Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

VolcanicSea

Zelfgemaakte stekken, eindelijk! 38 stuks & Fluence

Recommended Posts

57 minutes ago, M0251 said:

800w led of hps?

-50gram vanwege de zak:p

 

ziet er goed uit cheff denk wel dat je wat vroeg geschakeld hebt.
door dat je op led kweekt groeit de am minder snel dan met hps.

suc6 ik kom af en toe bij je kijken 

Hps?? Wat denk je zelf? ;)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, dilago said:

Hps?? Wat denk je zelf? ;)

Vanwege de 800w begon ik wat te twijfelen omdat meeste leds 600w zijn.

maar idd meer dan een gram de w met hps redden de meeste niet 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee bijna 1200 gram op 800w hps zou de beste score die ik ooit gezien heb ;) 
Klopt inderdaad dat ik net ff te vroeg geschakeld heb, aankomende ronde krijgen ze een klein weekje extra groei.
Ik twijfel alleen of ik ze moet toppen, wat denken jullie?
Beter een grote lange dikke hoofdtop met genoeg planten en dus een hoop hoofdstammen of een mooi egaal bladerdek met minder lichtpenetratie?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, VolcanicSea said:

Haha nee bijna 1200 gram op 800w hps zou de beste score die ik ooit gezien heb ;) 
Klopt inderdaad dat ik net ff te vroeg geschakeld heb, aankomende ronde krijgen ze een klein weekje extra groei.
Ik twijfel alleen of ik ze moet toppen, wat denken jullie?
Beter een grote lange dikke hoofdtop met genoeg planten en dus een hoop hoofdstammen of een mooi egaal bladerdek met minder lichtpenetratie?

Dat is persoonlijke voorkeur.
Ik denk dat als je niet topt minder moet dieven.

heb voor de rest niet echt ervaring met pot tegen pot kweken dus geen idee wat beste is 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, M0251 said:

Vanwege de 800w begon ik wat te twijfelen omdat meeste leds 600w zijn.

maar idd meer dan een gram de w met hps redden de meeste niet 

Het is een d.i.y. ledlamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VolcanicSea

Als je topt krijg je meer wiet, maar ook meer blad, ook dus meer kans op fluf als je niet genoeg dieft en blad weghaalt. 

 

Als je niet topt krijg je minder wiet maar ook minder blad, dat houd in dat je wiet harder word en minder fluffig, omdat het licht overal kan komen. 

 

Hierin moet je zelf de perfecte balans in vinden. 

Jij kunt goed bij je planten om eventuweel blad te verwijderen, dus in jouw geval zou toppen ook gewoon kunnen. 

Sorry als het een beetje jip en janneke uitleg is, maar hier hou ik me altijd aan vast. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet zo dat als je een soort hebt die vooral een dikke hoofdtop heeft en je dan topt dat je juist minder wiet krijgt????? Het is meer een vraag tegen beter weten in; je zou zeggen dat er meer wiet van af komt met toppen... Maar toch, met zo een hoofdtop?!

Ja snoeien met planten. Je moet even goed weten wat je doet. Met LED heb je in ieder geval meer invalshoeken, dus ja toppen zou dus minder snel tot minder licht komen dan met HPS. 

Alleen onderin snoeien en dan ook verder de grote bladeren zonder THC er op snoeien? Niets weg snoeien voordat het in de weg zit zou ik zeggen. Maar voor goede toppen moeten de toppen toch echt wel licht vangen.

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze Ammie wel toppen maar niet dieven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer ga ik 'm zeker even toppen. Wat is de bloeitijd van deze strain onder LED? 60 dagen ongeveer heb ik begrepen?

Vandaag alweer dag 38, en de kleintjes stekken zijn gisteren ook verpot naar 1 liter potjes omdat ze wortels kregen

 

WhatsApp Image 2021-07-11 at 10.37.35 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-11 at 10.37.34 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-11 at 10.37.34.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-11 at 10.37.35.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-11 at 10.37.34 (3).jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij!

Deze Ammie mag 66,5 dag bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, al green said:

volgens mij 67 dagen @Dillie

9,5 x 7 = 66,5 pik.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je vanaf 13.00 uur rekent is het 67 dagen, ouwe rekenpurist

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, dilago said:

Staan er mooi bij!

Deze Ammie mag 66,5 dag bloeien.

Met LED? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg max 9 weken :D om nog een keus te hebben :rofl

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf vond ze klaar met 8 weken en 5 dagen.

Denk idd dat 9 weken de max is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Kluns said:

Met LED? 

