Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Weedsmurf

Blueberry cheese stekjes

Recommended Posts

Ik zou er zsm een potje Spical over uit strooien. Of je moet zin hebben in het roken van 1000en spintlijkjes, -eitjes, - poepjes en -velletjes. Lijkt me stug dat deze plantjes over 3 weken al mooi oogstrijp zijn, zo te zien gaat dat wel wat langer duren. En al die tijd je spintjes zich lekker vermeerderend.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hij rookt vast liever roofmijt stront, eitjes velletjes en lijken dan spint, veel lekkerder! Die roofmijt berooft je alleen maar van je poen, bij een plaag is het weggegooid geld die troep in te zetten. Stofzuigen is je beste optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx twiet en dilago voor de adviezen.

Heb er maar enkele gezien. Zal temperatuur wat lager houden iig. En heb ook nog geen webje gezien. En anders maar stofzuigen. Is maar hobbykweekje om zelf nie naar shop te gaan.  Pech is pech. Heb ze 2 x behandeld met bayer anti spint. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Weedsmurf said:

Heb er maar enkele gezien. Zal temperatuur wat lager houden iig. En heb ook nog geen webje gezien.

Ik zou proberen ze eronder te houden met de mijten ipv het erop te gokken.
Ze nemen in no-time je hok over.
Stofzuigen van webjes klinkt als een oplossing maar als je dat elke dag een week of 2/3 moet doen op:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijten uitzetten én met de stofzuiger lijkt me geen goed idee.

Zelf spuit ik na de 1e week bloei bac vitality plus. Krijgen ze mooie groene blaadjes van en schijnt ook goed tegen spint te werken. Als je stekken krijgt volgende keer ze er meteen mee behandelen.

Ik zou wat lostcild zeg wel iets doen je bent over de helft en het ziet er verder fantastisch uit! Met je vingers kan je de blaadjes ook schoonvegen, gewoon doodwrijven die krengen. :kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Weedsmurf said:

Heb er maar enkele gezien.

Je hebt maar enkele spinten gezien?

In dat geval goed uitkijken en ieder verdacht blad er af knijpen. Misschien hou je het onder controle. Eén familie spint maakt geen webben dus dan heeft stofzuigen geen zin. Misschien zitten ze maar op een plant, je zou die plant dan apart kunnen behandelen.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom thx voor de adviezen. Toch lekker als de pro’s van t forum je wat tips geven…

gisteravond goed gekeken en uiteindelijk 2 beestjes dood gemaakt en wat verdachte blaadjes eraf gehaald.. hoop dat t zo blijft…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken begint een plaag met enkele spintjes die dan ergens beginnen. Het is niet zo dat ze vanaf het begin door je hele tuin zitten, ze beginnen zich vanuit 1 punt (plant) te verspreiden. Aangetaste balderen krijgen hele kleine witte stipjes aan de bovenkant. Elk stipje is een zuigplekje aan de onderkant waar een spintje aan het sap heeft zitten te lurken. Kijk dus goed of je ergens witte puntjes ziet op het bald. Meestal beginnen ze ook onderaan, daar waar je het niet makkelijk kunt zien omdat er veel blad boven zit waar nog niks geen spint zit.

Als je in dit stadium roofmijtjes uit zet hebben die binnen enkele dagen alle spintjes en eitjes opgevreten. Daarna gaan die roofmijtjes door voedselgebrek dood. Als je ze tijdig uit zet vindt je daar niks meer van terug en heb je lekker schone wiet ipv een spintzooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 42 12/12

temp 17/25

lv 48%
Tensio tussen 80/200

ben wat te enthousiast/ stoned geweest met voeding waar paar plantjes niet zo blij mee waren. Paar goede verbrande bladeren maar dat overleven ze wel zo te zien. 
gelukkig weinig rare beestjes meer gespot. Alle plantjes ff goed bekeken. Komt denk/hoop ik we goed…

Paar toppen beginnen toch wel wel bruine haartjes te krijgen dus einde begint in zicht te komen. 

