Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
masterpiece

Nog Enkele Vragen

Recommended Posts

1)M'n plantje is nu reeds gegroeid tot een acceptabele hoogte en genoeg bladeren.Nu wil ik hem dus in het wild gaan zetten.Daarvoor wil ik een kuil graven en deze vullen met grond.Kan hier gewoon pure potgrond voor gebruikt worden zonder enige toevoegingen?

 

2)Er was een van de nachten nog wel kans op grondvorst,maar ik moet hem nu buiten zetten,heb anders geen tijd of de kans om het te doen(examens en daarna op reis).Dus kan het kwaad??Ik heb hem nog al eens vergeten binnen te halen,en toen was de volgende dag de aarde in het potje ook hard,maar alles is nog terug in orde gekomen.

 

3)Voor de bescherming van m'n plantje had ik gedacht aan lange satéstokjes rond de plant te zetten zodat er geen dieren bijkunnen en enkele glazen in de grond ingraven met bier in voor de naaktslakken tegen te houden.Werkt dit?

 

Dus:

1) Is Pure potgrond oké of moeten er toevoegingen bij?

2)Maakt een lage temperatuur uit(0°minimum)?

3)Zijn die veiligheidsmaatregelen voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1: ja potgrond kan gewoon eventuele toevoeginge zal altijd wel oke zijn de juiste toevoeginge ;)

 

2:je kan je plantje gewoon buiten laten staan en ik zou nu niet echt meer bang zijn voor lage temperaturen

 

3: ja, al weet ik niet of die sate stokjes zulle helpen en je kunt er altijd nog glas scherven of scherpe steentjes om de plant heen gooie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stuk gaas rondom je plantje houd konijnen op afstand. Potje met bier werkt goed tegen slakken, alleen droogt uiteindelijk op. Een te grote plant uitzetten kan problemen geven ivm watervoorziening, in een pot is het wortelstelsel beperkt, na het uitzetten kan de plant mogelijk te weinig water opnemen uit de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bovenste bladeren(de jongste dus) van m'n plantje zien lichtgroen/gelig...Weet iemand wat het allemaal kan zijn?

 

cheerz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Potje met bier werkt goed tegen slakken, alleen droogt uiteindelijk op. .

Tegen slakken kan je ook wat schelpen om je stengel heen strooien, soort van gracht met schelpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eostara
De bovenste bladeren(de jongste dus) van m'n plantje zien lichtgroen/gelig...Weet iemand wat het allemaal kan zijn?

 

Tsja, de nieuwe scheuten van een wietplant zijn over het algemeen altijd lichter dan de bladeren eronder. Dus niks abnormaals. Iets anders is geel en dat duidt meer op iets te enthousiast water geven. Tekorten in dit stadium van de groei beginnen meestal onderop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeten m'n plantjes eigelijk ook persee in potgrond of kan ik ze ook gwoon in de grond zetten(is op grond vol met brandnetels) en ze dan wat voeding geven?Wat is het beste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...