Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

led-friesland

planten groeien slecht

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb 2 frames met samsung f series led strips,  alleen mijn planten staan nu al 4 weken onder 18/6 en zijn nog maar 12 cm hoog temperatuur is redelijk constant 24 graden.

Led lamoen hangen op 90 cm van de planten af. Wat doe ik verkeerd. Onder hps nooit problemen gehad.

De planten staan in lightmix in 11 liter potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led strips die geven amper tot geen warmte af, mits het technisch voor mekander is. Gerust lager hangen en dan gaan je planten als een speer. 

Edited by WeedRunner

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ze nu 30 cm erboven hangen ben benieuwd wat het nu gaat doen.

Edited by led-friesland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste gedacht is ook dat het licht nogal hoog hing, maar met die info moeilijk 100% zeker te zeggen. Hoeveel watt is de lamp? welke oppervlakte belicht je ermee? Foto posten kan helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de samsung f series gen 3 van 112 cm lang.

Er zitten 6 strips op 1 frame met een HLG-480H-48 driver. enm hier heb ik 2 frames in een tent van 120*240.

Afzuiger is een 1000M3 gedimd met een variac.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Stekken met onvoldoende wortels doen er een eeuwigheid over voor ze aanslaan onder led als ze niet doodgaan. Ik heb het momenteel ook met planten die ik iets te vroeg  gezet heb en nu na een week pas beginnen aan te slaan. En twee zijn doodgegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maakte de fout ook met ledstrips door te denken dat de lamp er dicht op kon omdat die geen warmte gaf. Alleen is het licht zo sterk dat ik de lamp nu op ruim 1 meter hoog hang. En dan nog gedimd de eerste tijd. Zo slaan ze veel eerder aan. Ze kunnen het licht gewoon niet aan en zijn alleen bezig met overleven i.p.v. groeien. Dit is echt anders dan hps. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke andere in dit topic melde lamp dichter erop ik had hem 4 weken op 90 cm staan. nu heb ik ze op 30 cm van de planten af. Dus wat is nu juist?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, dilago said:

 Stekken met onvoldoende wortels doen er een eeuwigheid over voor ze aanslaan onder led als ze niet doodgaan. Ik heb het momenteel ook met planten die ik iets te vroeg  gezet heb en nu na een week pas beginnen aan te slaan. En twee zijn doodgegaan.

oke watr adviseer jij ronde opnieuw beginnen en voorgroeien onder tl? want de planten worden niet echt groot ze drinken amper kan gerust een week geen water geven merken ze niks van.

De plantjes zijn na 4 weken 18/6 amper 15 cm hoog en de onderste bladeren worden al geel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder foto is het luchtfietsen.
Kan met teveel licht te maken hebben maar teveel voeding en te nat is onder LED ook een flinke vertraging.

Hoe wam worden de potten?
Als die koud blijven drinken de planten ook amper en blijven ze ook erg klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ronde had in afgebroken, en weer nieuwe gezet onder t5 neon armatuur en nu gaat het wel goed. inmiddels hangen de samsung f series er weer boven en gaan ze als een speer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...