Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w33dy

Eerste Maal Binnenkweek

Recommended Posts

SC, het hangt liever :bier

Heb de kleinste topjes sinds vandaag in een tupperware doosje, de "dikkere" topjes hangen nog te drogen met tak en al en moet nog wel paar daagjes.

binnen enkele dagen het eerste piefje draaien..... :) :rofl :P

DSC00976.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwekeling, ik heb geen flauw idee om eerlijk te zijn. Geen weegschaal.

denk ergens tussen de 10 en 20 gr, wel een aantal zakjes van 25 fleuro iig :P

is best wel een plakwietje.Het moet nog enkele dagen drogen.

 

DSC00980.jpg

 

Ben blij dat ik deze hoeveelheid toch al niet meer moet kopen bij de dealer of iin een coffeeshop over de grens, met alle erbij gebonden "risico's"...

tob

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00987.jpg

Het is ondertussen al getest uiteraard , en het smaakt goed.

Een kennis heeft ff geleden ook van deze zaadjes n vrouwtje opgekweekt, en toen smaakte hij zachter en meer zoet. Nu iets minder die zoete smaak, maar wel meer effect. Dit is dus t feit dat je met zaad bezig bent (kan wel een beetje variëren) en niet met stekken. Denk ik toch.

k vind t best wel een zwaar wietje.. :) :P

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

het zit hem ook in het knippen van de topjes,ik zie nog verschillende te lange blaadjes tussen jouw topjes,dat geeft zowieso een scherpere smaak,indien je deze nog wegknipt zal hij zoeter worden van smaak,te oogstrijpe wiet is ook te scherp,een tijdje in het donker bewaren geeft rijpheid van smaak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook maar eens wiet dat een half jaar of langer in het donker heeft gelegen !

 

Niet voor niets smaakt verse hash nergens naar .

 

Er voltrekken zich tijdens het rijpen een aantal processen net als bij het rijpen van fruit .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rataplan, idd. De volgende keer knip ik dan ook ineens al het kleine grut als het nat is. het is mssn beter in theorie om dit er ook aan te laten tijdens het drogen(voor nog aanwezige suikers hierin) hoewel het mogelijk budrot in de hand kan helpen, maar dat is dus zeker niet altijd -mits je slecht groogd.

maar wat ik bedoel ,eens als het al iet of wat droger is dan is alles opgekruld van die kleine frutblaadjes en dan is t stress krijgen dat nog weg te knippen. dit was mijn bevinding althans.

k heb wel es opnieuw het meeste blad erafgedaan achteraf nog. nu is ie prima :rofl

en k moet toch rustig aan doen want het is echt een lekker smakend weedje

De smaak is echt lekker, heerlijk zoet en zachtrokend. k ga toch proberen een aantal grammetjes voor langere tijd te laten "rusten" :bier

Binne n jaartje ofzo dan es lekker van genieten :P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een haze kan je langer laten curen. bij een indica zou ik het niet doen. ik heb zo eens een indica een maand of 3 na aankoop bewaard en dit smaakte heel slecht en de kwaliteit was volgens mij ook minder. een pure sative, dat weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Rataplan, idd. De volgende keer knip ik dan ook ineens al het kleine grut als het nat is. het is mssn beter in theorie om dit er ook aan te laten tijdens het drogen(voor nog aanwezige suikers hierin) hoewel het mogelijk budrot in de hand kan helpen, maar dat is dus zeker niet altijd -mits je slecht groogd.

maar wat ik bedoel ,eens als het al iet of wat droger is dan is alles opgekruld van die kleine frutblaadjes en dan is t stress krijgen dat nog weg te knippen. dit was mijn bevinding althans.

k heb wel es opnieuw het meeste blad erafgedaan achteraf nog. nu is ie prima :bier

en k moet toch rustig aan doen want het is echt een lekker smakend weedje

De smaak is echt lekker, heerlijk zoet en zachtrokend. k ga toch proberen een aantal grammetjes voor langere tijd te laten "rusten" :P

Binne n jaartje ofzo dan es lekker van genieten :P :)

de allerbeste kwaliteit verkrijg je door eerst enkel de grote bladeren te verwijderen,dan hang je je plantje ondersteboven aan een lijntje in een DONKERE goed geventileerde ruimte(niet te warm)na een 14 tal dagen knip je voorzichtig de blaadjes rond de topjes weg door simpel de opgekrulde blaadjes naar beneden te plooien,zo kort mogenlijk!In gesloten donkere verpakking bewaren en rustig laten rijpen... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Waarom ondersteboven eigenlijk . Omdat de wiet dan compacter opdroogt ?

ja,gaat gelijkmatiger,hangt direct omhoog,en valt zo gemakkelijk te knippen,minder last van stof die de kleverige toppen vangen,het drogingsproces verloopt gelijkmatig doordat de droging van buiten naar binnen toe toeneemt,planten op die manier gedroogd knippen ondersteboven ook makkelijker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...