Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sterredag

Help wel of niet snel oogsten?

Recommended Posts

Deze toevallige buitenplant (eigen oude zaadjes kwamen niet op, deze gevonden in een zakje van de shop wel!!) is onverwacht mooi uitgegroeid, maar nu worden de dagen en nachten kouder, met snachts temperaturen onder de 10.

Maar ja, ik zie nog amper/nagenoeg geen amber. En nu twijfel ik wat ik moet doen ivm weersomstandigheden, hopen op het beste en eruit halen, of toch nog even een paar weekjes afwachten? De plant staat nagenoeg droog ivm de vele regen (partytent eroverheen, krijgt bij zon overdag ook nog wel iets  van zon wat onder de partytent doorkomt. Grond is niet te nat, ook niet droog.

Ik weet dat de foto's niet het allerbeste is, maar dit was het beste wat ik ervan kon maken met mijn telefoon en met mijn telefoon door de microscoop heen.

Foto van de plant is van 22 september, inmiddels zijn de grote bladeren er wel af voor het grootste deel.

 

20211007_235004.jpg

20211007_235028.jpg

20211007_235034.jpg

20211007_235157.jpg

20211007_235322.jpg

20211007_235335.jpg

20211007_235349.jpg

20211007_235413.jpg

20211007_235419.jpg

20211007_235605.jpg

WhatsApp Image 2021-09-22 at 19.45.20.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je op de foto laat zien is qua calyx vorming en witte pistels al behoorlijk uitgebloeid en aan het afrijpen.
Dan is wachten op meer amber met de klimatologische omstandigheden in dit jaargetijde misschien niet de beste optie mede ook omdat je zo'n grote plant ook nooit helemaal goed kunt inspecteren op rot en rot zich heel erg snel kan verspreiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar foto's (nu het daglicht is) van hoe de plant erbij staat in het algemeen.

Hij heeft geen hele grote super dikke toppen (wat wel fijn is) Kortom er komt wel redelijk wat lucht bij. Nu de ochtenddauw weer verdwenen is, is de plant ook droog.

Wel heb ik nu op wat onderste takken achterin een beetje amber ontdekt. Er komt al een tijdje een heerlijke citroenachtige geur vanaf en plakt ontzettend. :)

Maar geen idee dus wat voor soort het is ook.

20211008_110111.jpg

20211008_110125.jpg

20211008_110148.jpg

20211008_110201.jpg

Edited by sterredag
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik toch al wat oogsten om te proeven en de rest goed in de gaten houden.

En jezelf voorbereiden om alles te oogsten en te drogen te hangen als het snel moet ineens.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de top op de 1 na laatste foto kun je (bruine blaadje wat omhoog krult linkerzijde vd foto) een beginnende rot plek zien:yummy:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zou best kunnen,voorzover mijn ogen nog werken en meeldauw? Of is het gewoon het licht?

4 minutes ago, lostchild said:

In de top op de 1 na laatste foto kun je (bruine blaadje wat omhoog krult linkerzijde vd foto) een beginnende rot plek zien:yummy:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, lostchild said:

In de top op de 1 na laatste foto kun je (bruine blaadje wat omhoog krult linkerzijde vd foto) een beginnende rot plek zien:yummy:

 

thx voor de oplettendheid. Maar niks aan de hand daar. Alle blaadjes daaromheen zitten muurvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Ik heb een gelijkaardige situatie (even ver in bloei en ook een buitenkweekje onder de tent). 
Ik zelf hou nog even vol. Nu ben ik in spoelfase.

PLAATS EEN VENTILATOR om die Botrytis tegen te gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik houd persoonlijk het weerbericht in de gaten, als ze in deze fase een paar dagen in de regen moeten staan gaat het hard.

Dan begin ik gewoon met knippen.

Morgen en woensdag gaat het overgrote deel eraf, mijn planten worden nu echt gevoeliger vrees ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/23/2021 at 1:44 PM, groenefingers said:

hallo, zou haar omhalen, is toch flinke plant nu, moi gedaan!


grootte is natuurlijk geen maatstaaf, als ik alleen nog maar doorzichtige trichomen heb is omhalen compleet nutteloos, of de plant nou 10 cm groot is of 4 meter.

Inmiddels is hij om trouwens! En tijdens het knippen wel meer amber trichomen gezien. We gaan het merken als het droog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee groote is geen criterium. Maar eerdere fotos lieten  milky trichomen zien, en dat zegt dan weer veel!( genoeg)

Mooi dat je geoogst hebt, en veel geneogens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...