Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thrillseeker1983

Ik zoek led lamp max 300

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik wil beginnen met led, kan zelf totaal niet knutselen en heb een budget van 300eu.

 4 a 5 planten wil ik neerzetten.

. Ik heb een 90x90x180 Als het moet koop ik een 120x120.

Als hij maar het oppervlak bedekt en redelijk goede resultaten geeft.

Weet iemand een goede? Het beste 1 die je in NL kan bestellen.

Zelf denk ik aan viperspectra p600 x2?  maarja... ik kom er dus niet uit, graag hellup!

 

Edited by Thrillseeker1983

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, HolyHerbs said:

Dit is eigenlijk voor 80x80, misschien is het iets. https://cre.science/en/product-2/fluxshield-gold-240-w-kit/

Wat is jou ervaring er mee? Of ken je andere?

Wat vinden jullie van deze?  Mars Hydro TSW2000 90x90 in bloei 300w voor 315eu.

Iemand die ervaring met deze heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efficiëntie: 2,3 µmol/J van die mars hydro. en als je naar die flux shield kijkt is het 3.2 umol/J wat betekent dat je met minder watt een stuk meer licht hebt. LEDs zijn vooral beter als het rendement hoog is (hoeveelheid licht/aantal wattage)

Ik heb de cree science gold shield nu zelf hangen maar kan er nog niks over zeggen. De specificaties zijn veelbelovend maar het is geen goedkope lamp. De vipra spectra zou ik iig niet nemen, dat is veel geld voor weinig. Als je voor Mars hydro gaat zou ik naar de Sp300 kijken, die is een stuk efficienter maar heb je een 120x60 tent nodig. 

als je een 120x120 wilt nemen kun je kijken naar de Lumatek Zeus. 

Het beste is dus een zo gelijk mogelijke par map rond de 850 a 950 par max in het midden met een zo hoog mogelijk rendement (umol).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat cre.science is een goed bedrijf. Ik heb daar onlangs een lamp op maat laten maken

Heb er ook extra blauw en rood boosters in laten bouwen, geweldig.

Op advies van Wieries ben ik bij dat bedrijf terecht gekomen

Edited by al green
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/31/2021 at 8:01 PM, HolyHerbs said:

Efficiëntie: 2,3 µmol/J van die mars hydro. en als je naar die flux shield kijkt is het 3.2 umol/J wat betekent dat je met minder watt een stuk meer licht hebt. LEDs zijn vooral beter als het rendement hoog is (hoeveelheid licht/aantal wattage)

Ik heb de cree science gold shield nu zelf hangen maar kan er nog niks over zeggen. De specificaties zijn veelbelovend maar het is geen goedkope lamp. De vipra spectra zou ik iig niet nemen, dat is veel geld voor weinig. Als je voor Mars hydro gaat zou ik naar de Sp300 kijken, die is een stuk efficienter maar heb je een 120x60 tent nodig. 

als je een 120x120 wilt nemen kun je kijken naar de Lumatek Zeus. 

Het beste is dus een zo gelijk mogelijke par map rond de 850 a 950 par max in het midden met een zo hoog mogelijk rendement (umol).

Die zou idd beter moeten zijn, inprincipe

9 hours ago, toerist123 said:

Keuze genoeg , doet wat het moet doen en niet duur.

 

TGL LED Grow lights (todogrowled.com)

 

TGL STAR 100 Classic (todogrowled.com) 2x in een 90x90 geeft ongeveer 300 g.Zelf ondervonden met het soortje sour n kush van USC.

Ze sturen niet naar NL? Kan me adres niet invoeren.

En de specs? Zie ze niet.

Jij bent er dus tevreden mee 2x in een 90x90?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze sturen naar heel Europa , dus ook naar NL.

Shipment and payment (todogrowled.com)

Een paar jaar geleden had ik id 2 van die tgl star 100 in een ds 90 gehangen , ging goed dus toen 4 stuks in een ds120.

Afhankelijk van de soort haal ik hiermee tussen de 450 en 650 g met 4 planten in 25 liter.

Zie dat de tgl s flink afgeprijst zijn

TGL 220 Classic Silver Edition (todogrowled.com) dit is echt een koopje. 2 stuks in een 120x120 tentje .

Momenteel toevallig een ds90 staan met 1xtglstar 100 en 2x tglstar  60 werkt ook goed.

De specs weet ik ook niet zo direct meer, maar meen me te herinneren dat deze lampen op dit forum al eens besproken zijn.

Edited by toerist123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan nederland niet selecteren, of word ik gek?

210eu plus verzendkosten is een mooie prijs.

Hoelang groei je voor dan? 450-650g voor 4 planten voor 200w doe je goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 x tgl star 100 in een 120x 120

2x en dan zoveel oogsten zou inderdaad wel fijn zijn:rolleyes:

ik gebruik een voorgroeitentje en zet de planten in bloei als ze in de bloeitent aangeslagen zijn in de 25 liter potten.De tijd van het voorgroeien hou ik niet echt bij kijk hoe groot de planten zijn en welke soort.

 

en lukt het als je een account maakt?

of juist bestellen als gast?

Staat er een vpn ofzo aan?

Edited by toerist123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent 1 4xtgl star 100 ,9stuks zelfgemaakte stekken in 5x 25 en 4x20 liter grond is reeds x gebruikt bovenlaag is nieuw.Stekken staan 1 dag.

