Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w33dy

Eerste Maal Binnenkweek

Recommended Posts

Door de 12-12 procedure vanaf start heeft het wat langer geduurd dat de bloei er echt goed in kwam.

Ze heeft ook nog een weekje of iets meer groei gehad na het overpotten.

Je hebt ze dus terug de groei in getrokken ?

 

Ze zijn nogal erg klein , misschien te warm en CO2 tekort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triggs, ja tot het einde.

Atmosphere, het is maar één plantje wat je ziet, de ander 3 waren mannen. ben dus gestart met 5 zaadjz, 4 Juliettes en één PPP. deze laatste is dus ook n vrouwtje geworden en staat nu mooi buiten bij een pleegouder. omdat t maar ééntje was heb k dus etrug ff 18/6 gehanteerd voor t wa te vullen, en haar neergebonden.

 

maar zoals je zegt hitte is echt wel catastrofaal. nu is t ff minder warm geweest laatste dagen en vandaag was t weer ineens heet hoor..

t zal toch zonder afzuiging moeten afbloeien, heb nog wel wat werk voor t tegoei te laten draaien. en dan niet meer met die tl's ook de volgende. Het is zo duidelijk als één en één twee is dat het hieraan ligt ,geen luchtverversing, warmte kan niet weg..

trouwens t gaat te traag vind ik ,ondanks de gemaakte fouten. alleen voor de groei is het interessant imo. maar k ben mssn nie zo geduldig.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00721.jpg

DSC00718.jpg

DSC00719.jpg

kleine update

3 mei ben ik begonnen met t kiemen, dit dus op 12/12 regime.

En de eerste bloemvorming begon zo rond de 25ste juni. dus zit ik nu ongeveer op een 4 weken bloei, klopt??

 

Ik heb hier nog Shooting powder (H&GvdZwaan) liggen, zo'n testzakje.

kan dit nu ook al gegeven worden (0-39-25) op halve kracht bvb of is dit nog iets te vroeg? op verpakking staat vanaf week 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wietkoning, dank. t kan alleen maar beteren..

het gaat , maar zeker nie super :D ...... alles wat er af komt is meegenomen en de volgende keer beter.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tried

Heel leuk verslag met geinige topjes voor 4 weken bloei onder tl.

Keep up the good work :D

 

greetz sannie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00811.jpg

DSC00798.jpg

DSC00803.jpg

Hey Sannie, fijn dat je t leuk vind. topjes beginnen nu wel wat op te zwellen maar errrugg op hun gemak. k geef nu ook pak minder water/voeding daar t al flink afgekoeld is sinds een week..k wil nog 1 keer beetje voeding geven, één keer beetje water en dan laten uitdrogen. vandaag heeft ze nog stimulator gehad.

de eerste bloeiverschijnselen waren rond de 14de juni, dus zit ik nu op 43 dagen (6weken), maar de exacte tijdstip van omschakeling lamp weet k niet meer :unsure: (had haar nog ff laten groeien omdat ze zo klein was).

had ik beter niet gedaan nu is t eigenlijk ook geen echt experimentje meer.. spijtig. Maar dat kwam dan weer omdat k met te weinig exemplaren was gestart en maar 2 vrouwtjes had op 5 gestartte zaailingen...

In ieder geval ben ik wel overtuigd van de 12/12 methode en doe ik er zeker mee verder. Atmosphere levert hier het beste bewijs van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat wordt eigenlijk bedoeld met die 12/12 methode?

Is dat dan je zaad direct op 12 uur licht zetten zonder een groeiperiode van 18 uren licht

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat wordt eigenlijk bedoeld met die 12/12 methode?

Is dat dan je zaad direct op 12 uur licht zetten zonder een groeiperiode van 18 uren licht

jup :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

coolradijsje, klik. raar dat je dit topic nog niet eerder hebt gelezen/gezien.

Als je één pagina terug gaat in dit topic zie je een foto van de verlichting langs boven. je ziet de kabels lopen en kunt dus zien dat er 2 doosjes zijn waar de kabels van de tl's inkomen (in serie zeg ik dat goed), en uit één doos loopt de kabel voor de stekker. gewoon gemonteerd op een plaat mdf.

 

Als je voor tl's wil gaan raad ik je zeer sterk aan om de vsa's uit de armaturen te halen (tenzij je alles los koopt) en deze uit je hok probeert te houden, voor de warmte. Geloof me... en afzuigen ja, is echt onontbeerlijk. k ga M volgende week woensdag ofzo omleggen, de geur is nog amper te harden. als t raam openstaat is t wel ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ziet er werkelijk veelbelovend uit,het zijn mooie zaadplantjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00883.jpg

DSC00875.jpg

DSC00891.jpg

 

Rataplan, tx voor de lovende woorden :D

 

