Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowmonkey

Aliengrowshop - Niet Betrouwbaar

Recommended Posts

Vergelijk femaleseeds z'n website eens met die van aliengrowhsop:

http://www.femaleseeds.nl/Engels/index.htm

http://www.growshopalien.com/onlineshop/

 

FACT: Femaleseeds z'n website adverteert de meeste zaden als FEMINISED, aliengrowshop heeft heel kleinzerig net dat ene stukje van de beschrijving vergeten te plaatsen, expres of per ongeluk, ze adverteren je zaden iig als hetgeen dat ze NIET zijn, als FEMALE zaden.

 

Duss, ook al heeft alien zo'n goede naam gemaakt op dit forum, laat ik dat nou ff lekker naar de klote helpen. Kheb namelijk nu ineens 3 fucking herma's die m'n kweek verkloten, in m'n zaden die als FEMALE geadverteerd zijn. Ik trek dit soort praktijken niet echt en heb al eerder soortgelijke shit gelezen hier op wietforum, dus wees gewaarschuwd als je ook "FEMALE" zaden hebt besteld bij die neppers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Female vs gefemiseerde zaden...

 

op female... .nl waarschuwen ze er wel duidelijk op!!

 

gr m...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn... ik heb dus net gisteren drie van die easy bud female zaadjes besteld daaro ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een leuk topic..............

 

welke growshop moet ik niet zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

had vroeger ook al zoiets gepost omdat ik niet begreep dat hun feminized zaden meer kosten of hun female zaden :rofl

 

Ook al iets da niet klopt dus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twannie 100 had ze daar ook besteld maar die zijn allemaal vrouwelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Twannie 100 had ze daar ook besteld maar die zijn allemaal vrouwelijk.

 

Dat heeft er niks mee te maken. Het gaat erom dat alien growshop, de indruk wil maken dat ze female seeds verkopen terwijl het gewoon feminised seeds zijn. Nogal oplichterij vind ik.

 

op female... .nl waarschuwen ze er wel duidelijk op!!

Dat is het nou juist!! Op de site van alien growshop ( http://www.growshopalien.com/onlineshop/ ) hebben ze de tekst van de site van femaleseeds ( http://www.femaleseeds.nl/Engels/index.htm ) overgekopierd MAAR ze hebben seed type stukje er uitgeknipt. Wat dus de indruk geeft dat het allenmaal female seeds zijn maar dat zijn het niet!

 

Alien produceert de zaden niet zelf, dus ze zijn ook maar afhankelijk van wat ze aangeleverd krijgen.

Dit houd niet in dat alien de klant foute of misleidende informatie mag geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fijn... ik heb dus net gisteren drie van die easy bud female zaadjes besteld daaro .

Gelukkig voor jou zijn de easy bud zaadjes volgens de site van femaleseeds wel echte female zaden en geen feminised.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toeneerst stonden ze op femaleseeds ook als FEMALE, dit hebben ze bij de meeste verandert naar Feminized. misschein gaat dit ook nog bij de site van alien veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fijn... ik heb dus net gisteren drie van die easy bud female zaadjes besteld daaro .

Gelukkig voor jou zijn de easy bud zaadjes volgens de site van femaleseeds wel echte female zaden en geen feminised.

Ow ok dat is fijn om te weten... ik denk ik pak maar een soort met een hoge stability. Maar wel beetje onduidelijk allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat "stability" in de omschrijving verwijst naar verschillende phenotypes, dus als je een hoge stability hebt zal je dus gewoon wat meer kans hebben op planten die iets meer op elkaar lijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja toen ik de neville haze hybrid van female seeds in Alien kocht werd me ook vertelt dat de kans dat het herma of mannetje zijn 1/1000 is. nu had ik van de 10 female zaden er ook 2herma's tssn :P Heb mailtje gestuurd waar ik overigens meteen van mijn antwoord bedient werd. ;) door je zaad niet optimaal bewaren kanje het stressen waarop de kans op herma's groter wdt. Effe pech dus he :rofl maar van de andere mag ik niet klagen.

