Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannarie

Kiekjes uit Casa Cannarie

Recommended Posts

Hoi

De laatste tijd ben ik te druk om veel op het forum door te brengen en dus ook om echt een verslag bij te houden, maar toch heb ik een ronde lopen en posten op het forum vind altijd wel motiverend voor een kweek. Ook heb ik het idee dat het hier de laatste historisch rustig is en draag wat dat betreft ook graag weer een steentje bij. Vandaar nu een doorlopend topic.

Ik ben vandaag naar 12/12 geschakeld in mijn huidige ronde. 6 SSH stekken die ik de vorige ronde genomen heb van het paarsige fenotype dat destijds links voor in de ruimte stond. Dit bleek niet de beste brenger te zijn, maarja, als je je plant al selecteert voordat je iets afgebloeid hebt kan dat gebeuren.

Dit wordt sowieso de laatste ronde met deze genetica ivm de vele bananen vorige ronde. Uiteindelijk waren de vorige ronde 3 planten (waaronder gestekte) zo goed als zaadvrij en de andere helft was behoorlijk aangetast. Vooral van de 2 kleine plantjes in het midden, waarvan ik denk dat dit de grote boosdoeners waren, was weinig top van over. Maar in alle planten zijn wel bananen aangetroffen in de toppen.

De planten zijn nu op het moment van schakelen een stuk hoger, maar minder bossig dan de vorige keer. Heb alle hogere scheuten wel getopt eergister, maar hoop op die manier toch meer diepgang en penetratie in het gewas te krijgen. Ik twijfel nog een beetje of ik een 2e netje op ga hangen. De vorige ronde is die zo goed als overbodig gebleken.

Dag 1
20210331_221333.thumb.jpg.36c3c68d8f8c118ec453e0c60c0bdbfa.jpg

Edited by cannarie
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch leuk dat je ff wat laat horen man :lol:

Wat ga je na deze kweek zetten dan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, 420man010 said:

Wat ga je na deze kweek zetten dan? 

Ik ga halverwege deze ronde 5 planten buiten zetten en deze dan halverwege de bloei naar binnen doen, zoals ik dit vorige zomer ook heb gedaan.

Soortje kan nog verschillende kanten opgaan, maar zit nu aan deze te denken. Zit ook die Critical Orange Punch genetica in die ik een aantal rondes eerder had staan. Misschien dat ik van deze 5 dan de mooiste van selecteer voor een moeder en anders zal het waarschijnlijk weer een andere haze worden daarna.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeiende wietplanten buiten? Waarom zou je dat willen? Dan trek je beestjes aan en wie weet wat nog meer voor gespuis dat onraad ruikt! :P

Edited by dilago
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago De reden van het naar binnen halen spreekt denk ik voor zich. Namelijk dat de 2e helft van de bloei nogal bepalend is voor de kwaliteit en ze dan dus met het minder wordende weer beter binnen staan. De reden dat ze voor die tijd buiten staan is dat je al kan oogsten na slechts 4 weken kunstlicht. En buiten kweken heeft toch ook weer zijn eigen charme.

Ik heb het 2 keer eerder gedaan en eigenlijk nooit problemen gehad met beestjes, behalve her en der wat sporen op blad. Scheelt dan ook wel dat ze niet echt in een tuin staan ofzo, maar op een dakterras. Wat ik nu ter voorzorg wel wil gaan doen is dat ik ze voordat ze naar binnen gaan, bespuit met bac pvp ofzo. Dat heb ik de vorige keren niet eens gedaan.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 8

Het staat al goed vol. Misschien een klein beetje laat geschakeld, maar voor de rest zeer tevreden.

20210406_205236.thumb.jpg.57ebafa694320de2e68a9235e69ccffe.jpg

20210406_223410.thumb.jpg.72200ba98b3f6e2ceb2eb4dedb8e6ac6.jpg

20210406_223421.thumb.jpg.052af18cc090308221bab506aee57b64.jpg

Edited by cannarie
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er gezond bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hok al weer mooi gevuld! Gaat het je deze ronde beter/makkelijker af met de rfx?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, wieries said:

Hok al weer mooi gevuld! Gaat het je deze ronde beter/makkelijker af met de rfx?

jazeker. Doe een aantal dingen anders nu. heb tussen de 4 liter en de 30 liters nog 11 liters gebruikt. geef minder water per keer. elke dag tot minimale hoeveelheid drain en uiteraard is nu de rfx grotendeels hergebruikt. In ieder geval nu helemaal geen problemen, behalve tgv verwaarlozing een paar weken terug. maargoed, tis nog vroeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje voor de GHE floranova (bloom) gebruikers.

Ik trek net een nieuwe fles open. En waar ik gewend ben dat er een dikkige vloeistof met een dropachtige bruine kleur in zit, zit er iets in dat door kan gaan voor chocomel, maar dan zelfs nog iets witter. De geur lijkt me ook iets anders, maar omdat ik de oude fles al vol had gegooid met de nieuwe fles kan ik dat niet echt meer vergelijken.

