostchild said:

Projecteren doe je met emoties en gevoelens, ik weet niet wat jij voelt bij spint en trips maar bij mij komt er niet meer op als een kriebel.

Stoer doen als je wiet kweekt om in je medicinaal gebruik te kunnen voorzien of vooral toch weer wat stoere taal uit jouw hoek nu je je voor de zoveelste keer weer volledig aan het vastlullen bent?

Twee keer op hetzelfde bericht reageren en mij verwijten dat ik wat post als ik je nick zie? Pannenkoek, hoe dik is die plaat voor je kop? :execute

Ik stel voor dat we elkaar voortaan negeren omwille van de andere gebruikers. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk dit haha, na 6 maanden besloot ik weer eens in te loggen om te kijken of er nog leven is....

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/1/2022 at 1:28 PM, VolcanicSea said:

of er nog leven is....

Zeker is er leven. Spint, trips en luizen!! Vooral in dit jaargetijde.

:jump:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Ik stond toch al op ignore?
Je hebt je dit zelf op je hals gehaald en je zult er van profiteren ook,

prutser.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...