Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
spider

Kweken In Een Serre

Recommended Posts

Ik zit met het probleem ik zou willen kweken ook in volle grond maar wel in een serre .

 

Het probleem is als ik nu in volle grond de ontkiemde zaadjes plant verlies ik veel plaats door de mannelijke plantjes onder hen. Weet iemand een beter idee??? want het zou te zot zijn om uiteindelijk de helft van de planten te moeten verwijderen omdat het mannetjes zijn.... Heb maar beperkte plaats binnen men serre....

 

ze eerst in potten laten groeien tot ik weet wat de mannetjes zijn... en dan de vrouwtjes overplanten in volle grond ?

Ik wil namelijk men ruimte maximaal benutten.

 

Iedereen met tips en hints laat zo vlug mogelijk weten. De zaadjes zijn al onderweg.

(12 soorten besteld bij alien growshop + een skunk kruising en purple haze die volop aan het groeien zijn in de veranda) Ik gebruik hesi voedingstoffen.

 

 

 

 

GREETZZZ

 

;) :rofl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

oke, als ik het goed begrijp heb jij een stuk volle grond in de serre waar je de planten wilt planten.

als je normale zaden hebt besteld kun je rekenen dat ongeveer 50% mannelijk zal zijn.

het ligt eraan hoelang je ze wil laten groeien voor je ze in bloei zet...

Als je het gewoon op daglicht kweekt duurt dat wel een tijdje voor ze gaan bloeien en kun je ze beter planten in de volle grond, anders kunnen de wortels zich niet optimaal ontwikkelen en heb je eigenlijk niks aan die volle grond daar, kun je netzogoed speciekuipen gebruiken.

als je ze gaat verduisteren en al snel in bloei zet kan het wel, want dan kom je er snel achter of het mannelijk of vrouwelijk is.

 

Mijn idee wat misschien kan lukken is: verdeel de volle grond met landbouwplastik ( diepere geulen graven, hier een 'muurtje' maken van landbouw plastik en weer dicht gooien.

( ik weet het, misschien ver gezocht....)

plant de planten dan in de aparte vakken zodat de wortels niet door elkaar kunnen gaan.

Zo kun je later de mannelijke eruit halen zonder de wortels van de andere planten te beschadigen.

( je kunt ze natuurlijk ook gewoon omhakken... :rofl )

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vorig jaar 10 planten in een serre staan in volle grond.

Daarvan bleken er uiteindelijk 4 mannelijk te zijn (midden augustus ofzo).

Vermits mijn 6 dames zo groot geworden waren was 't helemaal niet erg om die mannetjes daar weg te halen, zo konden de vrouwtjes lekker verder groeien.

En van die mannetjes heb 'k super ice-o-later gemaakt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

ik bedacht me net een andere manier om al snel teweten te komen of de plantjes mannelijk of vrouwelijk zijn zonder ze meteen onder 12/12 te zetten.

neem van elke plant 1 of 2 stekjes als ze nog niet zo oud zijn en in vegetative staat.

zet deze binnen onder 12/12 of ook in de serre en verduisteren om dit al snel teweten te komen.

 

als je dit doet wanneer de planten nog niet zo groot zijn maakt het ook niks uit want die ruimte hebben ze dan toch nog niet nodig.

je kunt dit doen en dan gewoon de mannetjes eruit halen

( wel goed onthouden/opschrijven welk stekje van welke plant kwam dan he ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ icarus

 

 

Thx voor je creativiteit ik denk dat ik jouw raad ga opvolgen zo kan ik ze allemaal tijdelijk in potten houden en weet ik toch optijd of het mannetjes of vrouwtjes zijn en kan ik ze nog in hun vegetatieve periode overplanten in volle grond.

 

De diepere grond hie ris wel redelijk vaste kleigrond geeft dat ? ( ga wel een laag van 30cm potgrond gebruik ook met druppelsysteem met hesi voeding))

Met welke soorten heb jij ervaring?

 

 

GREETZZZ

;) :rofl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

de kleigrond is meestal erg voedzame grond, je kunt immers ook planten groeien op rivierbeddingen.

dus dat vormt geen probleem, eerder een + punt als je er ook een laag potgrond overheen legt

Ik gebruik op dit moment Hesi TNT complex ( voor de groei ) met een aanvulling van supervit ( ook van hesi )

als de planten in bloei gaan kun je dan overschakelen op bloeicomplex.

je kunt ook gewoon Coco voeding geven voor groei en bloei.

 

Ik heb niet veel ervaring met voedingstoffen voor planten, maar bij mij groeien ze mooi op hesi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...