Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w33dy

Eerste Maal Binnenkweek

Recommended Posts

Hallo,

 

hier zijn enkele zaailingen, heb er in totaal 4.

staan morgen welgeteld 3 weken..

 

ik geef water met een pH van 6.5... ze zijn veel breder dan hoog dus das positief gem 6 cm hoog tot 11 a 12 cm breed ééntje iets groter...

heb er ook nog één PPP onderstaan ma die doet een beetje moeillijk...hoop vanaf morgen snel te zien welke eruit motten :rofl

 

grtz

 

64117b3f.jpg

 

 

273a4a38.jpg

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowaap er hangen 5 18watters boven, zo n 5 à 6 cm uiteen..

eerstdaags worden er 3 bijgeplaatst dat ik ze tot zo'n 1.5 a 2 cm langseen kan zetten.... kleur 33 cool en kleur 827.

van deze laatste (of iets gelijksaardigs) moet ik er nog bijkopen eigenlijk .. ik hou ze zo dich mogelijk op de plantjes mssn 2 a 3 cm...

staat ook zwenkfan op als het licht aan is, k moet kastie even aanpassen dat ik er ventilator in kwijt geraak en aanstaat ook als licht uit is, word aan gewerkt ..

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel uur licht krijgen ze per dag?

 

Zien er goed kort uit ,en mooi echt het resultaat van veel blauw licht . Ik ben zelf ook 28 zaden gestart onder TL en ik zie de verschillen met een start onder natrium . Je hebt wel weinig planten ,dan is de kans aanwezig dat je weinig of geen vrouwtjes erbij hebt zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tx Atmosphere,

 

ze hebben van start af 12/12 licht gekregen. sinds een dag of 3 heb ik een aantal tl's vervangen door warme..

Heb er dus 5 in totaal, die PPP heb ik er iets later bijgezet mssn niet echt slim geweest, maar die kan mssn nog naar buiten als t een vrouwtje blijkt.

Vandaag zijn ze welgeteld 3 weken oud. ik hoop toch uiteindelijk 2 vrouwtjes te kunnen uithalen, daar ik ze in een bak wou zetten, samen ongeveer een 25 ltr grond...

 

denk dat ik ze nog een tijdje laat voorgroeien (terug 18/6 in) als blijkt dat er females tussenzitten, anders wordt t wel erg leeg...dit kan toch eh?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze laat bloeien moet je er alleen maar 830 of 827's boven gaan doen...je kan je planten uit de bloei nog wel de groei in gooie ja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00493.jpg

DSC00496.jpg

 

Joost , maar als ik terug voorgroei straks neem ik de cool whites toch..? en dan als t bloeitijd is alles verwisselen ,terug 827.

Nu is het echt wel duidelijk dat er maar één enkele is , linksvoor, die beduidend kleiner blijft....... ;)

k hoop echt dat ik er 2 vrouwtjes uithaal toch , of meer :rofl .

Als het maar ééntje is dan is het wel duidelijk, er dus meer gebruiken bij start.

Ik ben nog niet helemaal zeker , de bloeiverschijnselen zijn nog erg onduidelijk vind ik, hoewel k bij één al een "haartje" meen te zien.. nog maar enkele dagen w8en zeker...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00498.jpg

DSC00500.jpg

dit lijken me 2 manne, één is wel duidelijk denk k...

 

DSC00511.jpg

hiero de 2 vrouwtjes van bovenaf...

 

DSC00512.jpg

DSC00513.jpg

en de mannen van bovenaf ..

 

Kan ik de vente voor t raam verder opgroeien voor zaad?

 

en kan dit in dezelfde kleine pot (3 ltr )?? is half zaaigrond en half growmix.

eerstdaags verpotten!!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede foto's als voorbeeld voor het kweken op alleen 12/12 !! Je zie tduidelijk wat de mannen zijn ook vanbovenaf gezien. De mannen hebben een soort bloemknop helemaal bovenin ,dat hebben de vrouwen duidelijk (nog) niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tx!!

idd atmoz, die bloemknoppen vielen wel erg op.

