Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Dilago goes led phototopic.

Recommended Posts

zo ziek en o zo zielig,,,,,
 

 Ik denk dan,

Wat een werk je moet verzetten om planten weg te zetten, te verzorgen én te verwerken!???

Maar een foto ? 
 

:whistling

 


 

 

Edited by P H donner
  • Like 2
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto maken zal vast wel kunnen maar dit frequent doen boven op al het werk wat je al moet doen? Inspanning boven op inspanning is sws al anders dan een inspanning opzich. 

Plus hij moet misschien andere dingen laten om datgene te doen waar jullie om vragen, bepaal jij of dat het waard gaat zijn? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, HolyHerbs said:

Een foto maken zal vast wel kunnen maar dit frequent doen boven op al het werk wat je al moet doen? Inspanning boven op inspanning is sws al anders dan een inspanning opzich. 

Plus hij moet misschien andere dingen laten om datgene te doen waar jullie om vragen, bepaal jij of dat het waard gaat zijn? 

Als het teveel moeite is om een foto te posten dan is het ook teveel moeite om azijn te zeiken in (mijn) topic(s) en als dat beide wordt nagelaten... Helemaal prima! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou P H, ik had je eerlijk gezegd hoger ingeschat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, lostchild said:

Dat doet z'on beetje elke gezonde die denkt dat hij weet hoe het zou zijn.
Ik ben dat wel gewend en geef ook alleen nog maar antwoorden zoals ik in dit geval ook deed.

Het is maar goed dat je er aan gewend bent, weinig andere opties ook natuurlijk, als je er steeds weer tegenaan loopt.

Maar wat ik opmerkelijk vindt is dat er in dit geval iemand een oordeel klaar heeft zonder dat hij ook maar het geringste vermoeden heeft van wat er speelt bij jou.

Kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat deze figuren dankbaar gebruik maken van de mogelijkheid je te pakken op iets enorm persoonlijks als je fysieke gesteldheid, zelfs zonder te weten waar ze het over hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, P H donner said:

zo ziek en o zo zielig,,,,,
 

 Ik denk dan,

Wat een werk je moet verzetten om planten weg te zetten, te verzorgen én te verwerken!???

En kon je nog tikken?
Hoe was het met de camera vast weten te houden met die lamme klauw van je en kon je het knopje om de foto te nemen ook nog steeds indrukken?
Hoe zielig voelde jij je met die lamme klauw en maar goed dat de andere arm net wat beter was waardoor je niet helemaal aan de goden overgeleverd was of wel?

Voordat je van dit soort commentaar geeft wat elke chronisch zieke hoort die het waagt om aan te geven wat zijn beperkingen betekenen zou het helpen als je zelf een klein beetje echt zelf zou voelen wat het is als een deel van je lichaam niet goed werkt en je er toch dingen mee wil doen.

Wat een werk? Wat bedoel je daar precies mee? Zie jij je hobby ook als werk dan?
Het is ook niet dat het allemaal niet planbaar is of wel?

15 hours ago, HolyHerbs said:

Een foto maken zal vast wel kunnen maar dit frequent doen boven op al het werk wat je al moet doen? Inspanning boven op inspanning is sws al anders dan een inspanning opzich. 

Plus hij moet misschien andere dingen laten om datgene te doen waar jullie om vragen, bepaal jij of dat het waard gaat zijn? 

Jij snapt het, vele anderen niet en dat is meer een verlies voor hun dan ze denken.
Jammer genoeg wil 9vd 10x ook die ene foto niet.
Hoe goed je camera ook is, als jij steeds beweegt krijg je die top echt niet in het vierkantje wat aangeeft dat je in focus zit.

12 hours ago, Twiet said:

Kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat deze figuren dankbaar gebruik maken van de mogelijkheid je te pakken op iets enorm persoonlijks als je fysieke gesteldheid, zelfs zonder te weten waar ze het over hebben..

