Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Blowmonkey

Foto's Buitenkweek '05

Recommended Posts

Guest Jahbless

woon in de buurt van venlo,

 

en t weer is ;)

de meeste dagen is het korte tijd veel regen dan schijnt de zon weer, dan bewolkt, weer regen, zon, enz enz.. :D

deze week voorspelde ze wel weer wat beter weer gloof ik...

 

wat een klote weer deze zomer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker, hier is het ook niet echt lekker, in de avond begint het steeds een beetje op te klaren hier, heb je echt niks aan, elke dag bijna hetzelfde.. Gemiddelde temperatuur hier ligt rond de 10-11 graden snachts en 18 overdag ofzo, das herfstweer (en dat al een maand lang zowat). :D

 

En dat ze in de volle grond ook geen water nodig hebben tot het einde van de kweek is ook weer zo verrot (ik durf nu echt geen water te geven op de enkele planten in de pot na), sommige planten kunnen namelijk wel wat voeding gebruiken, wormenmest rond de planten strooien vind ik niet zo vreselijk effectief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk wat foto's geschoten met de goede camera, nog wat purples die bij een vriend van me staan op de foto genomen, staan onderhand ook al mooi in de bloei, 1 daarvan is al een heel klein beetje paars aan het kleuren zoals je op de foto ziet. Eerste 3 foto's zijn van de bloeiende purples, daarna een ppp, daarna de orange bud van 2m lang en de 180 cm grote purple die nog steeds niet aan het bloeien is.

buiten48.jpg

buiten45.jpg

buiten46.jpg

buiten35.jpg

buiten39.jpg

buiten40.jpg

buiten38.jpg

 

Nu 2 van de stekken die ik buiten heb staan, plus de planten die binnen stonden, ff naar buiten gehaald zodat je mooi de kleuren kan zien. Op de 2e foto kan je misschien ook zien dat het stekkie wat ik van die bagseed heb afgehaald gigantisch snel toppen vormt vergeleken met de 2 WW's en de orange bud, ze zitten nu bijna op 2 weekjes bloei. En dat allemaal op gewone potgrond met toegevoegde wormenmest, 1x een dosisje bio nova gegeven en een halve dosis terra flores.. Ik weet iig dat ik nooit meer zoveel voeding hoef mee te geven als dat ik m'n vorige kweken deed. :P

buiten37.jpg

buiten30.jpg

buiten32.jpg

buiten34.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel , hééél netjes blowmonkey.. wordt lekker veel oogsten normaal gezien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop het, maar kverwacht niet te veel hoor, deed ik vorig jaar namelijk wel. :P

 

Wat denken jullie trouwens, kheb hier nog een beetje stufimeel liggen van die mannelijke power plant die ik eerst had staan, ik wil zowiezo proberen zaadjes te maken met wat planten in de box, maar zou ik nu al genoeg zaad kunnen creeren op die kleine toppies of kan ik beter wachten tot de 3e of 4e week van de bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens was m'n stuifmeel een beetje over datum, waarschijnlijk te lang out in the open laten liggen want ik zie maar enkele calyxes opzwellen, dat zou nu toch al een stuk verder moeten zijn? Kheb het ong een week ofzo geleden (of anderhalf) aangebracht op een WW, de orange bud en het stekje van de bagseed, maar alleen de WW heb ik tot nu toe echt iets zien doen.

 

Vandaag ook nog ff de planten buiten gezet vanwege het lekkere weer, binnen verdragen ze de >35 graden namelijk niet echt lekker.. Had ik eindelijk alle planten heen en weer gesjouwd en dacht ik ff lekker te "chillen" met de dames, zie ik ineens dat m'n orange budje helemaal geen dametje is maar een fucking hermafrodiet! Bij nadere inspectie vond ik dus tientallen zaadzakjes, sommige half geopend al.. Maarja, dikke scheit aan, kzit toch al in de 5e week van de bloei en ze heeft al lekkere dikke toppen, dus om gaat ze niet. Al die dingen verwijderd en lekker doorgaan.

 

Ik moet alleen uitkijken met m'n grootste orange bud, dat die niet gaat hermannen, staat lekker te bloeien nu, maar khoud er goed in de gaten. Die kan echt m'n hele buitenkweek ruineren..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens was m'n stuifmeel een beetje over datum, waarschijnlijk te lang out in the open laten liggen want ik zie maar enkele calyxes opzwellen, dat zou nu toch al een stuk verder moeten zijn? Kheb het ong een week ofzo geleden (of anderhalf) aangebracht op een WW, de orange bud en het stekje van de bagseed, maar alleen de WW heb ik tot nu toe echt iets zien doen.

Na een week kan je het nog niet echt goed zien. Haartjes van bevruchte zaaddoosjes worden snel bruin, daar zie het beter aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik zie het wel wanneer ze klaar zijn, ik ga me der niet zo druk om maken..

 

Eindelijk wat foto's geschoten, sommige zijn een beetje onduidelijk omdat het al wat donker was daarstraks, maar de bloei kan je wel mooi zien.