Tent 2 2xtgl classic 220w,9stuks zelfgemaakte stekken in 9 x 12 liter grond is reeds x gebruikt bovenlaag is nieuw.12-12 sinds 42 dagen.

Zelfde soort.In een DS120.

Tent 3 zelfde soort in een DS90,1xtglstar100 en 2xtglstar 60.Dag of 56.In 4 van de 5 25 liter potten die nu in tent 1 staan.

20210902_194903 - kopie.jpg

20210902_195015 - kopie.jpg

20210829_133637 - kopie.jpg

Edited by toerist123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent 3 nu.

1x moeder,5 x reserve stek en 1x motherlode in een 41 liter pot.

 

Ps ik heb geen enkel belang bij deze firma.

Zou ondertussen beter een kweekverslag maken.

20210902_203739 - kopie.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/1/2021 at 7:27 AM, al green said:

Heb er ook extra blauw en rood boosters in laten bouwen, geweldig.

Pics please 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenstaand de foto,

Hier hangt de lamp bij de leverancier en is klaar. Nog even de laatste metingen doen.

Leverancier is https://cre.science/en/  en heeft de lamp gemaakt op maat voor mijn kast. Zeer goede ondersteuning van deze man.

Met name de extra blauw en rood booster engines (Apexengine boosters) moeten voortreffelijk zijn/werken. https://cre.science/en/apexengine/

Wil je iets aparts......Prijs/kwaliteit is voortreffelijk. 

Je kunt kant en klare leds daar kopen, je kunt ze op maat en volgens eigen modulering laten maken. Je kunt losse onderdelen bestellen en je eigen led bouwen middels eenvoudig systeem. Aansluitschema's levert hij erbij.

Heb je vragen over het juist samenstellen dan kun je bij de man prima terecht maar je kunt je ook door @Wieries laten adviseren.

Led is onderweg en hangt komende week in de kast met de French Macaron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie lamp maar je had toch net een nieuwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top dat je wat foto's plaatst!

Ik heb ze mail gestuurd, kom er niet uit met afrekenen.

Hoeveel heb jij betaald voor de tgl100 dan?

Hoeveel umol/J heeft deze lamp?

Zou 2 tgl 100 meer opbrengst geven dan die mars tsw2000 van 300w?

Ik wil de mening van meerdere mensen hiervan horen aub ;)

Edited by Thrillseeker1983

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een 1.20x1.20 kun je ook prima 400W zetten.  850µmol

Ik zou even doorsparen en voor een "echte" gaan

Quote

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indertijd heb ik ongeveer 200 euro betaald voor een tglstar 100.

Nu staan ze 119 en degene die ze voor de helft van de prijs kan maken mag me wel wat linkjes doorsturen.

2 tglstar 100 zullen ongeveer hetzelfde leveren als die mars van 300 w -naar mijn bescheiden mening,maar voor de prijs van de mars heb je nu 3 tglstar 100 en die mars gaat nooit 450 g leveren.

umol/J echt geen idee maar het moet zekers ergens op dit forum staan of anders google.

Prijs-kwaliteit is todoledgrow in mijn ogen top.

Bovendien was de vraag :ik zoek een ledlamp voor max 300 euro voor een 90x90 en met mijn beperkte kennis weet ik nog niks beters te vinden.

Ik zie allerlei mensen hele mooie lampen bouwen en wou dat ik dat ook kon,maar ik heb in de eerste plaats al geen gereedschap.Dus tenzij ik van plan zou zijn om een heleboel lampen te bouwen gaat zelfbouwen een heel stuk duurder uitvallen voor het moment.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er om dat ik genoeg kan roken van 4 planten c.a 2g p.d en dat lukt dus...

Ook is het goedkoper en verbruikt het minder en ga er vanuit dat de kwaliteit beter is dan die mars.

Het is me helemaal duidelijk, thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, toerist123 said:

degene die ze voor de helft van de prijs kan maken mag me wel wat linkjes doorsturen

Kijk, op deze (ook spaanse, net als todogrowled) site kun je alles vinden wat je nodig hebt om zelf te bouwen, bvb. deze heatsinks voor de "tlg100", nog een houdertje, een paar stukjes draadeen heatpadje en een cob er bij zoeken evenals een driver en je bent klaar qua spullen. Ah, en een stukje snoer+stekker, en wat schroefjes (2 stuks).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De helft van 119 is 59,5 als ik de rekenmachine op mijn computer gebruik en de prijzen van de onderdelen optel kom ik toch dicht bij 119 .

Als je wat zoekt en je koopt de onderdelen voor laten we zeggen 10000 lampen dan heb je ze wel bijna voor niets het stuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt goedkoper als je de tlg200 nabouwt, die tlg100 is relatief een stuk prijziger. Maar goed, geen dank hoor.:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad,zelfbouwen is goedkoper en voor 300 euro kun je een  lamp voor een 90x90 maken.

Zoals ik al vernoemd heb sommige mensen hier en op andere fora bouwen hele mooie lampen .

Zelf heb ik wel al gekeken en gerekend maar tot nu toe er voor gekozen plug and play lampen te gebruiken.

Iedereen heeft andere omstandigheden en mogelijkheden en ook is de tijd te besteden aan hobby activiteiten beperkt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...