Ik ben daar niet zo gevoelig voor, ik vind het eigenlijk wel zielig als je tot dat nivo gaat verlagen en hoop maar dat jouw nooit iets overkomt waar je niet beter van word en wat je gaat beperken. Het zegt veel over degene die zoiets zegt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hoger ingeschat….. 

Het is toch overduidelijk dat de man al meer dan 10 jaar geen foto plaatsen? 
Je hebt toetsenbord krijgers en fantasten . Ik hoor soms bij dé eeste groep en ander zwijg ik! 
 

Mijn twee centen?

Ik zou iedereen de mond snoeren en met me laatste beetje energie direct een foto van me mooie planten posten.

lets go @lostchild 

 

 

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, P H donner said:

Het is toch overduidelijk dat de man al meer dan 10 jaar geen foto plaatsen?

2016 pik :P

Nood breekt wet was het in dat geval maar daar snap je denk ik toch niet veel van.

12 minutes ago, P H donner said:

Ik zou iedereen de mond snoeren en direct een foto van me mooie planten posten.

Als je nog door het leven moet met een veel te groot ego misschien wel, ik heb daar al jaren geen last meer van:lol::withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, P H donner said:

Mijn hoger ingeschat….. 

Inderdaad ja, jij leek me iemand die hier aanwezig is met de bedoeling anderen te helpen samen met de medeforummers.

1 hour ago, P H donner said:

iedereen

Je bedoelt jezelf en die andere roeptoeter die dolgraag wil laten zien wat hij in zijn zakje heeft weten te krijgen?

Want verder zie ik hier niemand om foto's roepen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/10/2022 at 3:22 PM, Twiet said:

Inderdaad ja, jij leek me iemand die hier aanwezig is met de bedoeling anderen te helpen samen met de medeforummers.

Je bedoelt jezelf en die andere roeptoeter die dolgraag wil laten zien wat hij in zijn zakje heeft weten te krijgen?

Want verder zie ik hier niemand om foto's roepen.

Ach, is compensatie gedrag, waarschijnlijk een klein piemeltje. 

Je ziet het ook wel bij kleine mannetjes met een idioot grote auto, gewoon compensatie gedrag 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat PH het wel goed bedoeld maar zich, zoals andere forum leden ook wel eens overkomt, een beetje teveel mee laat slepen in hoe je dingen volgens @Dilago zou moeten zien.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff of topic

 

Sommige hier lijken wel een stelletje wijven met dat gezeik tegen/over elkaar…

 

ps. Kan er wel om lachen hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het forum te koop staat sluit ik mijn topic met een paar foto's van een van mijn meest recente kweekjes. Dit zijn negen S.O.G's onder 800 watt Samsung strips.

De lamp er lekker dicht op om het gewas te drukken, zodat alles mooi op een hoogte blijft en het spul onderin ook voldoende licht krijgt.

IMG_8178.thumb.jpg.35700c81f14e34e8b8fb632cbbb1f825.jpg

IMG_8175.thumb.jpg.cdd3868b1f54d40a71b243dd9bbf96d7.jpg

IMG_8174.thumb.jpg.bc86139adcd850499f17afcde3176064.jpg

IMG_8179.thumb.jpg.ee05bae18df5bbda7af41ab409eb9853.jpg

Dank aan alle mensen die mij gevolgd en geholpen hebben, in het bijzonder @P H donner van wie ik het meeste geleerd heb over Ammie en kweken in zijn geheel.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, wieries said:

lekker warm :lol:

Vinden ze heerlijk, zolang er genoeg te drinken is! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames op steenwol hebben ook geen last van de hitte en groeien lekker door onder de cobs. Sinds inwateren heb ik ze nog maar een keer water gegeven, wat uitsluitend via onderlangs gebeurt. Lekker onderhoudsarm!

