Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thanatos

Thanatos 2.0

Recommended Posts

De ballast zet dmv omvormer om naar 400V die de lamp nodig heeft (niet de ballast die draait op 230V).

Je hoeft geen 400V aan te voeren en hebt dan ook aan een 220V uitvoering van de kabel genoeg;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh dilago. Die lampen liggen hier al twee jaar. Kan.me moeilijk beroepen op garantie. Budget voor led is er nog even niet.

Hey lostchild, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ga ze gewoon testen op 230 volt. Ik merk wel of ze werken of niet.

 

Anyway. 5 KF zaadjes zijn aan het ontkiemen. Ik hoop op paarse en roze varianten maar in eerste ronde bloei ik ze alle vijf af.

 

Grt

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimlux meld wel op hun site hoe die techniek werkt, Gavita niet/onvoldoende.

De DimLux elektronische ballast behoort tot een nieuwe generatie van elektronische voorschakelapparaten (evsa’s) die het voltage kunnen regelen. Hierbij wordt de reguliere 230-240v van het stopcontact omgezet naar 400v zodat beter presterende 400v lampen kunnen worden aangestuurd. 

Edited by lostchild
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En? Doet de Gavita het?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet getest. Heb de lumatek nog achter de hand.

 

2/5 ontkiemd vd killing fields.

 

2/2 van de madscientist x motherlode freeebees.

 

Ik geef het nog even maarja...

 

 

 

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat de killing fields ontkiemen.

 

Had laatste keer ook ervaring met selene dat die niet ontkiemde en de freebees wel.... van die selene ontkiemde niks...

 

Oud bucht zaad?? De frebees ontkiemden elke keer...

Kan er niet meer mee lache 

 

Als ik slecht zaad wil ga ik wel naar.west. vlaamse bietenboeren...

 

Dit is nu twee keer sannie op rij en kei slecht ontkiemd, ook al hou ik van zen zade 

 

Vroeger zoveel bij besteld... hij laat het hangen. Kzag het al aan de zaden zelf.

 

Die mens handelt niet serieus.

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Thanatos said:

Ik hoop dat de killing fields ontkiemen.

 

Had laatste keer ook ervaring met selene dat die niet ontkiemde en de freebees wel.... van die selene ontkiemde niks...

 

Oud bucht zaad?? De frebees ontkiemden elke keer...

Kan er niet meer mee lache 

 

Als ik slecht zaad wil ga ik wel naar.west. vlaamse bietenboeren...

 

Dit is nu twee keer sannie op rij en kei slecht ontkiemd, ook al hou ik van zen zade 

 

Vroeger zoveel bij besteld... hij laat het hangen. Kzag het al aan de zaden zelf.

 

Die mens handelt niet serieus.

Heb het ook vaak gehad en een maat van me ook. En niet alleen met zaad van Sannie, maar ook bij andere breeders. Feit is dat zaad gewoon erg onbetrouwbaar is en je het daarom beter in bulk kunt zaaien. Ga er maar van uit dat de helft niet ontkiemt, maar dat zullen die zaadboeren je natuurlijk nooit vertellen met die prijzen.  En dan mag je hopen op mooie pheno's en dat je geen hermafrodieten krijgt. Zonde voor die mooie grond en dat licht eigenlijk.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb je ze ontkiemt? In een glas water zoals je aangeraden werd of op een andere manier?
Dat de freebees wel kiemen zegt 0,0 over de KF zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/19/2021 at 12:58 PM, lostchild said:

Hoe heb je ze ontkiemt? In een glas water zoals je aangeraden werd of op een andere manier?
Dat de freebees wel kiemen zegt 0,0 over de KF zaden.

Ik ontkiem altijd in stekpluggen, obder een 150 TL. 

JaJarenlang 90 procent kiempercentage gehad.

Juist met selene 0 en met kf nu 1 op 5...

Altijd sannie gekocht trouwens...

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat Sannie zich totaal niet meer bezighoudt met dit forum wekt de indruk dat het vermoedelijk oude zaadjes zijn die verzonden worden. Heb wel eens gelezen dat peroxide helpt bij verouderd zaad, maar dan nog is het hopen op die ene goeie feno waardoor je sowieso een ronde voor niks draait.

Bij @lostchild ontkiemt ieder zaadjes dat hij aanraakt. Sterker nog, hij hoeft er alleen maar naar te kijken dan komt er al een zaailing boven! Oud of jong zaad om het even. De manier waarop hij ontkiemt is bewezen superieur. Wacht, waar is mijn teiltje! :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Thanatos said:

ik apprecieer beiden jullie advies hoor.

