Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jefferson511

2x spydr 2i of 4x spydr 2x

Recommended Posts

titel luid mij vraag al 

welke setup levert meer resultaat

spydr 2i verbruikt 630w

spydr 2x 345w

 

Welke setup zouden jullie kiezen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, jefferson511 said:

titel luid mij vraag al 

welke setup levert meer resultaat

spydr 2i verbruikt 630w

spydr 2x 345w

 

Welke setup zouden jullie kiezen?

 

Hoi Jefferson511, 

om even aan te geven hoe onmogelijk het is om jouw vraag te beantwoorden, hier een analogie van jouw vraagstuk: 

'ik ga een trui kopen'
'een groene of twee blauwe'

'met welke trui versier ik de meeste vrouwtjes?'

Je begrijpt het al, niemand zal deze vraag zonder aanvullende informatie van een goed onderbouwd antwoord kunnen voorzien. Het is daarom goed als je wat meer vertelt over je daadwerkelijke setup, want de lamp is slechts 1 onderdeel daarvan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 345w is 108 × 119 × 11 cm

De 630W is 108 × 119 × 11 cm

In een 120 tent (wat aangeraden word voor de 630W) kan je een 630W armatuur prima kwijt en gaan 2 van die 345W armaturen nooit passen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee had inderdaad

Wat meer moeten vertellen

Twijfel over een tent van 120x240 met 2x de spydr 2i erin

Of een tent van 240x240 met 4x de spydr 2x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf sinds een paar maanden een 630 watter in mijn 1.20x1.20 hangen, die heb ik moeten dimmen naar 80% omdat het te veel was voor de planten. Bladeren werden helemaal bleek bovenin etc. De lamp zou beter zijn in een 1.50 x 1.50 op vol vermogen. 

Dus ik denk als je er daar 2 van wilt laten draaien, ben je beter af met een 1.50 x 3.00 

Er zijn soorten die in een 1.20 wel een wat hoger wattage kunnen hebben dan wat ik heb staan maar ik weet niet wat jij wilt kweken en hoe jouw soort reageert op het wattage dat je ze geeft. Dat zul je moeten ontdekken, als je voor de 1.20 formaten gaat.

En daarbij kan je in een 1.50 wat meer plant kwijt dus gaat die lamp ook meer opleveren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag moet je eigenlijk stellen aan de mensen die er echt verstand van hebben en wellicht zelf leds bouwen. Ga eens op onderzoek.

Ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden in de afgelopen 2 weken. Ik ben ook eens aan het informeren geweest over het juist te kiezen led.

Moet ik spyder, moet ik lumatek, moet ik geakbeast, moet ik.....................je ziet door de bomen het bos niet meer.

Dus maar weer bij Wieries aangeklopt, die heeft weer veel uitgelegd, onderbouwd. En mij op het spoor gezet van :

https://cre.science/en/

https://www.migrolight.com/

Tsjonge wat heb ik veel kennis opgedaan. Met name het 1e bedrijf heeft veel geduld en adviseert, zeer onderbouwd.

Wat ik van Wieries en betreffende man geleerd heb is ....weg met de Watts. Het gaat om umol en de juiste verdeling en natuurlijk de kwaliteit in efficiency .

Man, we weten nog niet half wat er bestaat......we kwijlen bij Lumatek,spyder etc. Maar er is meer, veel meer

Bedankt Wieries, de ogen zijn geopend.

Edited by al green
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje late reactie en het is een lastige vraag. Het hangt van je ''bottleneck'' af.
Als je niet boven een bepaalde hoeveelheid stroomafname wil zitten omdat je onder de radar wil blijven en ''onbeperkt'' ruimte hebt dan zou ik zeker voor 4 maal de spydr 2x.
Houd er wel rekening mee dat je een hoop werk extra krijgt omdat je meer oppervlakte hebt en je toppen wat meer fluffy zullen zijn omdat de lamper minder intens licht afgeven.
De reden dat ik hier voor zou kiezen is dat een dubbel wattage op een lamp niet gelijk staat aan een dubbele opbrengst.
Als er een 1200 watt spydr zou zijn dan is het echt niet zo dat je het dubbele oogst van een spydr 2i.
Een vriend van mij heeft toevallig twee maal de spydr 2x en hij haalt ongeveer een kilo bij een goede oogst in twee tentjes van 1,20x1,20.
Ik heb iets meer ruimte (1,50x3,00) en ik haal als alles goed loopt (wat helaas nog niet zo vaak gebeurt is lol) ongeveer 1800 gram per oogst.
Je ziet dus dat er een afname is in opbrengst, terwijl het oppervlakte groter wordt als je het vergelijkt met het aantal watt dat erboven hangt.
Als stroomafname geen probleem is en je meer met een ruimtelimiet werkt zou ik absoluut voor de 2 (of meer) maal de spydr 2i gaan.
Compactere toppen en minder werk qua knippen.
Maar aan je vraagstelling te zien gok ik zomaar dat jij netjes vanaf de meter kweekt en dat stroomafname je probleem is (het probleem van velen hier). 

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...