IMG_8015.thumb.jpg.e8679c98637a98939c413c8ae1afb22e.jpg

IMG_8180.thumb.jpg.50909b314ad04709d897fea4843e8225.jpg

IMG_8182.thumb.jpg.a74c3fb8c779b1c93f6c1ac67ce50166.jpg

Vanavond heb ik de wasmachine lekbak er uitgehaald en vervangen voor een grotere van 120 x 120. Daar wordt de rest van de kweek het water gewoon in gekiept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook vrolijke plantjes hier zo te zien :showoff:

Wel goed idee die tuitjes, simpel en effectief 

Kleintjes hebben t warm gehad is het niet?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, 420man010 said:

Ook vrolijke plantjes hier zo te zien :showoff:

Wel goed idee die tuitjes, simpel en effectief 

Kleintjes hebben t warm gehad is het niet?

Valt mee, zo ziet S.O.G. er in het begin wel vaker uit.  De soort wortelt lastig en heeft ook wat opstartproblemen. Maar in deze blokken gingen ze als de brandweer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

forum Te koop?
Heb ik wat gemist? 

Jammer Diaglo Was wel benieuwd hoe je de Uruzgan af bloeit onder je led …

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, P H donner said:

forum Te koop?
Heb ik wat gemist? 

Jammer Diaglo Was wel benieuwd hoe je de Uruzgan af bloeit onder je led …

 

 

Dat gaat hem niet worden want heb die kweek moeten afbreken. Ben de genetica ook kwijtgeraakt helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even terugkomend op die hydrokorrelkweek.

Heb alles geprobeerd, maar mij is het niet gelukt mijn stekken er op aan de praat te krijgen.

Ik had de hydrokorrels niet hoger dan 15 cm in de kratten zodat er hoog genoeg gevloed kon worden (want hoger is voor mij geen optie). Verscheidene malen per etmaal vloeden heb ik geprobeerd, elk uur een kwartier, elk uur een half uur, vier keer per dag een half uur, drie keer per dag een half uur. You name it. Wateren met het gietertje om de stekken te helpen, plastic over de stekken om de lv omhoog te krijgen maar ik kreeg ze niet op hun poten. En lukte het al gingen ze na een paar dagen alsnog dood.

Ben nog wel benieuwd hoe de mensen die op hydrokorrels kweken het klaarspelen in een eb en vloed setting want veel verslagen zijn er niet te vinden. De enige succesvolle verslagen die ik wel kon vinden werd veel hoger bij gevloed, maar dat is als gezegd voor mij geen optie vandaar de laagbouw. Misschien is dat ook wel het hele probleem geweest, wie zal het zeggen? Maar terug naar steenwol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wel is balen man. 

Als ik wat wilds mag gokken dan zeg ik veel te warm en te droog klimaat, in combi met niet hoog genoeg kunnen vloeden. De drain gaten in je oranje bakken heb je die ook onderop de bodem zitten? anders blijft er wellicht ook wel een laagje water van het vloeden in je oranje bakken staan wat stil staat, en ook te warm word wat snel iets van wortelrot in de hand kan werken. Hoe zagen je wortels er eigenlijk uit?

Maar hier doen we idd hoog(18cm) vloeden met hydrokorrels ze hebben bijna geen capillaire werking dus er zit ook niet veel anders op als je wil eb en vloeden. Dan zou je beter af zijn met een drip/sproei systeem als je niet zo hoog kunt. Of wat je al zegt steenwol pakken dat werkt prima op een lage vloed tafel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortels waren bruin en onderontwikkeld en nu ik de stekker er uit heb getrokken knappen de stekken weer op net als de vorige keer. Ik vloedde toch ook 15 cm hoog maar dat was met een vol watervat. En er zitten wel gaten in de kratten onderin en op de zijkanten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veertien keer S.O.G. eerste week 12/12.

IMG_8270.thumb.jpg.1a48ee109265287daf81016a2ffe0416.jpg

IMG_8271.thumb.jpg.c7d77cedf29b000748ac1d4da4f78d60.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...