Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w33dy

Afzuiger

Recommended Posts

Hey

 

heb al veel gezocht, ook op andere fora, maar kan niet ergens iets vinden wat duidelijk is.

Ik wil mn ufo afzuiger(ruck RK125) inbouwen in een box voor t lawaai tegen te gaan.

voor slakken in te bouwen info genoeg echter.

Heb al geluidswerende isofix gehaald (3.5 dik)

Ik weet dat dit lawaai zich ook door de slangen zelf verplaatst, de flex moet ook tegoei op de afzuiger bevestigd worden. En acoustische slang gebruiken, deze moet ik nog halen.

 

maar die aansluitingen hiervan, moeten die IN de doos zelf komen of beter stukjes slang erop tot uit de box en dan daar weer zo 2 van die koppelstukken (in/uit)?

voor het stilste resultaat te bereiken!!

 

komaan knutselaars hit me!!!!

 

grtz wdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het niet helemaal van je in en uit gangen, je gebruikt toch gewoon flensen die je op de box schroeft waarop je weer een slang kan klemmen met een slangenklem?

 

Ik begrijp het niet helemaal... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar die aansluitingen hiervan, moeten die IN de doos zelf komen of beter stukjes slang erop tot uit de box en dan daar weer zo 2 van die koppelstukken (in/uit)?

 

is de vraag duidelijk??

 

wdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk denk ik dat het niks uitmaakt, een ufo is al heel erg stil in vergelijking tot slak en het weinige geluid komt uit de slangen, ik denk dat je het beste geisoleerde slangen kunt gebruiken en deze met een paar kronkels erin om zo het overige geluid tegen tegaan.

 

Maargoed, ik denk dat je het beste de aansluitingen gewoon met direct op de wand van de box moet aansluiten, dan heb je dus een precies passende box voor je ufo. Het lijkt me namelijk lastig als je een niet passende box hebt en je slangen van je ufo in de box naar het einde van de box moet maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok tx Kwekeling duidelijk antwoord. Morge naar de growshop om betere flex, flensen en slangklemmen.

Deze heb ik nog liggen, maar gebruik ik voor luchtaanvoer.

DSC00570.jpg

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je afzuiger moet zo vrij mogelijk in je box hangen voor het beste resultaat.

moet dus geen of bijna geen kontakt met de box maken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn vele mogelijkheden . Er zijn 2 dingen die geluid veroorzaken , ten eerste het contact geluid , dit is trilling afkomstig van de UFO behuizing dat via harde materialen wordt overgedragen. Ten tweede heb je de trillende lucht die de UFO veroorzaakt .

 

Hang je UFO tussen iso-fix in binnenin de kist ,en zorg ervoor dat de ufo niet rechtstreeks in contact staat met je kist maar alleen via zacht materiaal (iso fix )

 

De slangen kunnen zowel binnen als buitenom worden aangesloten , hangt er vanaf hoe je de kist wilt bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakkertje, dat had ik begrepen.

Goed dat je er over begint, had eigenlijk nog één vraagje. Die schroeven die er nu inzitten, daar komen dan ogen in waaraan de afzuiger wordt opgehangen in de box.

DSC00572.jpg

Maar die ogen(schroeven) hoe diep kunnen die ingeschroefd worden? dat er niks kapotgaat eh..Maar dit weten ze mssn wel in de growshop.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok Atmosphere tx te laat gezien ;)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, even laten zien hoe t geworden is.

 

DSC00668.jpg

 

DSC00669.jpg

 

DSC00670.jpg

 

DSC00671.jpg

 

DSC00672.jpg

 

DSC00673.jpg

 

wel de Ruck nog ophangen met snelbinders aan t deksel. eerst de elektriciteit aansluiten en dan kan ie helemaal gedicht worden. en testen natuurlijk....

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich zeker netjes gedaan, maar je had net zo goed een slak kunnen pakken in dit geval.

Die lopen nog een stuk rustiger.

Mensen gebruiken meestal enkel een buisvent als ze geen plaats hebben een kist op te hangen.

Als dadelijk alles is aangesloten zul je niet meer veel horen denk ik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker , die iso-fix dempt goed ,daar kan hij ook op steunen zonder trilling door te geven aan het hout van de kist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni, ik weet het, normaal zijn die boxen meestal voor een slak.. Alleen toen ik om een ventilator ging -en heb toen enkele growshops aangedaan- waren ze overal van een veel te groot vermogen, daarom ben ik toen voor de buis gegaan..Die kist is echt voor het zo stil mogelijk te maken, wil zoveel mogelijk factoren uitsluiten.

Atmosphere ja hij is helemaal omgeven door de isofix en steunt er ook langs onder een beetje op. Hij is eigenlijk mooi gekneld op 3 punten nu.

om zeker te zijn even luisteren met een schroevendraaier als er trillingen vrijkomen. Hoe en waar te bevestigen , hij kan eventueel wel binnen in de kast gemonteerd worden ofzo, ofwel erbuiten ben k nog nie helemaal uit.

