Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DragonDan

Kweek 2005

Recommended Posts

Ziet er netjes uit. Wat zijn dat, normale vuilniszakken? Eigenlijk best slim bedacht. Als zo'n zak sterk genoeg is kan je hetzelfde bereiken als met een grote bak. Maar op deze manier hoef je die bak dus niet te maken. Hou ons op de hoogte. Ziet er goed uit :verrygood

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn normale vuilniszakken van 30 liter , maar wel 3 over elkaar getrokken tegen doorscheuren. Er zit ongeveer 20 liter grond in per zak.

Maar ik wil niet met de eer gaan lopen hoor, het idee komt uit het boek van Jorge Cervantes " Marihuana binnen", waar de zakken als alternatief voor bakken worden aangegeven. Het voordeel is enerzijds dat de zakken mee uitzetten met de grond en terug mee inkrimpen als de grond droger word waar door de kans op droge haarwortels aan de rand vermeden worden. Anderzijds kan je de zakken lekker tegen elkaar drummen waardoor je plaats bespaard. Plus kan je met een zaklamp tussen de zak en de aarde ingluren, en zie je hoeveel wortels de plant al wel heeft. :verrygood

Ik hou je zeker op de hoogte, zitten nu 1 week in bloei en zijn al flink gegroeid, mogelijk morgen nieuwe fotos. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bakken vervangen door vuilniszakken is vast en zeker door een Nederlander uitgevonden :D

 

Maareh, nu heb je toch helemaal geen drain in je aarde?

Of prik je gaten onderin oid? :verrygood

 

Succes ermee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen, ik heb idd geen drainage in de zakken, gaten erin prikken leek me nogal gevaarlijk met het oog op doorscheuren.

Om het probleem enerzijds op te vangen heb ik door m'n grond 1/3 argex (=hygro)-korrels gemengd. Deze nemen het eventueel te veel aan water op en geven het langzaam terug af als de grond droger wordt. Moest ik merken, bij het oogsten en verwijderen van de wortels uit de grond, dat de grond onderin toch te nat is gebleven, denk ik wel dat ik de volgende keer toch op bakken ga terug vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook een paar gaten in de zakken prikken met sterk verhitte schroevedraaier bv , dan smelt je gaatjes in de zakken. Deze zullen minder snel uitscheuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterk af te raden, die vuilnis zakken!!!!

Zoals sommige al opmerkten is er idd geen drainage, en daar zijn de planten dus niet gelukkig mee. De grond droogt wel op bovenaan door de warmte van de lamp maar blijft onderin de zak erg vochtig, en gaten erin prikken kunnen daarvoor niet volstaan.

Ze zijn ondertussen dus verhuisd naar 2 bakken . Hopelijk komen ze er nog door en kan ik er vlug terug mooie foto's van maken, momenteel zien ze er maar erbarmelijk uit.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zat gewoon teveel water in die zakken ! In bakken kun je precies dezelfde situatie hebben. Minder water geven dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, Ik had hetzelfde probleem met mijn kweekje terwijl ik normale 11 liter potten had. Vooral in het begin zijn de plante gevoeliger voor het hoeveelheid water dat je geeft. Ik gaf dus ook teveel water waardoor de blaadjes ook gingen hangen. Denk dat als je even geen water geeft dat die planten dan automatisch het water opzuigen.

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

De juiste hoeveelheden water geven is zo'n beetje het moeilijkste van kweken !

 

Het klimaat rond de wortels verdient net zo veel aandacht als het klimaat boven de grond . Zuurstof speelt een grote rol in het wortel milieu ,er moet voldoende van zijn . Te veel water zorgt voor te weinig zuurstof en dat zie je aan de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MissTique

Heb je foto's van je buitenplantje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou die in de bloei door er elke avond rond 19h00 een zwarte zak rond te draaien ( rond een skelet dat ik om de plant gemaakt heb ). En smorgens om 7h00 haal ik die er weer af...

De 2 binnenplanten tonen nu ook eerste bloeiverschijnselen ... ;)

En ik ben tot de conclusie gekomen dat er blijkbaar met de grond en de voeding niets mis was, de mannelijke planten die ik onder de lamp vandaan hield en in m'n serre zetten staan er mooi bij!!! Die zijn al stuifmeel aan't aanmaken...

