Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
relaxx

Eerste Binnekweek 12/12 Only Op Tl Onder De Grond

Recommended Posts

foto update 13/juni/2005 (DAG 42):

 

p61300672ck.th.jpg

p61300739sc.th.jpg

 

ik heb ook nog foto's gemaakt van de stam.. bij iedere aftakking zijn 2 kleine haartjes te zien.. lijkt er al op dat die grote een vrouwtje is ;), alleen deze pics zijn te onscherp om te posten.. ik zal strax nog eens proberen wat betere te maken..

 

het kleine plantje is aan een flinke inhaalrace begonnen :D hij duwt gewoon zomaar een dik blad van de grote weg om zelf meer licht te krijgen :rofl

 

de grote is 2 keer getopt.. dat is nu ook wel te zien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update DAG 58,

 

Ze zijn een dag of 3 geleden eindelijk aan de bloei begonnen!

Vandaag heb ik de rechter (kleinste) van de 2 gekilled omdat het een mannetje was. :D

De grootste van de 2 is duidelijk een vrouwtje en maakt het erg goed :D

 

Nu toss ik em eerst een paar dagen naar rock werchter! (w00t)

maandag/dinsdag nieuwe foto's ;)

 

laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg Triggs heb gij geen last van binnensijpeled water als t zo ff temenes giet?? lijkt me toch beetje belangrijk :D

Ziet er verder goed uit :D

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
zeg Triggs heb gij geen last van binnensijpeled water als t zo ff temenes giet?? lijkt me toch beetje belangrijk  :D

Ziet er verder goed uit  :D

 

grtz

ghehe, nee er kan geen water in lopen, omdat er nog een soort van houthok boven staat :P

 

DAG 64

 

Hier is de foto update, zoals je kunt zien staat ze nu mooi in de bloei!, hopelijk wil ze ook een beetje fatsoenlijk afbloeien onder de tl's.. spannend! ;)

 

p10100295kx.th.jpg

p10100278cj.th.jpg

p10100246sb.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat prima zo.. maar ik zou zweren dat er een hps bovenhangt,

sommige foto's zijn zo geel man :D

heb je chemical brothers bezig gezien op werchter btw??

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaat prima zo.. maar ik zou zweren dat er een hps bovenhangt,

sommige foto's zijn zo geel man :D

heb je chemical brothers bezig gezien op werchter btw??

Die gele kleur komt door die lampen die je ook eentje vertikaal ziet hangen.. bij die lampen lijken ze het ook iets of wat beter te doen.

 

Verders heb ik de Chemicalbrothers niet gezien nee.. ik wilde er wel voor gaan, maar het begon wat te regenen voordat ze begonnen, dus ging ik ff terug naar m'n tent om een regenpakkie te scoren.. eenmaal bij de tent begon het te gieten als een onbezonnene, toen maar een shultenbrau opengetrokken en een dikke blow gedraait en mooi zitten luisteren :D ('k heb ze toch al 4 keer gezien)

 

Weer ff ontopic:

 

Ik heb de grond van mijn plant zelf samengesteld uit compost en wat brandnetel-extract, maar nu ze aan de bloei beginnen begin ik me toch af te vragen in hoeverre het nodig zou zijn om em bij te voeden met fosfor (?), als ik daar voor ga zal ik dan echt dik meer opbrengst krijgen? Ze zien er nu btw mooi gezond uit.. niet echt een teken van ondervoeding ofsow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zojuist begonnen met de eerste keer beendermeel bij te voeden, deze heb ik opgelost in water (heeft een dag gestaan), 1/4 van de aanbevolen hoeveelheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de grond van mijn plant zelf samengesteld uit compost en wat brandnetel-extract, maar nu ze aan de bloei beginnen begin ik me toch af te vragen in hoeverre het nodig zou zijn om em bij te voeden met fosfor (?), als ik daar voor ga zal ik dan echt dik meer opbrengst krijgen? Ze zien er nu btw mooi gezond uit.. niet echt een teken van ondervoeding ofsow.

Je plant krijgt in de bloei alleen maar meer vraag naar fosfor en kalium dus fosfor bijvoeden is niet verkeerd (als je maar niet overvoed!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook maar net op hoeveel grond ze staan , op weinig grond moet je sneller bijvoeden logisch .

 

Een voedingstekort is trouwens lastig te herkennen . Vergelend blad kan namelijk andere oorzaken hebben( en is vaak ook zo naar mijn idee)

Share this post


Link to post
Share on other sites

p10100344wp.th.jpgp10100363au.th.jpg

 

2 closeups gemaakt gisteren van 2 topjes.. ik hoop dat het nog een geheel word :D

 

Dat paarse stengeltje is (denk ik) te danken aan het feit dat ik em een paar dagen geleden een keer wat te veel water gegeven heb :x

 

de onderste bladeren van de plant zijn wel een beetje aan het dood gaan :x, ik hoop dat dit niet erg is.. voor de rest doet ie het gewoon goed (naar mijn mening)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topjes beginnen nu echt snel voller te worden.. helaas heb ik deze keer geen kans gehad om foto's te maken, maar het lijkt er op dat de extra voeding (beendermeel) wel aanslaat. De topblaadjes staat nu ook allemaal strak omhoog gericht.