Ik heb de andere man er nu ook onderuit gehaald en voor raam geplaatst. één van hun ga ik mollen denk k of mssn weggeven

 

Morgen verpotten naar bak, dus met zn tweetjes in een +- 25 ltr grond. Lichtregime verwisselen op 18/6, en terug wat laten "volgroeien"... :rofl

Ik heb enkel pH- bloei .. moet ik er nu andere gaan bijhalen dan? en zoja is dit echt nodig?

 

 

mvg

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes hoor...ja met 18/6 je coolwhite's succes met je kweek ben benieuwd hoever je uiteindelijk komt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampvroeger.jpg

nieuw.jpg

 

zo, k heb er enkele bijgeplaatst.

 

Is het niet mogelijk om zilverpapier op de armaturen te leggen , deze te bevestigen en DAN vervolgens de tl's er in te draaien, dan heb je reflectie over de hele lengte??

kan dit, is dit veilig en/of iemand ervaring...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt een reflecterende folie op één helft van de buizen plakken ,zo reflecteer je gelijk het licht dat niet richting je planten gaat . Zo heb ik het zelf gedaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

atmosphere die folie heb ik nie, er hangt nu dus van die alufolie tegen foto volgt. dit reflecteert ook enorm goed

 

DSC00523.jpg

DSC00520.jpg

 

 

Maar als de stekker in de tijdsklok gestoken wordt en die is uitgeschakeld, dus de lampen branden niet, dan hoor ik een licht bromgeluid en sommige lampen flikkeren heel lichtjes.

Heb al geprobeert de fase met de nul te wisselen, maar da haalt niks uit...

denk da ik een schakelkast met relais zal moeten maken? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bromgeluid is heel normaal, dit komt omdat de smoorspoelen (VSA) gaan resoneren (trillen in hun eigen frequentie). Dit kun je verhelpen door ze in rubber op te hangen of door ze op een plak sileconen kit te leggen en dan licht vast te schroeven of iets dergelijks..

 

Het knipperen van de lamp is ook vrij normaal.. dit zie je vaker bij tl's, laat ze maar eens een tijd aan staan dan gaat dat ook wel over denk ik.

 

ziet er netjes uit btw! goed werk!

 

ps. als je er niet zeker van bent dat je aluminium folie veilig is, dan moet je die gewoon in verbinding brengen met aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat bromgeluid is heel normaal, dit komt omdat de smoorspoelen (VSA) gaan resoneren (trillen in hun eigen frequentie). Dit kun je verhelpen door ze in rubber op te hangen of door ze op een plak sileconen kit te leggen en dan licht vast te schroeven of iets dergelijks..

Tx Triggs, jij hebt trouwens een hele leuke en originele kweek, succes !!

 

Ok maar probleem ik zit met 8 aparte armaturen, dus niet de elektronica bovenop de plank gemonteeerd maar onder de plank gewoon in de armatuurtje zelf.....alle 8 hard vastgeschroefd op een bord mdf dat stevig ophangt....

op die manier leek me verander je het zaakje niet al te veel, dat is mijn ged8 erover, ben daarenboven een noob met elektriciteit...ken per chance iemand die me wel helpt en er wel wat van kent....

geluid (brommen) is er alleen wanneer de tl's insteken op een tijdklok, tijdens de opstart of net ervoor...

minder als ze gewoon in de stekker steekt, ja t normale "gezoem"....nu vraag ik me af als een week geleden met 5 stuks ik dit probleem ook had heb er nooit op gelet eigenlijk...

foto van tijdklokken

DSC00526.jpg

de linkse is een analoge zo met pinnetjes en de rechtse een digitale...

 

oh ja het ALUMINIUMFOLIE heb ik net VERWIJDERD... het rook lichtjes toen ik binnekwam ongeveer uurtje weggeweest , er kon geen lucht natuurlijk bij die VSA zooi, alles was afgeplekt... was er niet gerust over iig.

De wijze van Atmosphere lijkt me het meest efficient en veilig.

 

Mn nieuwe lampen van het Gamma merk DAKS worden trouwens behoorlijk heet en ruiken een beetje, bijna verbrand is mssn veel gezegd .. ;) is dit mssn normaal bij eerste gebruik??....

dat ijzeren kapje er mssn best niet opzetten ofwel??