Sorry voor hps foto’s 

C49F94CA-D59A-40A8-A965-DF0D75B37C50.jpeg

54989D75-8410-420F-BDF4-95DF5CABE752.jpeg

1BE75859-525E-461B-9CCE-701BBEC41F52.jpeg

55BCB256-FFE8-494E-B872-58F53744B262.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet her en der spint schade ontstaan.

Die vlekkerig gekleurde bladeren waarbij het net lijkt of ze vol met roestgaatjes zitten :search:

Ik zie geen goed verbrande bladeren:huh:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet de stofzuiger maar vast klaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop niet dat jullie gelijk krijgen. Moet zeker nog wel 2 weken. Kennis van me had ze omgehaald met led na 56 dagen.
Ze ruiken iig wel heftig, me vrouwtje zegt stinken.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Weedsmurf said:

Hoop niet dat jullie gelijk krijgen. Moet zeker nog wel 2 weken. Kennis van me had ze omgehaald met led na 56 dagen.
Ze ruiken iig wel heftig, me vrouwtje zegt stinken.. 

Denk dat die wel iets langer dan twee weken gaan moeten. Nog nergens bruine pistels/bloei haartjes te zien (kan ook door de foto komen) Hopelijk niet teveel geklooi met die spint. Ja die vrouwen zagen precies overal dat dat stinkt :rofl

Is de eerste keer dat ze zei dat de wiet goed rook bij mij, de MxOP is precies sinaasappels. Anders ruikt alles altijd het zelfde zegt ze. :rofl

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je al gekeken onder je blad @Weedsmurf :search:  of je wat zie kruipen ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie her en der wel wat ongedierte maar niet veel. Overal goed gekeken. Nog geen webben gezien …

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sproei eens een heel klein beetje water met een plantenspuit over je gewas en mogelijk zie je ze dan wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 46 12/12

temp 27/17
lv rond de 50% in de nacht en 40% met licht aan. 
Tensio 80/220

Dames beginnen wat minder te drinken en bladeren worden wat minder.

zie af en toe nog wel wat ongedierte lopen maar niks schokkends nog steeds.

Geef minimaal nog voeding mee en volgende week ergens op water alleen. 
Toppen beginne toch wel lekker aan te dikken en nog meer te meuren..7B01E5EB-108D-45FD-ACCD-1CC298631B8D.thumb.jpeg.4cca1b40a06ad5a5c816c40096902ccd.jpeg

4FCB87C8-608C-4C1B-AB3D-0865865F34CD.jpeg

F4665A4B-7C0A-4BF0-A84A-1DEE5CB905CB.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Webben is het eindstadium en dan is er sprake van een echte plaag:nerd

Als je blad bovenin de plant inspecteert, zie je dan ook spintjes?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope. Alleen onderin een enkel ongedierte. Boven in helemaal niks gezien tot nu toe.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens met een vergrootglas of een zakmicroscoop want ik zie duidelijk tekenen van aangevreten blad. En ik heb de nodige ervaring met spint helaas! :cry

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijvoorbeeld op deze foto:

F4665A4B-7C0A-4BF0-A84A-1DEE5CB905CB.jpeg

Kijk eens onder de twee bladeren links onderaan en die daar precies rechts boven. Soms is het lastig te zien, dus bij voorkeur kijken door een vergrootglas en goed belicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/14/2021 at 2:52 PM, Weedsmurf said:

Nog geen webben gezien …

 

Wat wil je daar nu mee zeggen?

Webben zijn echt het allerlaatste stadium.

Dan ben je al veel te laat om nog te kunnen ingrijpen.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, dilago said:

Het zit onder de spint.

Helemaal niet. Ik zie geen enkele spint, alleen maar roest.

 

Ik maak me meer zorgen om deze foto:

55BCB256-FFE8-494E-B872-58F53744B262.jpeg

Daar zie ik wel echte witte puntjes maar vanaf hier kan ik niet zien wat ze zijn.

Goed in de gaten houden in ieder geval.

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...