Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
M0251

2 tenten met elkaar verbinden

Recommended Posts

Goede avond.

ik wil thuis weer wat hobbyen.
nu wil ik 2x een 90x90x210 gorillatentjes met elkaar gaan verbinden(met afzuiging).

vraag 1: 
is een Q-Max buisventilator 560m3/h krachtig genoeg voor beide?

vraag 2:
hoe verbind je ze met elkaar?
zat zelf dus te denken om ze met een klein slangetje te conecten, maar werkt dat wel?
of moet je toch met een andere zuiger laten inblazen bij de ander?

voor de rest zou ik dan een inline 600m3 er op zetten en beide een attis 300w pro in hangen.

1 tent voor de bloei en 1 tent voor de groei/drogen.

hoor het graag als jullie tips hebben

Edited by M0251

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja afzuiger is krachtig genoeg (is een buis afzuiger die ook bij splitsen nog voldoende kracht op kan bouwen)
Je verbind ze door middel van een koppelstuk en daarbij heb je de keuze uit een t- stuk of een broekstuk warbij je met een broekstuk aan beide kanten gelijk debiet hebt wat bij een t-stuk af kan wijken.
De afzuiger zou je ook nog kunnen boxen zoals een softbox waarmee je het geluid ervan dimt en je ook 2 openingen met flens op de box kunt maken waar je dan slangen aan verbindt die naar de tentjes gaan, heb je geen koppelstukken nodig.

300W LED in de voorgroei tent, je bent heel wat van plan:huh:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, lostchild said:

Ja afzuiger is krachtig genoeg (is een buis afzuiger die ook bij splitsen nog voldoende kracht op kan bouwen)
Je verbind ze door middel van een koppelstuk en daarbij heb je de keuze uit een t- stuk of een broekstuk warbij je met een broekstuk aan beide kanten gelijk debiet hebt wat bij een t-stuk af kan wijken.
De afzuiger zou je ook nog kunnen boxen zoals een softbox waarmee je het geluid ervan dimt en je ook 2 openingen met flens op de box kunt maken waar je dan slangen aan verbindt die naar de tentjes gaan, heb je geen koppelstukken nodig.

300W LED in de voorgroei tent, je bent heel wat van plan:huh:

Ow ja tuurlijk nu je het zo zegt valt het kwartje weer. Dacht er niet aan omdat ik altijd met een normale filter gewerkt heb, maar met zo inline filter kan je natuurlijk easy met een broekstuk. 
 

over de 300w in groei hokje.
Die zal meeste van de tijd gedimd zijn,
maar heb liever een 300w hangen die ik later misschien nog voor een bloei kan gebruiken dan een 200w.

Thx voor je bijdrage:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een normale filter kan je ook splitsen, daar heb je geen inline voor nodig.

Beide tentjes op 1 filter? Hang dan de filter aan de uitblaas kant van de afzuiger en blaas er door af ipv door aan te zuigen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt, maar dan moet je weer 2 filters controleren op lucht lekkage.
https://www.greensell.nl/a-60627641/can-inline-koolstof-filters/can-inline-600m3-koolstoffilter-125-150-160mm-flens/#description
dit ding leek me wel handig scheelt ook weer ruimte in tent.
kan daar weer een boxventilator voor in de plaats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom ook de tip om de filter aan de uitblaas kant te hangen;)
Heb je alleen een broekstuk en wat stukken slang nodig.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...