 

 

 

wie weet raad, heb geen zin om morgevroeg op te moete staan.....

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ventileer die buizen continu. Vooral op de uiteinden van de buizen wordt het nogal heet, zet je planten daarom zo veel mogelijk onder het midden van de buizen, daar geven ze ook nog het meeste licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan mooi centraal onder de lampen. Die Daksen worden gewoon veel warmer ivm de andere lijkt het zo. Denk er aan van mssn pc fannetjes langs de uiteinden te hangen. Maar mn zwenkvent komt toch in de kast . wel eerst geluiddempende mat erin. dan folietje ertegen en tegoei vast maken met latjes. en mssn ook een andere kopen, hoeft niet echt groot te zijn voor klein kastje..Heb er ééntje getopt, andere laat ik zo wil t verschil es zien.

wat is een goed en betaalbaar merk van ventilator btw?...

DSC00534.jpg

 

betreft de stroom...

DSC00540.jpg

Toen ik de digitale instak( zie eerder) kreeg ik geen licht, ze haperden weer en geen enkele aan.

ik stak de analoge in (foto) en t licht ging zo aan....

wtf is dat?? iemand help me word er gek van....zou t dan goed moete gaan met deze timer?? ;) Straks kijken als t donker is. moesten ze niet tegoei afslaan, is dit gevaarlijk dan als die zo half aan zijn ......

graag uw commentaar

DSC00528.jpg

DSC00538.jpg

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update..

 

er rest slechts één vrouwtje ;)

nu ja da is mn eigen fout, ben namelijk met te weinig zaad gestart.

volgende keer start ik met 8 zaden of mssn 10 om zeker te zijn.

DSC00558.jpg

enkele dagen geleden

DSC00565.jpg

vandaag. ze is ongeveer 17 cm hoog en één keer getopt.

t blijft zaad, en kan dus mssn wel gaan doorschieten. Echte grote groeiers zijn t niet (c99-NYCD)

 

Zou ik nog verder laten voorgroeien of op 12/12??

 

DSC00559.jpg

het bloei "Licht" :rofl

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00586.jpg

DSC00588.jpg

 

DSC00589.jpg

update:

zo staat ze er bij nu..

 

beetje gele plekken op de oudere bladeren, maar niks meer te zien op de nieuwe....dit moet de temperatuur zijn die n beetje hoog wordt..

geen afzuiger, als ik de kast opendoe als licht al ff aan is is t pokkewarm,

35° of meer, echt nie goed dus...

 

heb haar net canzym gevoeierd, dat zal ze wel lekker vinden ;)

 

1x per week is voldoende zeker?

 

Heb gans de dag gezocht achter guano kalong...

ben in 3 shops geweest, in de intratuin, naar de aveve (de nederlandse), aveve (belgies) en in de brico...leuke winkel wel intratuin btw

tering man moeillijk te vinden spul!!!!!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC00619.jpg

 

DSC00617.jpg

 

DSC00615.jpg

 

DSC00614.jpg

 

Zo, de bloei zit er in voor zover dat mogelijk is in deze setup. Temperatuur is nog steeds een probleem, zie je ook wel lijkt me, sprieterige takken. Wel denk ik dat de groei er volledig uit is nu.

 

Door de 12-12 procedure vanaf start heeft het wat langer geduurd dat de bloei er echt goed in kwam.

Ze heeft ook nog een weekje of iets meer groei gehad na het overpotten.

 

Te lang heb ik echter getalmd na de eerste bloeiverschijnselen vastgesteld te hebben, met het overpotten van de zaailingen.

Dit moet best zo snel mogelijk gebeuren anders ga je ze stressen.

 

Daarom START ook met genoeg zaad-exemplaren, dat je zeker niet moet twijfelen over ééntje ofzo. Ze moeten op ongeveer t zelfde tijdstip de eerste verschijnselen tonen, dan onmiddelijk de mannen verwijderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er idd goed uit! .. :D ga je ook afbloeien onder de tl ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...