Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kala

2de kweek onder flinke led

Recommended Posts

Hallo

Ik ben allang lid maar nog nooit echt aan kweken begonnen behoudens een paar jaar buitenplanten. Is allemaal redelijk goed gegaan en ik dacht vorig jaar kom laat ik eens binnen een kweek proberen.

Ik heb een tent gekocht van 1.20 x 1.20 x 2.00m met daarin een Hortiled F50 ledlamp, een clipfan, koolstoffilter en 4 18 liter potten met cocos en sannies bio tabs .F50 Kreng weegt 14 kilo en ik moest speciaal een balk door de tent laten lopen om het gevaarte aan op te hangen.  Ik kan de lamp daardoor niet in hoogte afstellen.

Ik heb de eerste kweek autoflowers 2 om 2 (auto mazar en auto extreme) gezet en licht 20/4. Er zit een programma op de lamp waarmee je het vermogen gedurende de dag op kan voeren en weer af kan bouwen. Door verkeerd voeden hebben de autoflowers een moeilijke start gehad en de Auto Mazars gingen klauwen en bleven klein wat ik nooit meer heb goed kunnen krijgen. De Auto Extremes daarentegen groeiden vrij goed alleen de bloeifase is niet goed verlopen (je wordt nog wel knetterhigh van het eindresultaat) en maakt karige topjes aan en het zal hooguit iets van 40gram topjes hebben opgeleverd. Nu zou de Hortiled F50 zowel groei als bloei licht voorzien en hoe hoger het vermogen des te meer bloei. De tent was echter wel koud 's nachts (10-15 graden) en overdag met lamp aan ook tussen de 20-25c waardoor ik het idee heb dat ze te koud zijn afgebloeid. Sowieso was de voeding mis gegaan.

Nu wil ik het deze keer anders aan gaan pakken en heb nu 5 x Auto Blueberry zaailingen staan onder een voorgroeiledlamp. Ze gaan vrij goed en ik wil ze aankomend weekend in de tent gaan plaatsen. Ik heb ze op Canna premium grond gezet nog even zonder voeding. Water is nu even Bar-le-Duc 2 liter aangezuurd tot PH 6,2. Heeft standaard wat Ca en Mg

Ik heb dan 4 stuks airpots van 18 liter gevuld met canna premium potgrond en ongeveer 10% kokos wat ik nog over had om het wat luchtig te houden. De potten wil ik hoger zetten zodat ze op mooie afstand van de lamp zitten.

Echter zit ik er aan te denken de F50 op 50% te laten draaien in de groeifase en later als de plant gaat bloeien het vermogen wat opschroeven en/of een bloeilamp erbij plaatsen. Het monster gebruikt 500W op de hoogste stand en ik wil het stroomverbruik toch wel wat inperken.

Hierna neem ik denk ik geen autoflowers meer omdat ze denk ik toch wat lastiger te sturen zijn.

Ik zal binnenkort wat foto's delen.

Mvg, Kala

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kala said:

Water is nu even Bar-le-Duc...

... en ik wil het stroomverbruik toch wel wat inperken.

Maar veertig cent voor een liter water is geen probleem?

Succes!

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat is eenmalig hoor, straks gewoon kraanwater ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaailingen van 8 dagen oud vanaf zaad (koffiefiltermethode). Ik kweek ze op onder een Sansi led groeilamp van 15w op enkele centimer afstand. Volgende keer pak ik wel een TL of een zwaardere lamp van dit type. Op zich gaat het wel aardig maar ik heb er ook niet veel ervaring mee.

Heeft iemand ervaring met kweken onder de Hortilight F50 ? Dit weekend wil ik ze overzetten in de tent en dan putjes maken in de 18 liter airpots en daar dan wat voorsproeien met water en wortelstimulator.

20210223_141132.jpg

Edited by kala

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn inmiddels op 1 dag na 3 weken oud. Zag vandaag een spinnenweb tussen de 2 bovenste planten met wat kleine spinnetjes maar ik geloof niet dat het spint is. Met het overpotten 1,5 week terug zag ik een langpootspin in de tent lopen. Tent was helemaal schoon en de grond en potten ook. Op de bladeren zat verder niets en zien er denk ik vrij mooi groen uit. Zal morgen een loep halen en dan nog eens goed kijken. Wil sowieso bij de volgende ronde water geven Rogis toe gaan voegen. Heb wel wat (bio) bestrijdingsmiddelen klaar liggen in geval dat.

Rechtsonder plantje doet het erg slecht en linksonder blijft ook achter. In het midden heb ik de 5de plant in een kleinere pot zitten maar wel 3 op elkaar en wortel dan onder door. Kan de plant door de verdiepingen op 3 levels water geven. Is meer om wat uit te proberen. Ik geef om de 2 dagen ongeveer 250ml water met wat wortelstimulator en een klein beetje voeding. Ik geef canna bio vega voeding en later ga ik de flores ook gebruiken. Ook een fles cal/mag klaar staan daar ging het de vorige ronde fout mee op cocos. Water Ph = 6,3. Ik heb het idee dat de bladpunten wat naar beneden wijzen. Van de grootste plant linksboven zakken de bladeren nog weleens wat in. Heel erg slap zijn ze niet maar als ik wat meer water geef komen de bladeren wel weer omhoog. De eerste 2-3 cm van het medium voelen droog en daaronder wat licht vochtig.

In de tent is het tussen de 24-28 graden met luchtvochtigheid 40-45%. De koolstoffilter vandaag aan moeten zetten omdat ik wat lichte geur begon te ruiken van de planten.

De F50 lamp heb ik op maximaal 75% vermogen draaien voor 12 uur per dag de overige bouwt hij op of af naar dat vermogen. In de bloeifase wil ik 12 uur naar 100% omdat de F50 dan meer in het bloeispectrum zit. Ik ga er ook nog 2 speciale bloei led bars bij zetten voor extra rood spectrum licht.

Ik denk echter wel dat ik een lamp heb gekocht die eigenlijk in een professionele kaskwekerij hoort te hangen. Zou zelf in cabrio kassen kunnen omdat hij helemaal waterdicht is.  Even kijken hoe het deze ronde loopt, als het weer niet goed gaat ga ik denk ik overstappen naar een cob led.

Ik wil volgende week wat LST gaan doen. Er zitten openingen in de airpots waar je eenvoudig aan kan stringen. Nog even kijken welke richting ik alles op ga trekken.

thumbnail.jpg

Edited by kala
spelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien makkelijker dat je bij kweekverslagen een topic opent. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat denk ik ook. Kan deze verplaatst worden ?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...