De bagseed, toch nog aardig groot gegroeid, ook al sinds vorige week in de bloei, sindsdien is ze wat lichter van kleur geworden, die krijgt nu dus lekker voeding.

IMG_1328.jpg

 

Stekkies die buiten staan, nog steeds geen teken van bloei, zijn wel groter geworden als ik had verwacht, maar als ze nu niet snel gaan bloeien zijn ze hash materiaal. Links daarvan zie je nog net een stukje plant, dat is een purple stekkie die ik aardig laat in het seizoen heb gemaakt wat wel lekker gaat, weinig budsites maar toch weer een grammetje of 15 extra.. Daaronder zie je nog een stukkie white widow van binnen, das de WW die al zo snel geel aan het trekken is, toppen gaan gewoon goed..

IMG_1314.jpg

 

Top van het bagseed stekkie, heeft al vrij veel bruine haartjes, rijpt ongelooflijk snel af, lekkere dikke toppen ook al voor maar 5 weekies bloei. Beetje jammer alleen dat ook zij al aardig snel aan het verkleuren is..

IMG_1322.jpg

 

Hier de mooiste WW rechts op de foto, links zie je nog een stuk van het bagseed stekkie, hangt helemaal scheef door de dikke toppen en heeft touwtjes nodig ter ondersteuning.

IMG_1316.jpg

 

De orange bud. Is dus een hermafrodiet, maar voor de rest echt een geweldige plant. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe ze eruit zou zien als ze niet getopt was, maar dat was echt nodig in verband met hoogte gebrek. Toch zijn die 3 toppen net zo dik als de WW toppen die niet zijn getopt.

IMG_1324.jpg

 

Grootste purple, mooi aan het bloeien, ong 2 bijna 3 weekies aan de gang. Beetje vage foto, maar je ziet nog wel mooi de lila-achtige-paarse-kleur..

IMG_1319.jpg

 

En last but not least, m'n grootste orange bud, 2 meter 20 lang en bijna anderhalf breed, sinds een weekie dus in de bloei geschoten, gaat als een speer trouwens met de top-ontwikkeling. Paar dagen geleden zag je enkel een paar witte haartjes, nu zitten er al heuse bloemknoppen. Enneuh, kijk die monster stam nou! :P

IMG_1320.jpg

IMG_1331.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

dat gaat heel goed,toch hoor je meer en meer in de kwekerswereld dat er herma's opduiken uit feminized seeds,wat toch duidelijk moet bewijzen dat ze heel hard hebben liggen rotzooien met de planten!Daarom denk ik dat men veel beter af is met regulier zaad dat toch stukken goedkoper is en veel minder risico's inhoud in verband met herma's

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

Holy shit wat een dikke stengel zeg!

tis net een boomstammetje :) ...en ook nog helemaal gaaf.

 

mooie plantjes, lekkere toppen hoor :P

 

Je moet eigenlijk een foto nemen overdag, zonlicht is een stuk mooier dan flitser ( zeker met dit mooie weer! )

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Zal ik ook zeker doen binnenkort, maar de camera is van een vriend van me en die was vanavond langsgekomen.

 

toch hoor je meer en meer in de kwekerswereld dat er herma's opduiken uit feminized seeds,wat toch duidelijk moet bewijzen dat ze heel hard hebben liggen rotzooien met de planten!Daarom denk ik dat men veel beter af is met regulier zaad dat toch stukken goedkoper is en veel minder risico's inhoud in verband met herma's

 

Zeker weten, maar dit waren geen feminized zaden van een zaadbank, het zijn zaden van een vriend z'n outdoor kweek van vorig jaar (waarvan hij het zaad weer uit een zak orange bud van de shop heeft gehaald), dus ik dacht dat het gewone reguliere zaden waren.. Ik had hem ook al gevraagd hoe hij aan dit zaad kwam, hij zei dat ie dat niet wist omdat ie dacht dat ie de mannetjes op tijd eruit had getrokken, dus het was of dat, of er zat een herma tussen. Het rare is dat ik mannen én vrouwen uit de OB zaden had (4 vrouwen en 7 mannen), wat volgens mij wil zeggen dat het gewoon regulier zaad is, toch..? Maargoed, gewoon dikke pech.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

bij regulier zaad heb ik door de jaren(vroeger)geen enkele keer 1 plant gehad die de herma factor bezat,tegenwoordig kruisen ze er maar op los zonder te weten waar ze mee bezig zijn,ook PROBEREN er veel 100% vrouwelijk zaad te winnen,wat echter niet eenvoudig is,daarom ben je nu al niet zeker meer (zoals jij) dat je herma's meekweekt,als leek zit je dan al snel met bevruchte vrouwtjes,deze geven op hun beurt dan ook weer met veel kans verschillende herma's...Daarom koop ik liever zaad bij een zaadbank met een goede reputatie,zodat ik bijna zeker geen herma's krijg,zit je met bakken zoals ik kan het snel te laat zijn om tijdig te ontdekken welke plant herma is met alle gevolgen vandien!Daarom nogmaals koop liever zaad bij een goede zaadbank of vriend waarvan je zeker weet dat ze de goede genen hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

kaniemand mij vertellen hoe je kan zie of het een mannetje vrouwtje of herma is!?

