Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Kweekje op Grodan en steenwol van de bouwmarkt

Recommended Posts

Ik had nog een stuk of negen slabs liggen en nog wat steenwol van de bouwmarkt waar ik al eerder op gekweekt heb. Hiervoor gebruik ik kratten van de Action, waar ik gaten in gebrand had voor drainage. Met in de hoofdrol de volgende dames.

13 x Skunk x Afghani

5 x Northern Light (links onder)

IMG_6157.thumb.jpg.baec8a800dcb56e3b6c4085ec38eb31c.jpg

En 18 x Amnees.

IMG_6158.thumb.jpg.8bdbaa939413684bff05f23887ffe9d8.jpg

Hier en daar een mix van slabs en bouwmarkt steenwol en sommige kratten heb ik geheel gevuld met het materiaal van Karwei. Als je het gebruikt niet meteen beginnen te ebben en vloeden, want dan drijft het weg. De eerste keer moet je het via de bovenkant bewateren en zeiknat maken. Dan kan je de volgende keer ebben en vloeden.

IMG_6159.thumb.jpg.27c3a4fb91f1e7be4b9b2bde1c2852e8.jpg

Later span ik een net over het geheel om alles op één hoogte te krijgen zodat de ledlampen er niet verder van af hoeven dan nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook weer een mooie ruimte :tu  gaat dat gewoon goed met die steenwol uit de bouwmarkt?  Zijn het Amnees stekken en de rest zaailingen? Ben benieuwd of ze een beetje gelijkwaardig op gaan groeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, zaailingen en stekken! Steenwol van de  bouwmarkt gaat prima,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag na 24 uur heb ik het resterende water er uitgepompt. Heb voor de grap de drain gemeten  en de Ec was 1.4 en de pH 7.1. Wel nette waarden voor verse steenwol van de Karwei vind ik. Maar ik meet de drain normaliter niet en houd alleen wat er ingaat nauwlettend in de gaten.

Als laatste heb ik het vat aangevuld met kraanwater en het deksel er op gedaan. Over drie dagen regel ik de Ec en pH opnieuw en pomp het water weer in de lekbak en er weer uit. In principe herhaal ik dit tot het einde van de kweek. Easy does it!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht nieuws. Ben onzorgvuldig geweest met de bestrijding van beestjes en ontdekte gisteravond spint op de stekken. Ik zie het niet zitten om met besmette stekken te beginnen dus heb ik alle Amnezen er uitgetrokken. De zaailingen zijn niet met de stekken in contact geweest, dus die heb ik laten staan en een lamp uitgedaan. Aangezien de zaailingen nog amper wortels hebben overweeg ik om ze nog even te dompelen in pyrethrum.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan besmette stekken terug snoeien. De. Kleine uitlopers die lager zitten laat je zitten  Die kan je ook makkelijk besproeien of vegen 

Ook altijd bij groei de oude bladeren waar je mee beworteld is verwijderen maar dat wist je denk ik wel 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de Amnees stekken gesnoeid en behandeld en die staan nu in startblokken bij te komen in het stekkenhok. Zonet in de groeikamer heb ik de tweede lamp ook uitgedaan want voordat de Amnezen er weer bij zijn gaat te lang duren en ik wil niet een ronde doen met alleen die zaailingen. En ik vind de zaailingen er ook absoluut niet florissant bijstaan. Vermoedelijk heb ik de ledlampen er toch weer te vroeg te dicht op gehad.

Al met al: abort en overnieuw beginnen later.

Misschien wil @Boefje030 dit topic dan sluiten. Maar verwijderen mag ook! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een beetje sceptisch. Ik heb eerder gelezen dat bouwmarkt steenwol niet geschikt is. Is dat niet behandeld met iets?

Verder, hoe ga je hier airflow krijgen in die bakken? Of ga je snoeien tot de rand zo? 

Ik vind het wel heel interessant. Wat de belichting betreft kom je er wel mee weg dat die randen zo op staan, maar nu minder licht weghouden dan met HPS. 

Ik ga het volgen!

Groeten,

 

Hannesh 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarmee zou bouwmarktsteenwol dan behandeld zijn? Niet alles geloven wat je leest.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...