Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Twaalf stekken onder led

Recommended Posts

Sinds gisteren staan er twaalf S.O.G. stekken onder achthonderd watt aan Samsung ledstrips op 150 x 160 cm. De stekken heb ik zo'n zes weken geleden gesneden en steeds onder een enkele tci strip gehouden. Ik heb ze in die zes weken verpot van 4 x 4 cm stekblokjes naar 15 x 15 cm startblokken. Die startblokken heb  ik ze in gehouden tot de wortels er onderuit kwamen alvorens ze in de eindpotten van 18 liter gingen.

Medium: 60/40 potgrond en hydrokorrels.

De ledlamp hangt op z'n hoogst en dit laat ik zo tot de stekken naar het licht beginnen te groeien. Tijdens de groei hanteer ik een lichtregime van 24/0 en met deze oude stekken hoop ik dat de klok al na een week om kan. Mocht er een achterblijver tussen zitten, dan zal het langer duren. Mijn idee is dat stekken onder led ouder moeten zijn voor een optimale start dan onder hps. Hoe meer wortel ze hebben hoe beter.

Later meer en dan komen ook de foto's.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je ook een verslag gaat doen. 

Klinkt goed allemaal. 

En ben erg benieuwd naar de foto's. 

Op hoeveel wattage en op wat voor afstand stel je de lamp in? 

 

Succes:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 1 achterblijver kan het je soms moeilijk maken. Ik zet er tegenwoordig één of 2 extra zodat ik die kan verwijderen.

Benieuwd naar de foto's, succes!:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, ik kijk gezellig mee :D

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees welkom heren!

@Kluns de lamp hangt op 1 meter vanaf de stekken.

@Limbic heb twee extra stekken in 10 literpotten inderdaad als back up.

Ik heb in elke pot een schep kalk gedaan, vervolgens ingewaterd met drie liter per pot. De pH heb ik aangezuurd naar 5.2 (beetje uitgeschoten met pH min poeder, 5.5 is mooier) en Biosevia grow (Ec 0,7) en 200ml Calmag op 50 liter water.

Dit is hoe de dames er na 24 uur led power bijstaan. Wat mij betreft een vliegende start.

IMG_6069.thumb.JPG.5ea3a9e831046a4049726f4bc4a2b873.JPG

IMG_6071.thumb.JPG.3f3471c927a899c5de13b71cb5e908eb.JPG

Daarna was het tijd om naar het strand te gaan.

IMG_6074.thumb.JPG.fad0d9e8e7a35f4f2956eb765129e4b9.JPG

IMG_6073.thumb.JPG.5523f303556cc04c15ca18aaf638b031.JPG

De temperatuur en de lv zijn naar wens.

IMG_6075.thumb.JPG.0986b443e1b8c3e8ca03ebc09f89ff4e.JPG

Nu laat ik de dames 5-7 dagen met rust. Afhankelijk van hoe snel ze beginnen te drinken. Zodra de bloei begint wil ik de ledlamp niet verder vanaf het gewas hebben hangen dan nodig is.

Later meer!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 meter afstand.. Ok. 

En de lamp staat dan gedimd? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, gewoon meteen op 800 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat zo prima werken :tu mijn stekken waarderen het in elk geval ook met de lampen hoog boven ze de eerste week, heb ook het idee dat ze sneller aanslaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de temp en rh zijn naar wens. dus jij wilt bewust een RH van 37%? Ik maar de bevochtiger aanzetten :P 

de vpd zal wat te hoog zijn. 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik wil absoluut een lage lv! Hoe lager hoe beter!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom in godsnaam een LV van 37% ???  Als ze zo jong zijn heb je juist een hoge lv nodig. Dit is echt onzin, zo'n lage lv is mooi in de laatste 2 weken voor de verdere tijd totaal niet wenselijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik wou het niet zeggen ik had zoiets van laat maar. :ph34r: denk eerder dat hij gewoon niet de spullen heeft om de lv hoger te krijgen.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lv altijd zo laag en ben tevreden met de resultaten dus waarom zou ik het veranderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was de lv tijdens mijn vorige ronde.

IMG_5316.thumb.JPG.dc1d280c2fe7a76ad349a

Lekker laag nietwaar? Ik houd er van want de weegschaal is mij goedgezind. Dit was de score van de vorige ronde in dit hok met deze lamp en deze lv.

IMG_5880.thumb.JPG.c9dc064b2747ea4cabdfc

IMG_5879.thumb.JPG.94160c74d45485b0cc5bd

Verder is dit mijn kweekverslag en ik laat gewoon zien hoe ik kweek. Dus wacht de eindscore eerst maar af van deze en dan kunnen we daarna eventueel de ronde evalueren.

Edited by dilago
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg ook niet dat je een kut ronde gaat draaien omdat de RH in de groei te laag is. Zelf heb ik ook een hokje waar ik de lv niet boven de 45% krijg nu. zelfs met een bevochtiger. Gaat prima opzich. echter had ik het liever een wat hogere rh als ik de mogenlijkheid had. Het gaat er meer om dat je zegt dat het een bewuste keuze is om de lv zo laag te houden waar mensen verbaast van op kijken.

 

Ik zit vooraan om te kijken hoe je kweekje verloopt. laten we hopen op een mooie oogst.

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik houd van een lage lv en anders zou ik wel een bevochtiger neerzetten. Ik werk met stekken die zoveel wortel hebben dat ze geen vochtige omgeving nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, JackyH80 said:

Waarom in godsnaam een LV van 37% ???  Als ze zo jong zijn heb je juist een hoge lv nodig. Dit is echt onzin, zo'n lage lv is mooi in de laatste 2 weken voor de verdere tijd totaal niet wenselijk.

Zo jong zijn deze stekken niet, zolang ze nog een hoge lv nodig hebben laat ik ze nog even staan onder de tci strip. Deze heb ik zes of zeven weken geleden gesneden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, dilago said:

Ja, ik houd van een lage lv en anders zou ik wel een bevochtiger neerzetten. Ik werk met stekken die zoveel wortel hebben dat ze geen vochtige omgeving nodig hebben.

waarom is dat dat jij van een lage lv houd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, MisterX said:

waarom is dat dat jij van een lage lv houd?

Hierom.

IMG_5318.thumb.JPG.2c6fa259745ae882409a7

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat wel heel snel. :blink:

Maar een vochtige omgeving vinden ze fijn dat is een feit.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je niet dat dit geen S.O.G. stekken zijn? Let op de slanke vingers van het blad. ;)

Dit zijn Amnezen van de vorige ronde bij een lv van 20%. Slappe planten en stekken die nog niet voldoende wortels hebben vinden een vochtige omgeving fijn. Dat is een feit. Maar genoeg hier over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je @420man010!

Een d.i.y. lamp gemaakt van Samsung strips van in totaal 800 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo’n strand tent :verrygood   Hoe kom je dr op!???  :D

hoge lv = luie stekken 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...