Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Twaalf stekken onder led

Recommended Posts

@dilago,

Haha oke:rofl zolang je er zelf maar tevreden over bent:tu ik dacht misschien had je toch iets eerder willen schakelen de volgende keer:innocent:

Gr, X

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien had ik een paar dagen eerder kunnen schakelen, maar ik laat mijn eindoordeel afhangen van de weegschaal. :engel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijk veldje. Ik blijf deze volgen, veel growplezier nog greetz Donnie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week vijf bloei, dag twee. De tweede plant voor in het midden begint wat te vergelen. Zal de Ec een fractie verhogen de volgende waterbeurt.

IMG_6241.thumb.JPG.e003410a712baf3ea002338bbee9c695.JPG

IMG_6245.thumb.JPG.74252d6983df0d9f47f59e207a4fd53a.JPG

IMG_6242.thumb.JPG.20bfccac9cc4472b4cf884e824a4134c.JPG

IMG_6244.thumb.JPG.3d51135d821e54909ceb5bd694dbdc88.JPG

Edited by dilago
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi vol met toppen en mooi groen ! Tel je de bloei van dag 1  12/12 ?  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je! Ja vanaf 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft een mooi soortje...

krijg je de vergeling eruit met wat hogere EC ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje ouwe fierljepper

Geen idee waarom die ene plant geel is en de rest donkergroen glimmend blad. Lijkt me dan dat ze toch genoeg voeding krijgen? 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/20/2021 at 9:38 AM, al green said:

blijft een mooi soortje...

krijg je de vergeling eruit met wat hogere EC ?

Nee maar heb wel kunnen voorkomen dat het verdergaat.

12 hours ago, 420man010 said:

Mooi veldje ouwe fierljepper

Geen idee waarom die ene plant geel is en de rest donkergroen glimmend blad. Lijkt me dan dat ze toch genoeg voeding krijgen? 

 

De betreffende plant drinkt ook aanzienlijk minder als de anderen. Kennelijk heeft die een opdonder gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ec verhogen?! Het is helemasl donkergroen!!! Ga je het eerst vol gooien en dan extra lang spoelen ofzo?? 

Ik zou zeggen dit is te veel voeding. In ieder geval te veel stikstof (N). PK. Geen idee wat je geeft.. Alles goed?? Goede limonade voor de planten is belangrijk! :bier

Vorig weekend op ARTE (tv kanaal) een documantaire. De kompostthee is het helemaal en zorgt voor een goede humuslaag met bodemleven. Maar dat is voor een wat langere periode dan een kweekje (maar toch indrukwekkend). Doe jij dat nou ook? Bij de boer op het maisveld in Duitsland was het in iedergeval aantoonbaar beter. 

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Hannesh said:

Ec verhogen?! Het is helemasl donkergroen!!! Ga je het eerst vol gooien en dan extra lang spoelen ofzo?? 

Ik zou zeggen dit is te veel voeding. In ieder geval te veel stikstof (N). PK. Geen idee wat je geeft.. Alles goed?? Goede limonade voor de planten is belangrijk! :bier

Vorig weekend op ARTE (tv kanaal) een documantaire. De kompostthee is het helemaal en zorgt voor een goede humuslaag met bodemleven. Maar dat is voor een wat langere periode dan een kweekje (maar toch indrukwekkend). Doe jij dat nou ook? Bij de boer op het maisveld in Duitsland was het in iedergeval aantoonbaar beter. 

Groeten,

 

Hannesh

Hoi Hannesh, leuk dat je even reageert!

Met een Ec van 1.2 lijkt te veel voeding mij sterk en ook kan er geen sprake zijn van een ophoping aangezien de helft van het medium bestaat uit hydrokorrels én ik elke derde waterbeurt een schone gift geef.. En ik verhoog maar een fractie, ben van Ec 1.2 naar Ec 1.4 gegaan. Volgende waterbeurt geef ik ze weer een schone gift of Ec 1.2. Dat ze bladeren zo donkergroen zijn bij deze lage Ec zegt iets over de kwaliteit van de voeding en misschien mag ik zelfs nog wel lager gaan. Ik ben daar wat voorzichtig mee want eenmaal geel blijven de bladeren geel en dát kost opbrengst.

