Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannarie

Kiekjes uit Casa Cannarie

Recommended Posts

On 4/22/2021 at 5:52 AM, 420man010 said:

dus zonder de pot na zo'n 1.40 hoog ofzo, das wel een aardige jungle dan 

ja cmtje of 130 vanaf medium

On 4/24/2021 at 8:56 PM, Hannesh said:

Ze zien er in ieder geval een atuk beter uit dan vorige keer

Planten vorig jaar na 3 weken. Was niet zoveel aan de hand hoor. Het fenotype dat gestekt is voor deze ronde heeft de hele ronde toen geen enkel probleem gehad, behalve banaantjes eind ronde.

20210106_200351.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volle bak @cannarie:tu

Beginnen wel iets lichter te worden, of is dat vertekend beeld? 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Xaim said:

Beginnen wel iets lichter te worden, of is dat vertekend beeld? 

Lichter? Dan denk ik dat je dan naar de laatste foto kijkt. Deze was van vorige ronde na 3 weken 12/12. Al was daar de bak lang niet zo vol als nu :) 

Maar die postte ik nou juist om te laten zien dat er toen ook nog geen bladproblemen waren en dat gelige op de foto is van de reflectie van de flitser. Juist die plant vooraan (moeder van de huidige planten) is toen de hele ronde groen gebleven, tot hij aan het eind paars werd. Zie nu wel dat plant daar achter die die ronde wel problemen heeft gekend op de foto al wel een klein beetje mee begint.

Deze ronde worden ze iig zeker nog niet licht. Zelfs de bladeren die onderop vallen tgv gebrek aan licht zijn in de meeste gevallen nog helemaal groen. Het verbaast me hoe goed ze het doen, ondanks hun gebrek aan aandacht.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, cannarie said:

Het verbaast me hoe goed ze het doen, ondanks hun gebrek aan aandacht.

Het zijn net echte vrouwen! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie,

Haha inderdaad was de laatste foto :roflmaar zien er wel goed uit op de andere fotos:tu

Wel lange planten, mooi veld vol:D

Ben benieuwd wat je er af gaat halen :showoff:ondanks dat je er weinig aandacht aan besteed gaan ze wel lekker :dope:

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 weken 12/12

Alles gaat wel zijn gangetje.

Enige wat me zorgen baart de de RV. Om de een of andere reden krijg ik mijn hok moeilijker op temperatuur. Enige wat ik kan bedenken door de hogere planten, al zou ik eigenlijk verwachten dat het dan warmer wordt bovenin, maar ik weet het anders ook niet. Maar daardoor kan ik dus minder makkelijk de ruimte ventileren, waardoor ik het nagenoeg niet onder de 70% krijg. Ben binnenkort ook nog een weekje weg waardoor ik wat minder controle over het klimaat zal hebben. We gaan het zien.

20210512_205539.thumb.jpg.61b4b435c42a0bc8f97fd774c1b7d2e1.jpg

nog 4 a 5 weken te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er prima bij, maar wel vreemd dat je de lv niet naar beneden krijgt. Misschien inderdaad de hoogte. Dat gebeurt niet als je helemaal met led kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn sowieso best natte dagen, mooie toppenzee zo ^_^

Maar als ik je een tip mag geven: Ik laat de ventilators nu door de toppen heen blazen, niet er overheen EN ik zit bijna in week 8 nu. En nog geen rot tegen gekomen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/12/2021 at 11:00 PM, dilago said:

 Misschien inderdaad de hoogte. Dat gebeurt niet als je helemaal met led kweekt.

Hoe bedoel je? met led heb je toch juist sneller last van hoge rv?

Of doel je op het strekken? Dat heeft niet zo veel met gebrek aan led te maken hoor. Er is ook geen verschil tussen de planten onder led en de planten in het midden die vnl hps-licht vangen. Heb gewoon te laat geschakeld. Tis ook echt veel te vol geworden. Ondanks het voor mijn doen vele dieven, is er onder de toppen ook veel fluff te vinden. Al was dat vorige ronde ook het meeste aan de hand bij het fenotype wat er nu staat.

