Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StoneTwisted

Ballast 2x55w aansluiten bedrading

Recommended Posts

Beste Cannabis liefhebbers,

Vraag voor mensen met verstand van electra.

Mijn oude ballast van mijn duo fluor gaf de geest naar dik 10jr dienst en dus moest ik een nwe bestellen.

Zie daar het euvel,...de aansluiting is net wat anders.

Bovenstaand is de oude en daaronder de nwe ballast.

Zover ik denk te weten moet aansluiting 1 en 2 van de oude ballast op nummer 3 en 4 van de nwe en dan de rest ?

Is er hier iemand aanwezig die mij kan laten weten waar de draden 1,2,3,4,5,6 van de oude ballast moeten worden aangesloten op de nieuwe ballast.?

De bovenste is dus de oude en daaronder is de nieuwe.

 

Alvast super bedankt !!

 

20210226_165753.thumb.jpg.84ce7669886a8e2bd5c81d03a013ed21.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De VSA`s verschillen van elkaar, dat houd in dat je niet alle draden zo weer kunt inpluggen in de nieuwe ballast maar je zult wat draden anders moeten aansluiten. Op de tekening van je oude ballast, volg daar de draden eens van 1 en 2 en zie hoe deze bij de lamp aan komen.

Als je nu kijkt naar de tekening van de nieuwe ballast dan zie je dat 3en4 gelust worden door de lampen heen. Daar zit het verschil met je oude ballast. Heb eff snel de tekening van je oude ballast aangepast om je te laten zien waar dat verschil precies zit.

 

tltk.jpg.e1158f4c7c2133a36394d7f6cdd9b4ba.jpg

 

Als je de draden aanpast kun je de ballast als volgt aansluiten.

 

 

oude ballast>>> nieuwe ballast

3>>1

4>>2

5>>5

6>>6

1>>3

2>>4

Edited by wieries

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

20210226_191423.thumb.jpg.18ecafb8c34445168835d24206272212.jpg@Wieries,

 

 

Bedoel je dat ik op deze foto nog wat moet aanpassen alvorens ik de draden aansluit volgens jouw tabel ?

Ieders geval enorm bedankt voor je hulp !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat bedoel ik idd:). Als ik het allemaal goed bekijk en je vanaf nu Joun nummering in joun tekening aan houd moet het volgende nog gedaan worden om het aan de gang te krijgen.

1=1 op de ballast

2=2 op de ballast

3 de korte draad die naar 6 loopt in het midden door knippen. Het korte deel draad wat dan nog aan 3 zit verbonden dop je af met een kroonsteen of wago klem. het langere deel draad wat dan nog aan 3 zit verbonden word dan 3 op je ballast.

4 de lange draad afknippen en het over gebleven stukje draad aan 4 afdoppen met kroonsteen of wago klem. De verbinding tussen 4 en 5 laat je zitten.

6=4 op de ballast

7=5 op de ballast

8=6 op de ballast

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er morgen eens even voor zitten,

Ik laat t nog weten !:tu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dan moet dit hem volgens mij zijn ?

De eind draden moet ik nog afdoppen !

 

 

 

20210227_182542.thumb.jpg.73b4404434f0821756c71ee892eb78b0.jpg

 

 

 

 

 

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yess,.. Vandaag de nieuwe lampen binnen en hij doet het als een T neon het moet doen.

Wat dacht jij hij zoekt t maar uit met zijn vreemde manier van doen,..bwahahah,..ja dat krijg je met een Autist als mezelf.

niettemin bedankt.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top dat het weer werkt! :) en cool dat je het repareert, en niet zomaar weg pleurt en wat nieuws haalt. :tu

 

ik dacht helemaal niks geks :P had je reply gezien en wou reageren maar werd weg geroepen, om het daarna glashard te vergeten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toch,..ik heb ook een enorme hekel aan de kortzichtige consumeer maatschappij,...

en vergeetachtigheid ben ik ook een ster in,..:lol:

Maar super hulp dat was het zekers,...thx thx thx...:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...