Ik vind het wel een prima shop overigens :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe had je de zaadjes dan bewaard en hoe lang? Ik heb namelijk ook 4 neville's haze zaadjes van female seeds bij Alien besteld.... Oemppff ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gewone zaden besteld feminized of female maakt voor mij geen flikker uit

maar kan best klote zijn ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Als Alien webbeheerder zou ik zeggen, dat het vrij duidelijk is dat wanneer je met vrouwelijk zaad werkt altijd rekening houdt met de kans op hermas.

 

Ten tweede als je iets koopt dan check je meestal de officiele verkoper, die duidelijk vermeldt wat feminized en female is.

 

Trouwens staat in het voorstukje, duidelijk dat female seeds, female en gefeminizeerd zaad maakt. Een mailtje naar ons of de officiele site bekijken en je weet direct wat wat is.

 

En ja we zijn eigenlijk niet up-to-date maar dat komt in orde. Want we hebben nu eenmaal betere dingen te doen dan te controleren of er iets veranderd is aan de orginele beschrijving van de zaden. Een mailtje naar ons zenden en dat wordt aangepast.

 

Maar dit is maar vrij recent aangepast, naar mijn schatting tussen de 1-2 maand geleden. Aangezien de laatste check-up dan plaatsvond.

 

 

Schuldig bevonden aan het niet up-to date zijn, we doen ons best!

 

Kleine waarschuwing voor je female "female seeds" gaat kopen, ook op deze 100% pure vrouwelijke planten kun je een onontwikkeld mannelijk bloempje hebben. Houdt je ogen wijd open.

 

edit: trouwens adverteren wij deze zaden niet als vrouwelijk zaad, jammer genoeg is de naam van het bedrijf "female seeds" en dus wordt die naam bij de zaden geplaatst, het heeft geen betrekking om erop te wijzen dat deze soort vrouwelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat "stability" in de omschrijving verwijst naar verschillende phenotypes, dus als je een hoge stability hebt zal je dus gewoon wat meer kans hebben op planten die iets meer op elkaar lijken.

 

We also state the stability rate; the higher the rate, the closer to clones, the lower the rate, the more the plants will vary.

Our seeds grow for 99.9% in to top quality female plants.

 

Jup ik zie het, weer iets geleerd ;) Ook al hebben je planten een onontwikkeld mannelijk bloempje dan kan je toch nog gewoon oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@turtle power, tis alleen een beetje jammer als je nu 3 hermas in je hok heb staan mede omdat de site niet "up to date is"

Ten tweede als je iets koopt dan check je meestal de officiele verkoper, die duidelijk vermeldt wat feminized en female is.

ik dacht dat jullie shop wel te vertrouwen was ...

 

Dat ze bij alien de knip en plak functie ontdekt hebben mag nu wel duidelijk zijn, ik zou zeggen updaten die handel!

 

En dat de naam female seeds misleidend is ben ik volkomen met je eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als Alien webbeheerder zou ik zeggen, dat het vrij duidelijk is dat wanneer je met vrouwelijk zaad werkt altijd rekening houdt met de kans op hermas.

Heej duuuh, maar als je de statistieken van "femaleseeds.nl" moet geloven heb je zowat geen kans op 3 herma's in je kweek, het is een kans van 1 op 5000. Feminised zaden heb je een 10-voudig grotere kans, zo blijkt maar weer..

 

Ik vindt het een beetje een zwak excuus dat je site niet up-to-date is, zorg daar dan voor. MAAR, femaleseeds zou je daar ook op hebben kunnen wijzen toen ze de dingen op hun website hadden veranderd, ook een beetje laconiek gedacht.

 

Ik hoop gewoon dat jullie weten dat er een hele hoop mensen hiervan de dupe zijn geworden omdat ze niet de voorzorgsmaatregelen hebben getroffen door op de neven website te kijken, vandaar ook niet mijn commentaar in prive, maar openbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er kleven nogal wat nadelen aan de femenized seeds , en echte female seeds zijn volgens mij ook niet meer te krijgen.

 

Een zaadproducent als Sensi Seeds verkoopt alleen reguliere zaden ,ze hebben hun reputatie hoog te houden. Dit zegt al veel over de risico's die feminized seeds met zich meebrengen.