On 5/14/2021 at 6:22 AM, 420man010 said:

Zijn sowieso best natte dagen

Ja, maar hoewel het natuurlijk een verschil maakt, wat voor weer het is, maar die rv is de gehele bloeiperiode al heel hoog.

On 5/14/2021 at 6:22 AM, 420man010 said:

Maar als ik je een tip mag geven: Ik laat de ventilators nu door de toppen heen blazen, niet er overheen EN ik zit bijna in week 8 nu. En nog geen rot tegen gekomen. 

Dat doe ik eigenlijk altijd wel, maar nu ook noodgedwongen door de hoogte.

Kom morgen van een vakantietje terug en we gaan het zien hoe het gaat. Ze zullen de afgelopen week ook wat kouderen nachten hebben gehad, omdat er constant een deur open heeft gestaan. Maar vooralsnog ga ik van een rotvrije ronde uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik bedoel het strekken. Te laat schakelen is onder led nauwelijks mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/21/2021 at 7:38 AM, dilago said:

Te laat schakelen is onder led nauwelijks mogelijk.

Onder led kun je toch ook gewoon grote planten kweken.

De inschattingsfout zal hem er bij mij waarschijnlijk aan gelegen hebben dat ik nu voor het eerste met stekken werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lange slungels kweken onder led valt nog niet mee, dan zou je de lamp steeds zo hoog mogelijk van het gewas moeten hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, dilago said:

Lange slungels kweken onder led valt nog niet mee,

Dat zijn het niet. Zeker niet voor haze.

Bedenk dat ik ook slechts 2 planten per m2 heb staan. Dan heb je dus al grotere planten en als het dan te vol staan kunnen ze op een gegeven moment alleen nog maar omhoog. Te vol staan opzich heeft niet zo veel met strek te maken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 weken 12/12. 2 te gaan.
20210526_204603.thumb.jpg.13eaca5f21c4af5277d029de36d135b8.jpg

20210526_204614.thumb.jpg.bdbfa39d726bef3cc861b2c5e1051d0f.jpg

20210526_204622.thumb.jpg.e5072aa45300f2817988efcb3e23d52d.jpg

Het duimen om geen rot te vinden is begonnen. In ieder geval geen bananen gevonden, dus zal wel zaadvrij blijven in tegenstelling tot de vorige.

Door gebrek aan tijd en aandacht niet mijn medium gespoeld zoals in de planning stond. Van de week wel de drain even gemeten en daar kwam 10+ uit. Heb daarom iets eerder dan ik normaal zou doen de ec wat verlaagd, van 1.8 naar 1.6 en ze beginnen gelijk te verkleuren. Dit fenotype kreeg daar vorige ronde mooi paars blad van en dat zie je nu ook opkomen, dus dat eind van de ronde wel een mooi plaatje geven denk ik.

Verder best een hoop toppen direct onder de strips met wat lightbleach puntjes. Maar ben al lang blij dat alles onder de leds is gebleven.

20210526_204951.thumb.jpg.eef586418bea07790c3a717a66483c6e.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie zee met toppen! Gaat een mooie oogst worden. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker vatsig uit :verrygood

Heb je de trichomen al bekeken? Als ik zo die laatste foto zie, lijkt 2 weken wel lang

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2021 at 1:08 PM, 420man010 said:

Ziet er lekker vatsig uit

Toppen zijn toch wat minder vatsig dan de vorige ronde. Maar dat had hun moeder ook al niet echt. Maar heb nu geen probleemplanten er tussen, dus gaat zeker meer opbrengen dan die ronde. En alles zaadvrij als het goed is.

On 5/27/2021 at 1:08 PM, 420man010 said:

Heb je de trichomen al bekeken? Als ik zo die laatste foto zie, lijkt 2 weken wel lang

Ja denk je? ze zouden 10 tot 11 weken moeten en op de foto waren ze 8. Kijk tegenwoordig nooit meer echt naar trichomen. Misschien het microscoopje er weer eens bij zoeken. Denk iig dat ze volgend weekend om gaan, of anders het weekend erop. Misschien ook een beetje afhankelijk van of er iets van rot tevoorschijn komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er sowieso rekening mee houden dat je zaden van greenhouse destijds veel verschillen qua bloeitijd (wat ze me ook in de mail vertelden). Want de ene kan in 8 weken klaar zijn en de andere na 11.