Ja onder led. Maar als ze eerder klaar zijn is dat mooi meegenomen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal ze met 8.5 wk om.

Beste geur, bag appeal en high voor de CS.

Ze zijn onder LED niet eerder of later klaar dan onder HPS, enige verschil is dat ze een stuk minder foxtailen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een half decennium nagenoeg alleen specifiek deze Amnees zowel onder hps als onder led te hebben gekweekt concludeer ik dat ze de ene keer gauwer klaar dan de andere keer. Hoe gauwer ze klaar is, hoe meer je het verkloot hebt als kweker. En ik zeg niet dat ze perse op de kop af negen en een halve week moet bloeien maar wat ik wel zeg is dat dit de clone only Amnees is die bekend staat als de 9,5 week Amnees. Vraag anders @P H donner maar die 'm al heel wat jaren langer kweekt als de meesten van ons.

Edited by dilago
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, dilago said:

Na een half decennium nagenoeg alleen specifiek deze Amnees zowel onder hps als onder led te hebben gekweekt concludeer ik dat ze de ene keer gauwer klaar dan de andere keer. Hoe gauwer ze klaar is, hoe meer je het verkloot hebt als kweker. En ik zeg niet dat ze perse op de kop af negen en een halve week moet bloeien maar wat ik wel zeg is dat dit de clone only Amnees is die bekend staat als de 9,5 week Amnees. Vraag anders @P H donner maar die 'm al heel wat jaren langer kweekt als de meesten van ons.

Ik vind een oogst pas verkloot als je geen compacte toppen hebt.
Persoonlijk kweek ik ook am en de ene x gaat ie om met 9weken en de andere x wat langer.
grootste factor is vooral wanneer tijd vrij om te knippen.

hoeveel je er vanaf haalt hangt van een boel factoren af.

-hoe is je klimaat
-hoe groot zijn je planten
-hoeveel wat hangt er boven.
-hoeveel ruimte heb je

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de toppen niet compact worden is het maar de vraag of dat eigen schuld is. Een flinke hittegolf wil ook wel roet in het eten gooien. Vele factoren spelen mee, maar het voornaamste is de genetica leren kennen. En feit is dat je de genetica pas leert kennen door er vaker mee te kweken én door de kweekverslagen door te nemen van kwekers die haar kennen.

Na vijf jaar nagenoeg alleen maar Amnees te hebben gekweekt heb ik een methode gevonden die voor mij goed werkt. Ik heb heel veel opgestoken van @P H donner wiens verslagen mijn kweekjes naar een hoger niveau hebben getild!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compacte toppen zijn uiteraard het beste :wub: maar ik ben het met Dilago eens dat een hittegolf ervoor zorgt dat ze luchtig(er) worden, hoe goed je kweek ook gaat.
Ik heb zo'n 500 x microscoop dus vanaf 8 weken gaan ze er dagelijks onder en dan laat ik jullie horen wie het meest in de buurt zat.
Ik ga voor 20% amber en 80% milky.

Ondertussen is het alweer dag 43 en de topontwikkeling gaat mooi door.
Paar planten lijken een beetje tekort te krijgen maar dat is niets vergeleken met het gezeik dat ik met minerale voeding had rond dag 45.
Ook de stekken gaan erg goed op de twee linksvoor na, die gaan het helaas niet overleven denk ik.
De stekkenlamp staat nu op 20% vermogen omdat ze nog wel even moet overleven in dat 1 liter potje.


 

WhatsApp Image 2021-07-16 at 14.34.11 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-16 at 14.34.11.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-16 at 14.34.10 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-16 at 14.34.10 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-16 at 14.34.10.jpeg

Edited by VolcanicSea
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan de planten waarvan je denkt dat ze tekorten beginnen te krijgen dichter bij de lamp dan de rest?

Geef ze anders eens n waterbeurt met wat bacto en melasse :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekorten komen niet doordat de lamp dicht op het gewas zit, maar doordat de kweker niet voorziet in de behoefte van de plant onder die grote bak licht.

IMG_5831.thumb.JPG.d0b35d3eab4841404dab0

Geen spoor van tekorten en de lamp blaast full power 5cm vanaf het gewas. Deze planten dronken bijna twee keer zoveel als toen ik dezelfde stek onder hps kweekte. Daarom moet ik altijd gniffelen als er beweerd wordt dat planten onder led minder drinken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 50 bloei, begint er nu echt mooi uit te zien.
Herfst begint al beetje zichtbaar te worden.
 

WhatsApp Image 2021-07-23 at 14.49.52 (3).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-23 at 14.49.52 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-23 at 14.49.52 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-23 at 14.49.52.jpeg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...