Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

WTF isdat?!

 

zijn die planten verticaal/horizontaal ofzo :verrygood

ziet er igg para uit aahahaa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

heel chique gedaan rakkertje,

 

en ben je er content van zoon keteltje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
heel chique gedaan rakkertje,

 

en ben je er content van zoon keteltje?

ik ben er zeer tevreden over (als je de ruimte en het aantal lampen telt) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd mooie toppen ben echt benieuwd wat de opbrengst zal zijn

btw hoeveel plantjes zijn dat ?

ik wacht op de volgende update :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd mooie toppen ben echt benieuwd wat de opbrengst zal zijn

btw hoeveel plantjes zijn dat ?

ik wacht op de volgende update :verrygood

Is al klaar, was 2.8 als ik me niet vergis.

zijn 300 babys. de volgende ligting is over 2 weken klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit :verrygood

 

Nadeel van een ketel is dat je er weinig afhaalt (1.5 - 1.7 kg ong?) maar je hebt wel 300 planten staan, als je dus gepakt wordt ben je zwaar de lul terwijl je met 30 planten onder 3x600W hetzelfde kunt bereiken maar de straf wel 10x lager is, hoewel je dan natuurlijk weer meer ruimte nodig hebt om ze te kweken.

 

Heeft z'n voor -en nadelen, succes ermee! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar met een ketel zijn je plantjes eerder klaar en kun je vaker een een nieuwe kweek starten dan bij een gewone binnekweek lijkt mij zo :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol waarom zouden ze sneller klaar zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er netjes uit :verrygood

 

Nadeel van een ketel is dat je er weinig afhaalt (1.5 - 1.7 kg ong?) maar je hebt wel 300 planten staan, als je dus gepakt wordt ben je zwaar de lul terwijl je met 30 planten onder 3x600W hetzelfde kunt bereiken maar de straf wel 10x lager is, hoewel je dan natuurlijk weer meer ruimte nodig hebt om ze te kweken.

 

Heeft z'n voor -en nadelen, succes ermee! :verrygood

Hij heeft er 2,8 geoogst met 3x600 watt, bedenk de rest zelf maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol waarom zouden ze sneller klaar zijn ?

omdat je kleinere plantjes hebt die je eerder in de bloei zet lijkt mij

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol waarom zouden ze sneller klaar zijn ?

omdat je kleinere plantjes hebt die je eerder in de bloei zet lijkt mij

Dat doen commercieele kwekers ook, 3 dagen vegatief en daarna een week of 8 bloei, dus dat maakt eigenlijk geen verschil, de ruimte wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd dat wil ik zeggen ik hoop dat ik van men zelfgemaakte ton ook zoveel afkrijg

in verhouding dan wel natuurlijk 1 400 of 600 watter en 80 stekjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rakkertje

Ik ben zelf met mijn tweede run bezig met die arena. Ik heb een paar vragen:

 

-Hoe voorkom je spint en ongedierte in jouw arena?

-Waar gebruik je dat net voor ?

-Welke pomp gebruik jij?

-Doe jij je plantjes nog bijknippen (zo ja hoe vaak)

-Waarom gebruik je geen growcubes zoals ze dat aanraden bij de arena

-Hoe vaak geef je voeding ?

-gebruik je boosters e.d.

-hoevaak ververs jij je medium?

-gebruik je enzymen?

-hoevaak gebruik je drip-clean?

 

ik zelf haalde maar net twee kilo de eerste keer, en dat komt voornamelijk omdat de planten op de onderste rij van de module veel beter gegroeid waren dan de planten in de bovenste rij van dezelfde module. Daardoor waren er per module 15 plantjes die bijna niets gedaan hadden. Ik vermoed twee scenario's

 

1. de onderste planten hebben meer voeding kunnen nemen door het drain water.

2. de onderste planen zijn gewoon voor de bovenste gegroeid waardoor deze geen licht meer kregen en dus achterbleven.

 

Als je ffkes tijd heb, hoor ik het graag. Je zou me er erg mee helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Hoe voorkom je spint en ongedierte in jouw arena?

-Waar gebruik je dat net voor ?

-Welke pomp gebruik jij?

-Doe jij je plantjes nog bijknippen (zo ja hoe vaak)

-Waarom gebruik je geen growcubes zoals ze dat aanraden bij de arena

-Hoe vaak geef je voeding ?

-gebruik je boosters e.d.

-hoevaak ververs jij je medium?

-gebruik je enzymen?

-hoevaak gebruik je drip-clean?