 

dimmer.jpg

en tenslotte dan nog een dimmer ertussen om t af te maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wietkoning, ja, en t maakte best wel wat bromgeluid... de motor dus. denk max een kwart ofzo gedimd en dan begon ie te brommen ..

die Ruck doet zn naam alle eer aan precies.

maar best wel veel vermogen zo 'n ding was. als zoiets in een kast hangt

heb je geen zwenkventilator meer nodig, zuigt alles weg gewoon ...

de luchtverplaatsing ging nog wel. ook ff de filter er al opgezet ma nie kunne vast draaien heb klemmetje te weinig..dan werd t ook weer iets "stiller".

 

hoeveel slang kan ik best tussen t filter en de box hangen,

ik bedoel is t beter van teveel te hebben en dit dan in bochten, of gewoon net lang genoeg? is ongeveer een kleine mtr lengte denk ik. k wil de box op de kast zetten daarmee. het is met glaswol geïsoleerde slang voor de afvoer wat ik gebruik.

 

En ik zou aan mn flex als t ware een snelkoppeling willen maken dat ik mn flex snel kan af-en aankoppelen op die flens van de box. is hier een mogelijkheid voor?

zelfbouw liefst. hoop dat iemand me snapt.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zen77

Nou had ook een kistje gebouwd met de Ruck 125L erin, maar zonder veel verwachtingen/resultaat. Geluid wordt echt door aan/uitvoer van lucht geproduceerd, wat je kunt doen is inderdaad isoflex slang tussen afzuiger en filter plaatsen, dan maar wat extra buizen boven in je kast.... maar zo wordt ie wel stil...... de box heeft bij mij bar weinig geholpen en heb maar het er weer uit gehaald, heb nu wel een box voor een grotere afzuiger :D..... 35 * 35.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zen, mijn excuses voor het late antwoorden.

Geluid wordt echt door aan/uitvoer van lucht geproduceerd, wat je kunt doen is inderdaad isoflex slang tussen afzuiger en filter plaatsen, dan maar wat extra buizen boven in je kast.... maar zo wordt ie wel stil

ja ik ga zeker nog n kleine meter isoflex tussen filter en de flens aan de kast hangen, dan langs buiten een mtr naar de box en dan een mtr of 4 flex die naar beneden loopt verder over de grond om dan langs de andere kant van t raam uit te komen.

 

Is het niet mogelijk om dan de lucht van mijn afzuiger in bvb een kartonnen tv doos te laten uitblazen, desnoods wat isolatie aan de binnenkant ,dan vervolgens een gat in die doos bovenaan met een laatste stukje flexibel die de lucht zo via de ventilatieraampjes kan afgevoeren. Of gaat dit niet echt "dempen"? Ze gaat mssn vliegen door de wind??? :D

k heb vooral teveel schrik dat het afzuiger lawaai zou maken langs de buitenkant , en nie zozeer van de warmte van één 250 watt lamp. de vsa komt uit de kast natuurlijk, dus dat warmt de kamer wel weer wat op..Maar waarom die kartonnen doos idee, zo blijft het een beetje onopvallend :D

het hok wordt wel goed geïsoleerd daar dit tegen de buitenmuur staat.

 

help me out plz

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00872.jpg

de dimmer erop gemonteerd aan de buitenkant. als mn kast leeg is alles verder in orde brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat week ik niet zeker................... :D

 

als je hem niet aanzet istie volgens mij nog stiller....!!!!!!!!!!!!!

 

 

:D ;) :P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me nog afvraag over afzuigers, en laten we dan de Ruck125 dan maar nemen in dit geval: Hoe vaak moeten die dingen aan om een voldoende luchtverversing te creeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja Ced dat hangt af van de af te zuigen ruimte. en de aantal lampen.

maar ik ben toch v plan constant af te zuigen. en als de temp dan te laag is verwarm ik wel bij.

 

tob

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

dit ligt er idd aan wat je wilt.

sommigen doen t constant, anderen eerst alleen als de lampen aan gaan en later in de bloei constant.....

 

ligt ook aan je omstandigheden in de kast.

alleen..., als je hem eerst alleen aandoet wanner je de lampen ook aan hebt bijvbeeld, moet jer dus wel rekening mee houden dat er dan weinig schone lucht in je kast komt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging altijd aan, zeker na een week of 2-3 dan gaan je planten zo sterk ruiken dat als je geen afzuiging aan hebt je vraagt om problemen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afzuiging altijd aan, zeker na een week of 2-3 dan gaan je planten zo sterk ruiken dat als je geen afzuiging aan hebt je vraagt om problemen....

als je met stekken begint wel ja..

zaailingen stinken nog niet na 2à3 weken hoor. alleen als je afzuigt gaat je lv verloren, maar zaailingen hebben niet echt hogere lv nodig in t begin, hoewel het (volgens Dutch passion) het percentage vrouwtjes wel degelijk zou kunnen beïnvloeden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...