Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo kenners

Ik kweek al jaren een of twee buitenplanten, altijd probleemloos. Echter niet de Tangerine Kush van dit jaar; die lijdt aan vergeling! Na info via internet heb ik bloedmeel toegevoegd voor extra stikstof, met weinig of geen resultaat. Hebben jullie tips om deze plant nog mooi diepgroen te krijgen? (De lelies staan los van de wietplant, die heeft een eigen bak in het midden)

Merci

wiet 2021.jpg

Edited by tontuinman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is de pot waar die flinke plant in staat?
Heb je geanticipeerd op een zeer goed groeiseizoen met het klimaat vd laatste tijd door je aarde flink op te waarderen/ voeding bij te geven?

Is er een potparka zodat de plant met de vele regen die valt niet teveel water krijgt en er ook niet zo makkelijk voedingstoffen uit de aarde kunnen spoelen zoals stikstof?

Aanvullen kan met voeding uit de fles, cannabisvoeding sluit het beste aan maar mag ook een andere complete voeding zijn.

Of je kunt buffertabletten gaan verkruimelen en die over de toplaag verdelen en dat watert zichzelf dan, door de regen of door je water geven in op een rustige manier.
Als je meerdere tabs moet verkruimelen: doe ze in een oude sok en ram er met een hamer op.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Lostchild

Dankjewel voor de uitgebreide reactie.

De diameter is ca 30 en de hoogte 25, ik schat dat er (nog) 17 liter potgrond in zit. De rest heeft de plant opgegeten....

Ik gebruik altijd gewone potgrond die ik bijmeng met koemestkorrels. Misschien iets te royaal deze keer, want in het begin had de plant last van bruine randjes aan de bladeren.

Nee, geen potparka, daar had ik tot nu toe nog nooit van gehoord. Wel gaten onderin, natuurlijk. Ik ben eerder beducht voor verdroging, dan voor teveel vocht omdat ik uit ervaring weet dat de regen vaak via de bladeren naar buiten de pot afloopt.

Kan ik inplaats van opgeloste buffertabs, niet gewone bio-voeding geven? (4% N, 6% K20)

Groetjes

Ton

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buffertabs kan je niet goed oplossen.

Als je in begin flink bemest hebt (met de koemest) is de plant daaraan gewend geraakt en als dat op raakt gaat ze rap vergelen in rap tempo.
De meeste kwekers die op enig moment een verbrand bladpuntje of randen zien en daarna de voeding terugschroeven staan er vaak niet bij stil dat dit neveneffect ook plaats vind (dat de plant een bepaalde EC gewend is geraakt) en kijken dan raar op als de plant 'ineens' van overvoedt naar ondervoedt zou gaan.

 Je kunt prima biovoeding geven als dit aansluit bij wat je plant nodig heeft.
Of dat ook zo is met de voeding waar jij het over hebt durf ik niet te zeggen.
Check wel altijd of het geschikt is voor menselijke consumptie: niet de mest zelf natuurlijk maar wat je met de mest opkweekt en consumeert.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt weer voor je reactie. Ik geloof dat mijn plant enigszins opknapt (foto van vandaag)

wietplant 2021 - 19 aug.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...