Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thrillseeker1983

Ik zoek led lamp max 300

Recommended Posts

Voor een 150/175 euros kun je zo'n tgl200 bouwen. Als je die dan in twee helften verdeeld, twee stukken heatsink met 2 cobs per stuk, heb je zat licht om elke 3 maand een leuke zak rookwaar uit een 90x90 te halen. Tuurlijk, er kan meer licht in, maar of dat nou nodig is als je 3 grammetjes per dag weg rookt? 250 gram mooi eindresultaat lijkt mij prima haalbaar als je alles redelijk goed doet met 220 wattjes in zo'n tentje. Scheelt een hoop stroomverbruik. Wat ook wel leuk is om te melden is dat je zo'n zelfbouw tlg200 kunt dimmen van +/-75 watt tot 220 watt.

En er zijn uiteraard andere zelfbouw opties, maar is schat zo in dat zo'n dhz tlg200 de goedkoopste werkbare optie is.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Twiet said:

250 gram mooi eindresultaat lijkt mij prima haalbaar als je alles redelijk goed doet met 220 wattjes in zo'n tentje. Scheelt een hoop stroomverbruik. Wat ook wel leuk is om te melden is dat je zo'n zelfbouw tlg200 kunt dimmen van +/-75 watt tot 220 watt.

Ik pak met 2 Samsung Boards van 120W per stuk al snel 350gr per ronde en dat is in een 80x80 tentje met planten vanuit zaadjes waarvan ik niet van tevoren weet hoe of wat ze gaan doen tijdens de kweek. Zoveel beter als 250gr HPS in datzelfde tentje en dan een keer 275gr oogsten:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Toerist ...

Hoe it het met de warmte productie van de tgl100?

Word het niet te koud in de winter in slaapkamer? Ik woon wel in een best goed geisoleerd huis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 in een best goed geisoleerd huis...zul  je  niet hoeven bijverwarmen gewoon dag en nacht omdraaien zal voldoende zijn.Idem in de zomer ivm warmte.

Bij exstreme warmte of kou heb je dezelfde "problemen" als met andere lampen.Maar hopelijk is dat maar een paar dagen of weken per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zekerheid zeggen hoeveel een lamp opbrengt kan natuurlijk nooit. Het is marketing. Elke plant is anders, elke ruimte kan anders zijn. Er spelen gewoon zoveel factoren. denk dat het erg moeilijk gaat worden om dat te halen. denk dat je meer aan 1g/w of 1.5g /w moet denken. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zegt die 2.5gr/w?
Dat je van de 12 wk die je planten stonden er 7 flink gedimd hebt gedraaid waardoor je verhouding zo hoog uit valt?

2.5gr/w, ik zou graag willen weten met welk cannabis soortje dat is gehaald, doe eens navraag bij Mars en laat dit ons weten?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, HolyHerbs said:

met zekerheid zeggen hoeveel een lamp opbrengt kan natuurlijk nooit. Het is marketing. Elke plant is anders, elke ruimte kan anders zijn. Er spelen gewoon zoveel factoren. denk dat het erg moeilijk gaat worden om dat te halen. denk dat je meer aan 1g/w of 1.5g /w moet denken. 

Goeie genetica is het halve werk.

Zag laatst een verslag waarbij iemand 2,1 gram de watt draaide met langbloeiers. De tijd moet je ook rekenen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de Mars Hydro FC-E 3000?

 

Wanneer je iets wetenschappelijk wilt onderbouwen moet je de precieze omstandigheden kunnen achterhalen daarom willen bijvoorbeeld medici ook rapporten lezen voordat ze een oude techniek vervangen. 

Nogmaals: factoren bepalen, lamp is er 1 van.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, HolyHerbs said:

Met de Mars Hydro FC-E 3000?

 

Wanneer je iets wetenschappelijk wilt onderbouwen moet je de precieze omstandigheden kunnen achterhalen daarom willen bijvoorbeeld medici ook rapporten lezen voordat ze een oude techniek vervangen. 

Nogmaals: factoren bepalen, lamp is er 1 van.

Nee een andere led, kan zo even niet meer vinden welke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, al green said:

is allemaal bullshit wat ze roepen. Van jullie ook

Dit verslag is na te lezen maar goed dan geef je de weegschaal de schuld. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, HolyHerbs said:

Wanneer je iets wetenschappelijk wilt onderbouwen moet je de precieze omstandigheden kunnen achterhalen daarom willen bijvoorbeeld medici ook rapporten lezen voordat ze een oude techniek vervangen.

Ik pretendeer geen wetenschapper te zijn, maar heb wel twee kweken op exact dezelfde manier gedaan, eerst met 1200 watt hps en daarna met 800 watt ledstrips. Hiervan heb ik een uitgebreid verslag gepost. Met led draaide ik 3 ons meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, al green said:

dat verslag ken ik. Was in pounds .......niet in kilo's

Bullshit want het is van een Belg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, dilago said:

Ik pretendeer geen wetenschapper te zijn, maar heb wel twee kweken op exact dezelfde manier gedaan, eerst met 1200 watt hps en daarna met 800 watt ledstrips. Hiervan heb ik een uitgebreid verslag gepost. Met led draaide ik 3 ons meer.

Ik geloof je gelijk, weet alleen niet zo goed wat je me probeert te vertellen? Je hoeft geen wetenschapper te zijn om een bepaald effect te kunnen zien. Wel moet je zoals je zelf al zegt 2x zo goed mogelijk op dezelfde manier met 1 factor verschil te proberen te kweken en dat is toch een bepaalde logica die in wetenschap ook wordt gebruikt. 

In de "proefopstelling" die jij hier weergeeft weet ik bijv ook niet hoe je beide lampen hebt gebruikt. dit kan namelijk ook weer bepalend zijn en dergelijke.. ik wil hier geen discussie over starten maar je snapt het idee

Ik ben ook geen wetenschapper en dat is ook niet nodig om te begrijpen dat er een soort van bewijs moet gelden. ik vraag niet om een rapport, ik leg alleen uit waarom 2.5g NAUWELIJKS haalbaar zou zijn met die lamp, daar ging het om toch?

 

En nee Al green, het is niet allemaal bullshit maar als jij denkt dat het idee marketing aan de wiet/kweek branche voorbij is gegaan dan heb je ook onder een steen geleefd. 

Je snapt toch zelf ook dat het kweken met een aardemengsel van de gamma niet hetzelfde is als een co2 kweek op cocos?

Edited by HolyHerbs

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, dilago said:

Bullshit want het is van een Belg.

Dan is het helemaal duidelijk.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, HolyHerbs said:

En nee Al green, het is niet allemaal bullshit maar als jij denkt dat het idee marketing aan de wiet/kweek branche voorbij is gegaan dan heb je ook onder een steen geleefd. 

Je snapt toch zelf ook dat het kweken met een aardemengsel van de gamma niet hetzelfde is als een co2 kweek op cocos?

ach...:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genetica is nog altijd de beperkende factor en veel binnen soortjes hebben het helemaal niet in zich om zulke hoge opbrengsten te realiseren.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben verliefd op een met dikke tieten en een dikke kont, niet normaal. ik vergeet alleen te melden dat het een koe is. Dit doen lampfabrikanten die met x aantal g per watt strooien. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, HolyHerbs said:

Ik geloof je gelijk, weet alleen niet zo goed wat je me probeert te vertellen?

Nou dat in mijn setting dus de lamp van grote invloed is op de opbrengst. Maar 2,5 gram de watt heb ik (nog) niet gedraaid. :D

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...