 

De plant opzich groeit niet echt meer, maar de topjes worden nog wel steeds een klein stukje langer (voornamelijk voller), wat mij een probleem oplevert, mijn lampen kunnen niet hoger hangen! aiai

Dat word flink klussen vanavond, ik ga de smoorspoelen buiten de kast brengen, zodat de lampen weer een cm of 10 hoger kunnen hangen.. ik denk dat dat voldoende is.. om nu de toppen verder naar beneden te binden lijkt me ook weer niet zo'n strak plan :x

 

Verders wil ik nog een 2e actieve luchtinlaat maken (aan de andere kant).

Tl's worden niet zo warm, maar deze pl-c tl's wel (!) je kan ze amper aanraken.

 

Volgende update nieuwe foto's :D

 

cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Netjes netjes... maar wanneer nieuwe update??

 

 

greeetzz Salu'

whaa.. ik ben echt NET thuis van Sziget festival (hongarije), uiteraard als een speer gaan checken of m'n plantjes het overleefd hebben..

 

Vlak voor ik vertrokken ben heb ik snel snel een bewaterings systeempje geklust met een tijdklok en een mini-dompelpompje (aquarium) om er voor te zorgen dat de plant toch van tijd tot tijd (voor 12 dagen) wat water kreeg. Tot mijn grote opluchting heeft het ook nog gewerkt ook!

 

De toppen (zoals je kunt zien op de foto's) beginnen al aardig op volwaardig smoke-materiaal te lijken :P, 't zal nog wel een paar weekjes de tijd nodig hebben.. maar ik denk wel dat er iets of wat nuttigs van af komt..

 

img16248yj.th.jpg

img16259mj.th.jpg

 

Gotta go for now.. morgen wat meer tijd, ik zal dan wat betere foto's maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 101:

 

bij deze iets betere foto's.. helaas zijn er wederom 2 topjes tegen een lamp aangegroeit :/ maar de schade is te overzien.

 

bewaterings pompje in een emmer met heerlijk water

93nw.th.jpg

 

het blauwe slangetje (wat ik heb moeten verwijderen voor deze foto) loop in die pvc buis, deze gaat met een haakse bocht helemaal onderin de bak door (vol met gaatjes)

15mu.th.jpg

 

het zijn geen mega toppen.. maar ik vind het al heel wat :)

59xr.th.jpg

 

71ah.th.jpg

 

45gi.th.jpg

 

Komende week ga ik beginnen aan het bouwen van een nieuw kweekhok.. uiteraard een stuk hoger en netter.. ik kan al haast niet wachtten met het opnieuw beginnen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een macro van een topje.. hoe lang nog denken jullie?

 

img18788qd.th.jpg

img18834xp.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

niet te geloven dat je toch zulke toppen kunt krijgen onder TL licht :P

 

Die toppen zijn bijna klaar denk ik, nog wel een aantal dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor Triggs.

De bladeren zien er wel nog erg groen uit.

Heb gelezen in t begin dat je pokon hebt gegeven..is dit langwerkende "meststof"?..

topjes zien er goed uit..nog minimum een week ofzo?

kan sneller veranderen naar t einde toe, moet je elke dag goed bekijken.

Er is in een ander topic ergens een foto te vinden van GE waarop je ziet wanneer te oogsten. heb je ongeveer idee van de witte en de amber trichs, maar dat alleen is niet sluitend.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist de 2 buitenste Philips MASTER 13 watt PL-C 827 tl's vervangen door 2x CALEX 23watt E-27. Totaal nu 5 x CALEX 23watt E-27 (een vertikaal).

 

Die Philips tl's werden mij echt te heet en ik heb ze tijdens de kweek al eens moeten vervangen. Ook is de plant minder goed ontwikkeld onder die lampen en zit ik nu niet meer met die smoorspoelen (die calex lampen hebben een ingebouwde vsa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu weer een week later paar pix:

 

bovenaanzicht plant:

28wx.th.jpg

 

de 2 grootste toppen, die het duidelijk beter gedaan hebben als die onder de philips plc's:

38ws.th.jpg

 

top van dichtbij:

10ny.th.jpg

 

macro foto:

zoom2kv.th.jpg

 

ze moeten nog eventjes staan.. sommige blaadjes beginnen wel al een beetje geel te worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...