Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingWietjes

Na een mooie start...

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Dit is mijn 3e indoor kweek. Met een klein tentje van 55x55x160, een Kind LED L300, koolstoffilter, een waaiertje en zonder inblaas heb ik een mooie start gemaakt.

Plantjes (PP) groot gebracht in zaai en stekgrond en paar dagen terug overgepot op de Growmix van Plagron.

Ik geef alleen water, de temperatuur is gemiddeld 22°C, een gemiddelde luchtvochtigheid van 55% vanaf het begin van de kweek.

Plantjes gingen super, mooi groen en groeide snel. Helaas begin ik nu problemen te krijgen. Er beginnen bruine vlekken te ontstaan op de bladeren. 

Hopelijk herkent iemand het probleem en kan mij hierbij helpen. Mocht ik nog info zijn vergeten hoor ik het natuurlijk graag!

20210321_153639.jpg

20210321_153649.jpg

20210321_153812.jpg

20210321_153708.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk te droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook zeggen te droog. Je kan ze langs onder water geven en kijken hoeveel ze opzuigen. Als ze verzadigd zijn. Je potten opheffen, dat je weet hoeveel ze wegen en dan laten drogen, als ze dan dorst hebben dan voel je dat de pot licht aanvoelt, bij het wegen. Dan terug de hoeveelheid geven dat ze opgezogen hebben. Ideaal is dat je dan om en om kan geven. Dat ze een dag geen water krijgen de dag erna wel. Als ze dan vlugger lichter wegen kan je wat meer gaan geven. Je kan ook een tensio gaan gebruiken, dat vind ik zelf handig, omdat ik met bigbags werk. Ook de stand van je bladeren in de gaten houden. Als ze hangen maar de steeltjes zijn nog stijf zeg maar, dan hebben ze teveel. Als alles hang ook de steeltjes hebben ze dorst. Is wat zoeken, maar na een tijdje vind je wel de juiste balans. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...