2 dagen geleden heeft ze laatste keer water gehad,

en volgende zaterdag ofzo denk k haar strot oversnijden... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

zou dat absoluut nog niet gaan doen,dat is zeker te vroeg gaan oogsten!!!Bouw de watergift langzaam af,zolang de toppen nog aankomen,en de plant niet in heel snel tempo vergeeld,blijven wachten,het zal alleen de opbrengst maar ten goede komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zal de plant niet zo snel te droog staan ,ze staat immers in een grote bak en onder tl licht .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

ziet er mooi uit hoor, heeft wel wat weg van een bonzai boompje, maar dan een hemels boompje

 

keep up growing :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou dat absoluut nog niet gaan doen,dat is zeker te vroeg gaan oogsten!!!Bouw de watergift langzaam af,zolang de toppen nog aankomen,en de plant niet in heel snel tempo vergeeld,blijven wachten,het zal alleen de opbrengst maar ten goede komen

Hey Rataplan, vergeet niet dat ik geen actieve luchtverversing (CO2 tekort) heb en temperatuursproblemen heb gehad. En t is een pak koeler de laatste tijd, dus veel minder verdamping. En ook met slechts 144watt aan tl's gaat t wel trager dan onder een hpsie (het waterverbruik). de tl's hangen er wel dicht op. Ik let er goed op hoe ze zich nu nog verder ontwikkeld, de topjes worde wel elke dag precies ietsie dikker.

 

Nu zal de plant niet zo snel te droog staan ,ze staat immers in een grote bak en onder tl licht .

ja, en ik geef water langs onder. ik voel ook aan t gewicht dat wateren echt niet meer nodig is, de pot is nog erg zwaar.

 

heeft wel wat weg van een bonzai boompje

ja k zou geen idee hebben hoe ze zou gegaan zijn als k ze nie getopt en gebonden had. wel schattig ja mooie Cannabonsaï. En ik weet dat dit eindprodukt hemels smaakt.... :D :D oh yeeaaaaa.....

 

grtz Tob

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

hallo,door het feit dat je zelf zegt dat de topjes elke dag nog wat bijkomen,bewijst dat deze nog niet klaar is om te oogsten!Daarom bedoelde ik dat je je watergift op het einde moet afbouwen,als je plant op het einde is ga je dat duidelijk beginnen te merken,dacht bij mijn vorige binnenkweek ook dat ze klaar waren,maar weet nu wel beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, begrepen Rataplan. tot zaterdag krijgt ze niks meer, dan zien we wel weer verder.

met dat langs onder wateren slurpt ze best wel wat op per beurtje.

k steek mn hele vinger in de grond en t voelt droog aan, maar net ietsje dieper voel je dat t vochtig is.

en k ben ongeduldig eh, wil ze :D !!

Tob

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

tuurlijk,maar moet nog drogen ook he?Denk dat je ten vroegste binnen een Maandje kan gaan :D

Met een droogperiode van een +-20 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00932.jpg

DSC00930.jpg

 

het is 6 dagen geleden dat ze laatste water heeft gehad. pot voelt nog steeds beetje zwaar .. ik water daarom niet meer

 

denk nog wachten tot volgende week ergens en dan knip..

eerste bloeiverschijnselen waren rond de 10de juni zo, dus dinsdag of woensdag dan maar?

of nog wachten....

ook zijn al een redelijk deel van de haartjes aan t verkleuren, maar dat alleen zegt dus niks..

 

grtz tob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt me op dat de nieuwste bladeren groener zijn trouwens. Je zal zien dat ze het verdomt goed doen in je droger wordende grond . Cannabis heeft hoge droogte tolerantie , hoger dan vele andere gewassen .

 

Probeer geduldig te zijn , ook al zie je de topjes niet meer dikker worden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een PPP toch ? Die heb ik ook gahad deze zomer , ze kunnen aardig lang doorbloeien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

buitenPPP.jpg

dit is de PPP, foto is weekje oud ofzo denk k. staat er maar schriel bij vind k, aarde wat we gebruikt hebben was ook niet dat, gewone bemeste potgrond en nog een klein beetje plagron growmix, de pot kon zelfs niet helemaal vol teweinig aarde , en geen extra perliet of coco's. verrevan ideaal maar goed...

 

het binnen plantje is een Juliette, kruisingkie tussen NYCD(M) en C99(fm), en dit hier is eerder naar de sativa kant denk ik persoonlijk.

Die amerikaan van wie ik ze heb gekregen had ze ook niet echt uitgesorteerd en gewoon zoveel per envelop in gedaan en yuu de post op. mag niet klagen echter, heb er nog 4 van over.

k hoop wel een oplossing te vinden daar ik graag dit zaad had gehouden

 

T o b

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00942.jpg

DSC00941.jpg

DSC00940.jpg

DSC00943.jpg

 

de vergeling is nu echt precies gestart!! het begin van het einde??

:D eindelijk.

ik heb nu ook de laatste n8en de kast maar opengelate en de kamer donker gemaakt, voor haar toch nog voldoende verluchting te kunnen aanbieden.. maar de geur pfieuwww tijd dat t bijna gedaan is ..

 

grtz tob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...