 

 

wat is herma?

allebei!? (dus menneke en vrouke tegelijk)

 

maar wat houdt dat in....dat die plant nog niet weet wat ie gaat doen!?

 

 

 

ik heb namelijk 4 planten die nu beginnen te toppen.....

lees nu dat er ook herma's bestaan....dus wil ik weten off die van mij misschien ook herma'tjes zoude kenne wese.....

 

 

Ik heb mn zaad gekocht bij een coffeeshop.

zon 4 kant kartonnetje met een bol plastikkie erin, met 11 zaadjes..

ben verder nog een leek, dus ik wist ook niet echt dat ik naar feminized seedsz moest zoeken...

 

 

bvd! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

nou ik zou zeggen bekijk dit forum is goed, staan gnoeg topics over het herkennen van mannelijke en vrouwelijke planten, ook over herma's btw :P

je kunt ook "mijn assistent" gebruiken om iets tezoeken (deze staat rechtsboven vanje in beeld).

 

maargoed in t kort uitglegd; vrouwelijke planten kunje herkennen aan haar witte draden die uit de oksels komen (dit is de voorbloei), bij mannelijke komen zichtbare zaadbollen als t waren waar hij de stuifmeel in aanmaakt.

en herma is idd mannelijk en vrouwelijk, daarom de grootste kans dat er bevruchting plaats vindt en datje zaad krijgt in plaats van buds.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij regulier zaad heb ik door de jaren(vroeger)geen enkele keer 1 plant gehad die de herma factor bezat,tegenwoordig kruisen ze er maar op los zonder te weten waar ze mee bezig zijn,ook PROBEREN er veel 100% vrouwelijk zaad te winnen,wat echter niet eenvoudig is,daarom ben je nu al niet zeker meer (zoals jij) dat je herma's meekweekt,als leek zit je dan al snel met bevruchte vrouwtjes,deze geven op hun beurt dan ook weer met veel kans verschillende herma's...Daarom koop ik liever zaad bij een zaadbank met een goede reputatie,zodat ik bijna zeker geen herma's krijg,zit je met bakken zoals ik kan het snel te laat zijn om tijdig te ontdekken welke plant herma is met alle gevolgen vandien!Daarom nogmaals koop liever zaad bij een goede zaadbank of vriend waarvan je zeker weet dat ze de goede genen hebben...

Bijna alle planten uit zaad ook regulier en dus ook stekken bezitten tegenwoordig wel de herma faktor . Deze komt onder goede omstandigheden niet naar boven. Heel vaak zie pas wat van die herma eigenschap aan het einde van de bloei in de vorm van kleine gele 'banaantjes' tussen de vrouwelijke bloemen. Soms wordt een plant gelijk al herma in het begin van de bloei. Er zit dus verschil in kans op mannelijke bloemen .

 

een goede zaadbank zorgt er als het goed is voor dat ze de herma eigenschap er zover mogelijk kweken . Maar ook al doen ze dit jaren achterelkaar , die eigenschap zit toch nog ergens in de diepte en kan nog steeds naar boven komen onder stress omstandigheden . Zuiver vrouwelijke planten komen maar zelden voor . Deze reageren zelfs niet op de zwaarste vorm van stress : lichtstress ( tijdens de eerste weken van de bloei het licht elke dag een uur aan in de donkere periode)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij regulier zaad heb ik door de jaren(vroeger)geen enkele keer 1 plant gehad die de herma factor bezat,tegenwoordig kruisen ze er maar op los zonder te weten waar ze mee bezig zijn,

Dat je vroeger geen herma's aantrof lijkt de volgende reden te hebben gehad:

 

In de jaren 60-70 toen er in land- en tuinbouw flink veredeld werd is ook in de Growerswereld flink met Colchicine geexperimenteerd. Colchicine (voor mens en dier overigens ernstig giftig en mutageen) zorgt er simpelweg voor dat de celdeling niet meer plaatsvind, terwijl de celkern-deling nog wel doorgaat! Resultaat: een verdubbeling (of meer!) van de chromosomenset.

Voordeel bij planten is dat los van het feit dat ze nog leven vaak ook versterkte eigenschappen krijgen zoals meer productie van het een, meer weerstand en afweer tegen het ander etc. Je kunt je wel voorstellen dat de THC productie toen ook wel eens af en toe omhoog ging! (Nederwiet). Echter ... Wat we ook kregen waren de hermafrodieten ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

iderdaad ja,maar ben gestart in 1981,en heb het persoonlijk nooit zelf tegengekomen,het was ofwel een vrouwtje of een mannetje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wieriman

ff tussendoor een vraagje wat voor purple soortje is dat ? ik heb zelf ook een purple maar die is donker paars en bij jou licht paars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purple Power van femaleseeds. Dat de laatste foto licht paars is komt door een wat rare lichtval en photoshop. :P

 

Ik denk namelijk dat ze gewoon hetzelfde kleurtje hebben, je kan het iets duidelijker zien op de eerste foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...