Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Twaalf stekken onder led

Recommended Posts

3 minutes ago, P H donner said:

Leuk zo’n strand tent :verrygood   Hoe kom je dr op!???  :D

hoge lv = luie stekken 

De oude Romeinen deden dat al en ik zag een Benidorm Bastard met zand spelen. :P

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit;

Old school recept. Zitten meerdere (4x) voordelen aan!
Één er van is zeer welkom bij een led kweek! 

Ik had deze strand tip van Mel Frank . Zomers zeker een must ....

Heb btw never ever een bevochtiger gebruikt. Niet hier niet elders.

Wat doet een stek met een hoge lv?

Ze halen mede het vocht uit de lucht als een soort luiheid . En zo ontwikkelen dr wortels minder snel.  
Werken moeten ze :whip:

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant metdium 60/40 potgrond hydrokorrels. Dat zal lekker luchtig zijn. Niet eens tot aan de rand vol. Waarom is dat zand nu? Maar waarom dit medium? Uit die van de growshop zitten er altijd eitjes tussen van beestjes?? 

Heb  je ook een bouwverslag van je lamp? Ik zoek ook nog van die profielen die werken met die samsung led stips. Wat is jouw configuratie? Ik ben er heel benieuwd naar. :)

Wat is jouw voedingschema? Ze zeggen wel eens pH 6.8 voor aarde, hoewel pH 5.5 altijd is wat ik doe. Ook de universitair afgestudeerde planten man zei pH 5.5, "net als regenwater". Het loopt toch altijd weer op in het medium, dus je komt langs alle stations kwa voedingsstoffen. 

Veel succes!

Groeten,

 

Hannesh 



 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik houd pH 5.5. aan tijdens de groei. En nee, een bouwverslag is er niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zand?
Metselzand bevad geen zouten, daar kan cement niet tegen. 
Anti beestjes en anti verdamping uit de pot( scheeld een gift op de drie wat ook de kans op ophoping van voedingstoffen verkleind, disbalans)En 100% van de aarde word nu benut. Een lagere lv en dat komt weer de temp tengoede. Vochtige lucht warmt slechter op ,dus is het warmer in je led hokje. :nerd

Win win 
 

Edited by P H donner
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat @P H donner en aangezien de planten onder led nog meer zuipen dan onder hps is metselzand geen overbodige luxe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De S.O.G. stekken staan een dikke week en de ledlamp hangt nu op de ongeveer een meter gemeten vanaf de bovenkant van de potten. Op deze hoogte verwacht ik de lamp de rest van de kweek te kunnen laten hangen.

En dan nu de foto's.

IMG_6109.thumb.jpg.269f1e5c9490bba94026250be87e5802.jpg

IMG_6108.thumb.jpg.2ae6cb756c505ee555e7e3581997f782.jpg

IMG_6107.thumb.jpg.bde55f5ed6fda775dcb4e2c3a16025f9.jpg

IMG_6106.thumb.jpg.925dbb2f428a29f9f23c6bdc934fa82a.jpg

IMG_6110.thumb.jpg.4b4355c05ce40178ed76915bc460ac9e.jpg

Helemaal vergeten een foto's van de lv te maken. Maar die was behoorlijk laag, ik meende 10%. Sinds het inwateren hebben de planten nog steeds geen slok te drinken gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/24/2021 at 2:47 AM, P H donner said:

Zand?
Metselzand bevad geen zouten, daar kan cement niet tegen. 
Anti beestjes en anti verdamping uit de pot( scheeld een gift op de drie wat ook de kans op ophoping van voedingstoffen verkleind, disbalans)En 100% van de aarde word nu benut. Een lagere lv en dat komt weer de temp tengoede. Vochtige lucht warmt slechter op ,dus is het warmer in je led hokje. :nerd

Win win 
 

Ja klinkt prima! Ik vind de palmen in die op kokos staan in de vensterbank ook erg uitdrogen, misschien ook maar iets bovenop er op donderen. Had dat al gedaan met de balkonbakken want ik de volle zon verdampte het veeeeeel te hard allemaal. 

Vind het een goede truc!