Heb de ontkiemingsproblemen iets te vaak gehoord om de schuld nog bij de kweker te zoeken. Maar ben blij dat jij het wel kunt waarderen en het is uiteindelijk jouw topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toevallig met HeriFields bezig, ongeveer gelijk gestart met jou.
Veel vertraging ontkiemen in glas en daarna bij opkomen, volgens mij is de Herifields nog niet zo lang in de collectie.
Ik moest alle zaden helpen met het zaadhulsje wat ik ook niet gewend was.

De KF is een tijd niet beschikbaar geweest, de kans dat je een oude batch treft is niet groot volgens mij maar wat let je om het na te vragen bij Knutsel?
Het is niet dat ze geen gehoor geven als je ze benadert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt beiden.

Big blocks liggen te soaken in ph5.0.

Maar wat betreft voeding: hoe verreken je ph en ec van kraanwater, voeding en ph min nu weer?

 

Eerste keer hydro dus t wordt beetje een leerproces.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

De blokken soaken doe ik zelf nooit, want een natte toplaag veroorzaakt alg. Dit voorkom je door de bovenste paar cm droog te houden en via de onderkant de blokken nat te maken op het moment dat je de zaailingen of stekken plant.

Het verrekenen van de Ec met je kraanwater is niet nodig. Als je een goeie voedingslijn hebt zoals GHE Floranova dan is Ec 1.3 voldoende om de planten groen te houden.. Mits je ze uiteraard steeds tijdig bewatert. Er zijn ook kwekers die een punt bij hun kraanwater Ec optellen maar als ik dat doe kom ik wel uit op 1.7 of 1.8 wat veel te hoog is.

En de pH regel je gewoon zoals je ook doet op aarde. Tijdens de groei tussen de 5.0 en 5.5 en in de bloei tussen de 5.7 en 6.0.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAllright! 

Kstart dus met de ene killing field en twee madscientist x motherlode..

 

Alledrie stekken en.kijken of er iets leuk tss zit.

Ik sta wel versteld hoeveel water die blocks wel niet vasthouden!!

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, dilago said:

De blokken soaken doe ik zelf nooit, want een natte toplaag veroorzaakt alg. Dit voorkom je door de bovenste paar cm droog te houden en via de onderkant de blokken nat te maken op het moment dat je de zaailingen of stekken plant.

Het verrekenen van de Ec met je kraanwater is niet nodig. Als je een goeie voedingslijn hebt zoals GHE Floranova dan is Ec 1.3 voldoende om de planten groen te houden.. Mits je ze uiteraard steeds tijdig bewatert. Er zijn ook kwekers die een punt bij hun kraanwater Ec optellen maar als ik dat doe kom ik wel uit op 1.7 of 1.8 wat veel te hoog is.

En de pH regel je gewoon zoals je ook doet op aarde. Tijdens de groei tussen de 5.0 en 5.5 en in de bloei tussen de 5.7 en 6.0.

Dus in de praktijk...

 

Ik heb kraanwater ec0.7 en ph 7.2.

 

Ik voeg voeding bij tot 1.3 ec. 

 

Dan zuur ik af op ph zonder verder naar ec te kijken?

 

Klopt dat?

IMG_20211023_160505.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok kga hier ook soort logboek bijhouden

Eerste keer voeding gegeven.

Micro grow, bloom en micro.

Ph5.5 _ ec 1.2.

KF achteraan.

Ik ga ook gewoon eens een.zak actieve kool bestellen en mn filters zelf hervullen.

IMG_20211026_175002.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Thanatos said:

Ik ga ook gewoon eens een.zak actieve kool bestellen en mn filters zelf hervullen.

Daar heb je een trilplaat/schud machine voor nodig omdat anders de kool niet genoeg op elkaar gepakt in de filter zit en de geurtjes alsnog door de kool heen zullen gaan.

Die KF strekt behoorlijk, prik er een sate prikker naast om aan op te knopen en hang de lamp er dichter op.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/27/2021 at 10:11 AM, lostchild said:

Daar heb je een trilplaat/schud machine voor nodig omdat anders de kool niet genoeg op elkaar gepakt in de filter zit en de geurtjes alsnog door de kool heen zullen gaan.

Die KF strekt behoorlijk, prik er een sate prikker naast om aan op te knopen en hang de lamp er dichter 

Ik.ga het testen. Desnoods hang ik er mijn vriendin haar vibrator aan.

 

Kf strekt sowieso.

 

 

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan toch niet slechter gaan als een opgebruikte filter? 

Actieve kool kost maar 30 eur voor 5 kg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De werking van een koolstof filter berust op voldoende contact met de kool in het koolbed zodat de geur moleculen aan de koolstof binden en je niks ruikt.
Als je de kool te los in de filter doet trek je een deel vd geur moleculen zonder genoeg contact door de koolstof heen en krijg je geur lekken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...