He goldrush,

 

Zal eens proberen, Om spint enzo te voorkomen gebruik ik natuurlijke bestrijdingsmiddelen (beestjes) PREVENTIEF!! Het net gebruik ik om de plantjes naar het licht toe te forceren en tevens voor steun. M,n pomp is een dab-nova 200. Ik knip de onderste zijtakken en blaadjes weg in week 2 tot 4 en ik knip de grote fan-leaves weg die andere planten hinderen. M,n toren is gevuld met mapito en de potjes met aarde omdat mapito geen water hoog houdt (het loopt er zo weer uit) de aarde houdt het vocht wel vast en is ook makkelijker met voorgroeien. Hiermee voorkom ik dat de bovenste lagen uitdrogen. Ik geef ze 1/2 uur per dag voeding. (recycle). Ik gebruik bioboost,cannazym,pk13/14,en natuurlijk aqua flores a.b. M,n medium vervang ik nooit want het lijkt erop dat het steeds beter loopt. mapito is nu zo,n jaar of 2. drip clean gebruik ik 10ml/100l elke ton die ik maak.

 

Het probleem wat jij hebt komt waarschijnlijk door teveel voeding in de onderste laag van elke ring.

Hier blijft altijd restvoeding onder in staan. Heb ik ook gehad.

Heb m,n aan en afvoer helemaal verandert en die potjes met aarde dragen ook hun steentje bij. Het voordeel van mapito(of blokjes) is dat ze geen water vast houden, dit is ook meteen het grote nadeel. Daarom de potjes met ;) :rofl aarde. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
zeg, hoeveel watt is zon arena en wat is de aanschafprijs?

bvd

:rofl kosten rond de 3000 euries en er passen 3a4 lampen in.

hoveel watt? Ik heb er een met 3x600 en een met 4x600 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Hoe voorkom je spint en ongedierte in jouw arena?

-Waar gebruik je dat net voor ?

-Welke pomp gebruik jij?

-Doe jij je plantjes nog bijknippen (zo ja hoe vaak)

-Waarom gebruik je geen growcubes zoals ze dat aanraden bij de arena

-Hoe vaak geef je voeding ?

-gebruik je boosters e.d.

-hoevaak ververs jij je medium?

-gebruik je enzymen?

-hoevaak gebruik je drip-clean?

He goldrush,

 

Zal eens proberen, Om spint enzo te voorkomen gebruik ik natuurlijke bestrijdingsmiddelen (beestjes) PREVENTIEF!! Het net gebruik ik om de plantjes naar het licht toe te forceren en tevens voor steun. M,n pomp is een dab-nova 200. Ik knip de onderste zijtakken en blaadjes weg in week 2 tot 4 en ik knip de grote fan-leaves weg die andere planten hinderen. M,n toren is gevuld met mapito en de potjes met aarde omdat mapito geen water hoog houdt (het loopt er zo weer uit) de aarde houdt het vocht wel vast en is ook makkelijker met voorgroeien. Hiermee voorkom ik dat de bovenste lagen uitdrogen. Ik geef ze 1/2 uur per dag voeding. (recycle). Ik gebruik bioboost,cannazym,pk13/14,en natuurlijk aqua flores a.b. M,n medium vervang ik nooit want het lijkt erop dat het steeds beter loopt. mapito is nu zo,n jaar of 2. drip clean gebruik ik 10ml/100l elke ton die ik maak.

 

Het probleem wat jij hebt komt waarschijnlijk door teveel voeding in de onderste laag van elke ring.

Hier blijft altijd restvoeding onder in staan. Heb ik ook gehad.

Heb m,n aan en afvoer helemaal verandert en die potjes met aarde dragen ook hun steentje bij. Het voordeel van mapito(of blokjes) is dat ze geen water vast houden, dit is ook meteen het grote nadeel. Daarom de potjes met ;) :rofl aarde. :D

bedankt voor de info & de tips. Die foto's zien er erg defftug uit. De setup up die jij nu hebt, wil ik ook gaan bouwen. Iedere maand 2-3 Kg is een leuk zakcentje.

 

Ik heb mijn hele eerste run geen drip-clean gebruitk, denk je dat dat nu nog zin heeft als ik het nu ga gebruiken? Met andere woorden, kan die drip-clean alleen preventief gebruikt worden tegen verstopte drippers, of maakt het ook reeds verstopte drippers (&slangen) schoon?

 

Hoe heb jij je afvoer aangepast? heb je die bouten met daarin het gat weggelaten en daar een andere koppeling tussen de modules gebouwd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de bovenste ring zitten 3 afvoeren, die afvoeren moeten direct aan het reservoir aangesloten worden. De ring daaronder hetzelfde maar dan met 4 afvoeren. Dan 5 enz. enz. Mijn systeem is orgineel uitgevoerd met sproeikopjes in het medium. Die heb ik vervangen door druppelaars.Ook zit in de aanvoer van iedere ring een kraan. Ook heb ik kleine gaatjes geboord in de bodem van iedere ring, zodat er geen water meer in kan blijven staan. (de rand van de moer is te groot). hoop dat je het allemaal een beetje kan volgen ;) :rofl :D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...