Dank voor de tip over de compostthee, ik geef eerlijk toe dat ik niet zo'n biokweker ben maar zal er even naar kijken.

Overigens heb ik weinig tijd dit verslag nog up te daten, ik post later nog wel even wat foto's van de oogst als die daar is en zal de score ook dan bekendmaken.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ondertussen ook bezig aan een andere S.O.G. grow waar ik wat gemakkelijker foto's van kan maken. Hier heb ik geen Calmag voorradig en toch hebben de planten geen rode stelen meer. De eerste paar dagen hadden ze dat wel even.

IMG_6268.thumb.JPG.9cffe5bf9bf8f36ab1e3a4b56085bfd5.JPG

IMG_6269.thumb.JPG.8743d601436a2519ace2d58989e69c95.JPG

En SoGouda van Somaseeds gekregen van mijn maat.

IMG_6271.thumb.JPG.6a8c083c3f7029f6c4d81d0c22a5f106.JPG

Die worden spoedig verpot naar 18literpotten en voorzien van labels i.v.m. later te snijden stekken. De S.O.G. planten snoei ik terug en druk ik met ledlamp 1 en ledlamp 2 houd ik hoger tot alles op gelijke hoogte is. Van het snoeimateriaal maak ik allemaal stekken zodat er niks verloren gaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat ziet er lekker uit man! en mooi groen ook! 

:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik de twaalf S.O.G. planten geoogst. Ben geen rot tegengekomen en het lijkt een mooie ronde te zijn geweest. Zodra de handel droog is zal ik voor de volledigheid de score nog even laten weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even wat kiekjes van mijn andere locatie terwijl de oogst ligt te drogen. Ik snoei de grootste planten tot alles nagenoeg is dichtgegroeid.

IMG_6331.thumb.jpg.15814f39d40b59422403745c5224cad3.jpg

IMG_6330.thumb.jpg.ed7e1820502eb5026139e4f880d4b41b.jpg

IMG_6329.thumb.jpg.ffa0db5893bc28a9bd26fbef52f04238.jpg

IMG_6328.thumb.jpg.155dbb32388ff6a9ffcc50d6d8004969.jpg

IMG_6327.thumb.jpg.e22744edb5e24b5c581b2b47619b1003.jpg

Links S.O.G. (stek) en rechts SoGouda en Afghan x Skunk#1 (fem).

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je foto's van de oogst? :D

Ziet er goed uit op deze locatie:tuplantjes lekker kort gehouden! :innocent:

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe snoei jij dat precies dan? Heb je dan planten die meerdere keren getopt zijn of? 

Ziet er verder netjes uit ^_^

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat we geen fotos meer konden zien van de laatste weken van je vorige kweek. 

Heb je echt geen fotos meer? 

En anders misschien van de droge toppen? :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra de toppen droog zijn maak ik wel even wat foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, 420man010 said:

Hoe snoei jij dat precies dan? Heb je dan planten die meerdere keren getopt zijn of? 

Ziet er verder netjes uit ^_^

Ik snoei ze terug tot de eerste uitgroei vanaf de tak gezien die tegen de lamp komt. Dit heb ik noodgedwongen gedaan omdat ik het met twaalf planten vol wou krijgen, maar er later nog een zestal heb bijgezet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De score is bekend.. Het is net geen kilo, namelijk 950 gram.

IMG_6341.thumb.JPG.b6b9b23828212d94f77fa73a2a1bbed4.JPGIMG_6340.thumb.JPG.756d51565b355e44b0dead81e8bedae8.JPGIMG_6339.thumb.JPG.94e2f0718caf62fce5a01bc2109ba419.JPG

IMG_6338.JPG

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker man! :spliff: zien eruit als harde stenen :verrygood

Edited by wieries
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, wieries said:

lekker man! :spliff: zien eruit als harde stenen :verrygood

Dat zijn ze ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...