Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

frits123

Hoi allemaal!!!

Recommended Posts

hoi alles en iedereen, mijn naam is frits. noem me fritsie, fritsje, frits , it's all good. 

 

afijn, ik ben recentelijk begonnen om mijn eigen ganja te kweken, ontkiemen was al gelukt na 1 dag dmv zip bag met WPT, direct in een glas met wat grond gezet. mijn vraag is nu dit (klinkt misschien een beetje dom maar we zijn hier om te leren): ik had gekeken of t worteltje al wat was gegroeid en jawel , het worteltje was gegroeid. maar ik gaf iets teveel druk op mn grond in het glaasje, waardoor het zaadje los schoot. worteltje heb ik NIET aangeraakt en zaadje gewoon weer terug gepot, weer wat water gesproeid etc.

 

is mijn zaadje nu dood? of maak ik me teveel druk, nogmaals worteltje is niet aangeraakt en zaadje is direct weer teruggepot met wat extra water. hoop dat iemand me kan helpen, tot snel ik ben er waarschijnlijk vanmiddag/avond weer want drukke dag. fijne dag nog iedereen!!

 

groetjes, fritsie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks aan de hand maar de volgende keer niet meer doen.
Wees zuinig met water, een net ontkiemt zaadje drinkt nog niet;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een vraagje, zaailingen moeten hoge LV hebben, mijne is laag. varieert van 28 tot 50. als ik dit probleem google komen er giga veel antwoorden, heeft er iemand een shortcut naar de meest effectieve oplossing? gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet er een opengeknipte fles overheen en je hebt 90 - 100 lv. Maak er een tijdje later een paar gaten in , boven en onder, voor luchtcirculatie 

Edited by HolyHerbs

Share this post


Link to post
Share on other sites

uh... als je een fles openknipt, heb je toch al een gat boven/onder? maar ik snap wat je bedoelt ene zaailing waar ik het over had is dood, rip. staan er nog 3 in,  k denk dat het voorlopig vooral trial en error is.  oh well, live and learn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de dop erop laat heb je geen gat boven. als je de fles over de plant heen zet heb je geen gat onder..  Je watert normaal gesproken je pot in met 10% water van het volume, dus 500ml voor 5l grond bijvoorbeeld. hier kan de plant echt een aantal dagen tot een week in staan zonder nieuw water te willen. Trial en error is niks mis mee, heeft iedereen meegemaakt.

 

Overigens is de lv bij stekken belangrijker dan bij zaadplanten doordat de zaadplanten een penwortel hebben. Ik doe met zaad niks aan de lv, maar dan is die nog steeds rond de 60 dus hoger dan bij jou

Edited by HolyHerbs
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is nu 50-55 dus valt wel mee. beetje besproeien helpt een hoop. nu maar afwachten. thanks voor je antwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...