Kan je eigenlijk van een mannelijke plant iets oogsten? Ik las namelijk dat er wel iets van THC in zit maar niet veel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee... je zou eventueel voor de ''fun of it'' kunnen proberen heel je mannetjes

plant te drogen en dan wel alle stuifmeel bewaren in boterhamzakje in de vriezer voor bestuiving van 1 plant (of 1 top(je))

 

maar je zou dus heel je mannetje kunnen drogen en dan als hij kurkdroog is

hem door de iceolater halen... heb je misschien nog een lekker hashje...

wss niet... :rofl

 

maar als je er plezier in hebt :P then why not ?

 

ik zou wel iig 1 topje betstuiven om meer zaadjes te maken waar je mee kan kweken... :D (kan je volgend jaar brute guerilla kweek doen of dit jaar ;) )

 

gr. vage...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu al bezig met het stuifmeel uit te schudden . Dat doe ik bij elkaar in een zakje en als de vrouwtjes klaar zijn ga ik sommige bloemen bevruchten...of toch proberen...

Nu is't wel zo dat ik 2 soorten heb staan en van beiden zowel mannen als vrouwen; Enerzijds " Misty ", een indica soort en anderzijds " Mixed Sativa ", een sativa soort dus... Kan ik die onderling kruisen of is het beter om toch maar sativa en indica gescheiden te houden? De één is wel een binnensoort terwijl de ander eerder een buitensoort is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nieuwe foto's bij op de page gezet, Enkele gele weer ( met de lamp aan ;) ) Ook 1 foto van m'n buitenplant die reeds in bloei staat ( staat buiten maar wel onder glas) ook een paar foto's van m'n mannetjes die in de serre staan voor stuifmeel te oogsten. En dan nog enkele foto's met de lamp uit van de 2 binnenkweekplanten.

http://users.telenet.be/thegreenhouse/

 

Euhm, die gele foto's zijn er blijkbaar niet mee op gezet... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan nieuwe foto's op, maar die van m'n vorige kweek zijn er af gegooid...

11 en 12 zijn de mannen in de serre , die liggen ondertussen op de composthoop.

13 en 14 zijn de vrouwelijke buitenplant die in vervroegde bloei zit en waarvan ik enkele bloemen bestoven heb.

15, 16, 17, en 18 zijn m'n binnenplanten in vroeg bloeistadium

19, 20, 21, 22 zijn dubbele foto's ....

De laatste 6 fotos zijn gisteren getrokken , na ongeveer 3 weken bloei.

http://users.telenet.be/thegreenhouse/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben nu al bezig met het stuifmeel uit te schudden . Dat doe ik bij elkaar in een zakje en als de vrouwtjes klaar zijn ga ik sommige bloemen bevruchten...of toch proberen...

Nu is't wel zo dat ik 2 soorten heb staan en van beiden zowel mannen als vrouwen; Enerzijds " Misty ", een indica soort en anderzijds " Mixed Sativa ", een sativa soort dus... Kan ik die onderling kruisen of is het beter om toch maar sativa en indica gescheiden te houden? De één is wel een binnensoort terwijl de ander eerder een buitensoort is...

Juist de kruisingen tussen indica's en sativa's leveren vaak interessante planten op , dus het kan zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben nu al bezig met het stuifmeel uit te schudden . Dat doe ik bij elkaar in een zakje en als de vrouwtjes klaar zijn ga ik sommige bloemen bevruchten...of toch proberen...

Nu is't wel zo dat ik 2 soorten heb staan en van beiden zowel mannen als vrouwen; Enerzijds " Misty ", een indica soort en anderzijds " Mixed Sativa ", een sativa soort dus... Kan ik die onderling kruisen of is het beter om toch maar sativa en indica gescheiden te houden? De één is wel een binnensoort terwijl de ander eerder een buitensoort is...

Juist de kruisingen tussen indica's en sativa's leveren vaak interessante planten op , dus het kan zeker.

;) Helemaal mee eens :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...