Kan het zijn dat ze iets hebben veranderd ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herken het niet maar dat zou kunnen. Misschien dat ze iets tegen het klonteren hebben gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou de reden kunnen zijn ja. het voelt niet aan of het gaat klonteren en het gaat helemaal schuimen na het schudden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is het ook een dikke vloeistof een paar tinten donkerder dan chocomel.  Vanavond gaat er een nieuwe fles open eens zien of die bij mij ook anders is nu. Dat schuimen herken ik wel maar dat komt bij mij enkel als ik bij het laatste beetje vd fles wat water toevoeg en het dan stevig ga schudden.

 

Hoe gaat het met de planten? bloei ondertussen al gestart?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wieries Planten doen het goed! Het is allemaal een beetje bijzaak voor mij op het moment, maar daar lijken ze geen last van te hebben.

Enige is dat het echt veel te vol en vooral te hoog is geworden. Ze groeien zowat tegen de led strips (die op hun hoogst hangen) aan en de hps hangt op een cm of 60. Heb hem maar ook teruggeschroeft van 825W naar 750W, omdat sommige bladeren eronder wat lichter van kleur werden. En ze zullen echt nog wel wat hoger worden, maarja. En de lichtverdeling is nu ook kut natuurlijk

Zal woensdag, op de eerste dag van week 4 wat fotos plaatsten.

Dit is hoe die voeding er bij  mij uitziet. Zo schuimend kwam het uit de volle 1 gallon fles, die ik van tevoren had geschud.
20210418_211250.thumb.jpg.370e24ae2dde04022735890934d31a20.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt niet bedorven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi mijn liter FN altijd over in 1,5 Liter fles zodat ik het beter kan schudden én bewaar het dan liggend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm inderdaad een hele andere kleur, mijn bloeivoeding 2 maanden geleden gekocht en was nog echt donkerder van kleur en ondertussen al weer klaar mee en zoals altijd wat klontjes in de fles. Ook mijn fles ligt liggend.

Zou mooi zijn als ze iets veranderd hebben wat beneficiair is tegen het klonteren. Of het is de GHE/TA change wat dit gedaan heeft, sommige mixes zijn wel degelijk anders tov. GHE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, dilago said:

Lijkt niet bedorven.

Dat niet perse, ook niet qua geur, maar het ziet er wel echt heel anders uit.

3 hours ago, P H donner said:

Ik gooi mijn liter FN altijd over in 1,5 Liter fles zodat ik het beter kan schudden én bewaar het dan liggend ;)

Dit doe ik nu ook, maar dan in zon halve liter flesje. Nooit aan gedacht om het liggend neer te leggen. Maar het klonteren (of schudden) is nu dus het probleem niet

2 hours ago, Jiffy said:

Hmmm inderdaad een hele andere kleur, mijn bloeivoeding 2 maanden geleden gekocht en was nog echt donkerder van kleur en ondertussen al weer klaar mee en zoals altijd wat klontjes in de fles. Ook mijn fles ligt liggend.

het het proberen te googlen maar niks gevonden. Ging toen een op youtube zoeken op floranova zoeken en toen kwam ik wel dit tegen.
Screenshot_20210420-140658_YouTube.thumb.jpg.f36c9d1ea2d3f535a60866c73610595e.jpg
Ben ik toch weer een beetje gerustgesteld.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er uit als koffie verkeerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan lijkt het er toch echt op dat ze iets veranderd hebben of aan de formule, of ik schud blijkbaar echt niet lang genoeg :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is de Bloom en grow nog steeds dat roodbruine kleurtje, wel al de nieuwe naam op de fles. Een knikker of een moertje m8 in de fles met voeding werkt ook goed om het beter te mengen met schudden.

 

Heb wel eens verrassende goede rondes gedraaid als het zo`n half vergeten kweekje was waar ik dan amper aandacht aan had gegeven. :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago doe mij maar een lekkere espresso zoals de originele FN bloom

@Jiffy zoals op de foto is na licht schudden. Als je niet schudt drijft er een donkerbuine olie-achtige substantie op.

Hier nog de beloofde fotos na afronding van de eerste 3 weken 12/12.

20210421_204828.thumb.jpg.907038f588f224ec4216c38f8d14a921.jpg

20210421_204839.thumb.jpg.da9a0d56ac63d88e955783817fdba0af.jpg

20210421_204846.thumb.jpg.2878666fb96d16a4cbee6caf28a2f0d4.jpg

20210421_204858.thumb.jpg.40e30e1c88ad111a230bc1a0d31cadb3.jpg

Op de fotos is het niet zo duidelijk hoe hoog te zijn, maar mijn hok is 2.40 hoog en de hps hangt aan het plafond op ca 60cm van de planten

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus zonder de pot na zo'n 1.40 hoog ofzo, das wel een aardige jungle dan 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er in ieder geval een atuk beter uit dan vorige keer. Hopen dat het zo blijft.

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...