 

Maar voor de binnen kweek heb je ook niet per see female of feminized seeds nodig. Je kunt de mannen er immers al uithalen als je planten nog geen 15 cm hoog zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval zijn de zaden van zeer goede kwaliteit, alleen zijn ze nog niet perfect maar alvast heel wat beter dan vroegere tijden.

 

Ook kun je hermas krijgen van gewoon zaad, of het nu aan de kweker of het zaad ligt laten we tussenbeide.

 

Vrouwelijk zaad is gevoelig, als beginner start je best met gewoon zaad en eenmaal je daarmee goed overweg kan schakel dan over op vrouwelijk zaad.

 

Totnutoe heb ik nog geen echte herma gezien van female seeds, alleen onderontwikkeld mannelijk bloempje , maar een plant vol met mannelijke bloemen dat niet, en die had je bij andere merken wel.

 

Dus ja female seeds zaden zijn goed, maar zoals ik al zei, niet perfect, dus moet je er nooit blind op vertrouwen en je planten nakijken.

 

Er worden letterlijk duizenden van deze vrouwelijke zaden wereldwijd verkocht, moest de kwaliteit niet hoog zijn, dan zouden forums vol staan van slechte ervaringen.

 

Het is natuurlijk jammer wanneer jij de pineut bent en dat wordt je niet als je de planten goed nakijkt.

 

Groets

Share this post


Link to post
Share on other sites

he turtle power , heb de herma's afzonderlijk gezet . Is het zaad die in die wiet komt te zitten van enige kwaliteit ? anders heb ik ff lekker voor een tijdje nevill haze zaad ;)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel van dit zaad is dat je weer vrouwelijk zaden zou hebben. Met ook weer kans op herma's. Wat je altijd zult blijven hebben, want hermas heb je in alle soorten planten, het is de natuur ook.

 

Planten kunnen voelen dat er geen andere geslachten in de buurt zijn,zo zijn er ook verhalen van stekkweken waar plots een tweeslachtige plant gecreerd werd terwijl al de rest mooi vrouwelijk was.

 

 

Neem enkele zaadjes wanneer ze goed gedroogd zijn en laat ze ergens direct onder een gewoon tl lampje afbloeien, zo kun je nakijken of ze allemaal vrouwelijk zullen zijn.

 

Dit zou het geval moeten zijn,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na veel discussies en gesprekken in de praktijk en op Overgrow kan ik het volgende over zaad(plantne ) zeggen .

 

Het geslacht wordt bepaald door een combinatie van 2 factoren : erfelijkheid en de omstandigheden tijdens het leven van de plant. De laatste faktor kunnen we zelf beïnvloeden . Bij female seeds speelt de erfelijke factor veruit de belangrijkste rol .

 

Je kunt uit regulier zaad ook steeds een hogere ratio vrouwtjes halen , nl door de omstandigheden te optimaliseren.

 

Buiten Nederland maken kwekers veel meer gebruik van zaden , dus voor slechte verhalen over female zaad moet je bv op Overgrow zijn , Het zijn er behoorlijk veel !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ere wie ere toekomt ;) maar die slechte verhalen zijn van voor de komst van female seeds....Dan kreeg je echt tweeslachtige planten die van top tot onder mannelijke bloemen aanmaakten.

 

Dus niet met hun zaden.

 

Female seeds is op dit gebied zeer eerlijk, ze laten op de site weten wat dat er mannelijke bloempjes kunnen ontwikkelen wanneer andere gewoon gefeminiseerd zaad verkopen.

 

Het probleem bij female seeds blijkt em vooral in de groei van de plant te liggen, hoe langer je voorgroeit hoe minder kans op mannelijke bloemvorming.

 

Aangezien de meeste kwekers geen weken voorgroeien bestaat altijd de kans op enkele mannelijke voorbloeiverschijnselen.

 

Ik heb vrouwelijk grapefruit planten, die inderdaad op enkele planten een mannelijke bloempje lieten groeien in de voorbloei. Wegplukken en de plant groeit verder mooi vrouwelijk verder.

 

Laten we aub , vrouwelijk zaad niet over dezelfde kam scheren en per bedrijf gaan bekijken....

 

De meeste slechte reports komen van dutch passion,..... Als je over vrouwelijk zaad spreekt vermeldt dan aub de naam van het bedrijf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...