Groeten,

 

Hannesh 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het bevalt mij ook goed, zonder metselzand op de toplaag had ik allang weer moeten bewateren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, dilago said:

De S.O.G. stekken staan een dikke week en de ledlamp hangt nu op de ongeveer een meter gemeten vanaf de bovenkant van de potten. Op deze hoogte verwacht ik de lamp de rest van de kweek te kunnen laten hangen.

Ik vind ze erg mooi bossig! 

Groeten,

 

Hannesh 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit man. Logisch eigenlijk dat zand erop!

En dat LV verhaal lijkt mij ook logisch. Je planten regelen dat zelf ook wel door de huidmondjes te openen of sluiten. En als het niet goed was geweest dan had je er niet zo'n volle bak met kruiden afgehaald (jeetje wat veel zeg vorige ronde!!!)

Ik ga je ff volgen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet zeggen dat ze er beter uit zien als ik van te voren verwacht had met de lage RH. Je ziet wel dat ze wel een wat zwaarder leven hebben maar dat komt wel goed.

Wel leuk om het een keer zo te zien. Hoe warm staan ze nu?

 

Metselzand werkt ook erg goed tegen varenrouwmug. 

Op naar een dikke oogst ;)

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat de stekken in de eindpotten gingen waren ze al gewend aan een lage lv. Maar ze hebben het toch even moeilijk gehad eenmaal in de eindpotten met die bak ledlicht, ondanks dat ik de lamp op z'n hoogst had hangen. Volgende ronde toch maar dimmen.

De temperatuur is 25 graden.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/2/2021 at 3:43 PM, dilago said:

Ja het bevalt mij ook goed, zonder metselzand op de toplaag had ik allang weer moeten bewateren.

Ben wel benieuwd naar wat het scheelt met de LV zoals @P H donner zegt

Misschien los ik daar een rot-probleem mee op <_<

Hoeveel op hoeveel draai je nou met die lamp trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rot probleem los je met metselzand niet op helaas. Zoals ik ook al schreef in je topic denk ik dat je afzuiger onvoldoende capaciteit heeft.

Met deze lamp was mijn beste ronde tot nu toe 1,5 gram de watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nadeel van al dat zandstrand...

Je kan niet aan het gewicht van de pot voelen of ze droog staan. :lol:

Let wel ,minimaal 3 cm metselzand er op he’ dan is het effectief.


Toch denk ik dat het wel iets zal helpen tegen rot in het algemeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen staan de S.O.G. stekken twee weken. Ik heb ze een keer anderhalve liter per pot te drinken gegeven, schoon water (pH 5.5 en Ec 0,7) met calmag.

IMG_6112.thumb.jpg.e9f4a3f04059b14f6ce5350f6d768d7c.jpg

IMG_6114.thumb.jpg.340582f5e8c7df5a1ab4837f39dfe6ef.jpg

12/12 komt in zicht. Denk nog een kleine week.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom die led lamp zo hoog boven het gewas eigenlijks? Meende dat deze lampen veel dichter erop konden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar tijdens de groei nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, led-friesland said:

Waarom die led lamp zo hoog boven het gewas eigenlijks? Meende dat deze lampen veel dichter erop konden.

 

Een plant heeft voor verschillende levensstadium een andere behoefte aan licht. Ze kunnen het gewoon nog niet aan.

Dit is een beetje wat ik van de YouTubers uit Amerika heb overgenomen mbt licht behoeftes en VPD.

 

zelf was ik een beetje hebberig en heb ik 1000 PPFD op 14 dagen bloei gegeven. Loop wel tegen wat kleine problemen aan nu.

 

image.png.8beb0b467825d0ba8c7c5525ab220620.png

 

 

image.png.c9c384605ccc8d583f021caa42657c56.png

Edited by MisterX
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonet heb ik de lamp overigens vol op het gewas gezet, niet helemaal volgens bovenstaand schema maar vorige keer had ik daar goeie resultaten mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We doen het zelfde ongeveer wel. alleen ik heb het in de vorm van een schema.

Je kan bijvoorbeeld meer licht aan de planten in de bloei geven als je meer co2 in de ruimte hebt. Als je geen extra co2 in je ruimte hebt kan het zijn dat de planten het licht te sterk vinden..

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder licht in het begin is met led een must.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...