Kan zijn dat ik er naast zit maar ik zie donkerbruine haartjes dus kan zomaar zijn dat t al klaar is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine haartjes zeggen in mijn ogen niet zo gek veel. Ik kijk meer naar hoe vlezig de toppen zijn. Bovendien zie ik nog vooral veel witte haren.

De moeder van deze planten oogde vorige ronde ook duidelijk rijper dan de rest. Al is mijn ervaring bij andere soortjes dat als je dan naar trichmomen gaat kijken dit vaak weinig tot geen verschil maakt (vorige ronde niet gedaan).

Gister toch maar wel eens naar de trichomen gekeken en op basis daarvan kunnen ze echt nog wel effe. Eigenlijk Jammer, want gezien bepaalde omstandigheden haal ik ze liefst zo snel mogelijk om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha nou ja, krijg je nog ff wat meer gewicht er aan 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die bleach toppen moet je toch uitkijken Cannarie, is lichtstress, stress triggert herma, heb je alsnog zaad als je niet uitkijkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PlantformerJa ik snap dat ze het niet perse lekker vinden.

Het punt is dat alle lampen op maximale hoogte hangen. Als ik al zou willen dimmen, kom ik ook niet meer bij alle lampen om dit voor elkaar te krijgen. Daarnaast is mijn lichtverdeling door de relatief laag hangende lampen niet optimaal en als ik dan zou dimmen, raken de minder belichtte delen nog verder "onderbelicht".

Voor wat betreft het zaad denk ik dat dit vorige ronde echt vanuit de planten is gekomen, waar halverwege de ronde al geen groen blaadje meer aan hing. Op de huidige planten met peroxide coupe waar ik dichtbij bij kan komen, zie ik verder niks verdachts. Behalve reveg achtige blaadjes bovenin, die in de meeste toppen onder led aanwezig zijn. Ook bij toppen die verdergelegen van de lichtbron staan. Dit had hun moeder ook al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie: Dat "reveg" blad maakt de plant aan om te koelen.  Maar wat je al zegt, als je er niet zo veel meer met lichtverdeling/dimmen/hoogte kan zul je het er mee moeten doen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog even een updateje..

Ik heb de planten uiteindelijk na precies 10 weken 12/12 geoogst.

Kwam er niet aan toe om te posten. had wel fotos gemaakt van de laatste fase, maar inmiddels is mijn telefoon overleden en blijkbaar backupte hij mijn fotos niet.

Inmiddels is het droog en is de eerste ongeveer 500 gr geknipt. Denk dat het in totaal net wel/net niet 2 kg a kwaliteit is en een boel fluff.
IMG_20210622_221318871.thumb.jpg.da32f5c44faef2c24fc18d3c91bd13e4.jpg

Ik had ook nog een boel opgespaarde knip, fluff en buitenwiet van de laatste jaren. Het gewicht hiervan viel uiteindelijk wat tegen met 1.2 kg (het is natuurlijk grotendeels luchtig spul). Maar eindelijk heb ik me ertoe kunnen zetten om met droogijs te gaan experimenteren. Geloof dat ik ooit via @P H donner op het spoor was gekomen om dit te gaan doen.

Van die 1.2 kg uiteindelijk 275gr beige hasj gehaald en iets van 65 gram groenige b kwaliteit.
IMG_20210622_142709407_HDR.thumb.jpg.dca920787fd2590be52468d14b4022f0.jpg
Had denk ik nog wel voor wat meer (en nog groener) spul  kunnen gaan, maar was wel effe klaar met het schuden en mijn huiskamer zat helemaal onder het 'stof'. Volgende keer toch maar een andere locatie kiezen. Al met al viel het me in ieder geval niet tegen.

Ben nu net een buitenrondje begonnen die ik binnen af ga bloeien vanaf het moment dat het te regenachtig wordt. Dit keer weer indica's. Van de 4 planten wil ik een moeder gaan selecteren voor de volgende binnenronde. Als de planten wat groter zijn kom ik er nog wel op terug. Hoop iig weer wat meer in het ritme koment om mijn gezicht hier te laten zien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...